Auteur Topic: afslaan  (gelezen 1115 keer)

  • Gast
afslaan
« Gepost op: vr, 23 mei 2003, 15:47:46 »
Het gaat om een Polo 1 uit '88 met 34 kW motor en Pierburg enkel venturi carburateur.
Zolang de choke erop staat is er niets aan de hand. Loopt mooi rond, valt gewoon terug naar stationair als je het gas loslaat. Na een kilometer of twee als de motor warm begint te worden en de choke eraf gaat loopt 'ie geen stationair meer. Gas los is afslaan. Heel vervelend in de stad.

Wat heb ik al gedaan: bougies en lucht- en benzinefilter vernieuwd, carburateur schoongemaakt, kleptiming gecontroleerd. Allemaal in orde.
Ik ben op dit moment aangeland bij een elektrische klep, die bij de stationare schroef onderaan de carburateur zit. Die schijnt ook iets met het stationair te maken te hebben.
Hoe kan ik controleren of die goed werkt? Waardoor wordt 'ie aangestuurd?

HELP!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
afslaan
« Reactie #1 Gepost op: vr, 23 mei 2003, 18:38:39 »
op contact zetten en bij deze klep het draadje los halen en er op zetten als hij niet klikt dan desbetreffende zekkering controleren .is deze goed dan deze klep vervangen .of je massa draadje van je carb ligt los
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

  • Gast
afslaan
« Reactie #2 Gepost op: di, 27 mei 2003, 14:41:49 »
Serge, bedankt! Daar heb ik nou wat aan. Ik ga het vanavond meteen proberen. Je hoort wel hoe het afloopt.

  • Gast
afslaan
« Reactie #3 Gepost op: wo, 28 mei 2003, 14:17:03 »
Het massadraadje! Dat lag altijd al los, ik dacht dat het iets voor statische elektriciteit was. Maar door die rubber pakking maakt de carb dus echt geen massa. Toch heeft 'ie een hele tijd wel gewerkt (motor liep tenminste normaal). Mooi aardpunt op het spruitstuk gemaakt, draadje vastgezet, stationair bijgesteld: perfect!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
afslaan
« Reactie #4 Gepost op: do, 29 mei 2003, 09:56:53 »
- geheugen grabbel -

Mijn APK was ook heeeel spannend...

Met voor mij bekende foutjes zoals koplamp afstelling en een lekke benzine tank (eerst helemaal leeg gereden dus), naar de keuring.

Rijd de keurmeester m naar binnen: slaat ie af... starten, lopen, maar geen stationair...

Zul je altijd zien.. btw: bij mij was/is het een mooi groen-landschap van aanslag op de zekering contacten.. :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
afslaan
« Reactie #5 Gepost op: do, 29 mei 2003, 14:44:29 »
ach aangezien je stelschroef van je koplamp dol was heb ik deze maar met de hand gericht .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .