Auteur Topic: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992  (gelezen 4605 keer)

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #15 Gepost op: za, 22 feb 2014, 13:31:47 »
Voor zover ik kan zien zitten ze er helemaal in..  Geen idee of ik een hamer had gebruikt..  Dementie  -gert-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #16 Gepost op: za, 22 feb 2014, 14:54:29 »
Hamer is niet altijd nodig hoor, soms willen ze er ook wel soepel in. Maar hij bedoelt meer dat ze er wel tot het einde in zitten en het boutje dus echt in het gleufje van de kogel zit.

Verder even checken of die stabi stang die er voor langs loopt wel goed aan je carroserie en draagarmen vast zit. En of die rubbers ook nog in een beetje goede staat zijn. Anders kan dat bij de constructie zoals op zo'n polo ook hele rare effecten hebben op je sturen.

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #17 Gepost op: za, 22 feb 2014, 15:00:39 »
Oké ik begrijp het. Zal het maandag allemaal even nachecken.

Ik moest laatst wel de bout uitboren aan de linker kant want die knapte af..  Heb er een iets dikkere bout in gedaan maar dit zal wel niet uit maken denk ik.

Thnx heren.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #18 Gepost op: za, 22 feb 2014, 15:06:56 »
Controleer eens of die bout niet je kogel blokkeert. Hebt daar niet zoveel ruimte ;).
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #19 Gepost op: za, 22 feb 2014, 15:39:13 »
Hoe controleer je dat? Mijn kennis met dat spul gaat niet zo ver...  -dunno-

 Hij moet toch zover mogelijk naar beneden? Aangezien je soms een hamer nodig hebt..

Een dikkere bout kan wel toch? Bij het uitboren zal die inkeping ook wel iets zijn uitgeboord


Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #20 Gepost op: za, 22 feb 2014, 15:43:56 »
maar niet rondom de fusee. Maw je heb er dus een plat kantje aan zitten. Als je dus aan je stuur draait verdraait de fusee in de veerpoot. Dit gaat niet met een dikkere bout. Dat word een nieuwe fusee, meestal krijg je daar ook een nieuwe bout bij.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #21 Gepost op: za, 22 feb 2014, 15:52:44 »
Nee geen nieuwe bouten gekregen bij die ATP draagarmen.

Anders bestel ik wel de vw draagarmen.

Ik zal eerst de staat van de draagarm bekijken of die ook is uitgeboord.

Ik zie hier ook geen platte kant trouwens? Het is die ronding zeker?

« Laatst bewerkt op: za, 22 feb 2014, 16:04:52 door dutchlimits »

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #22 Gepost op: za, 22 feb 2014, 16:12:51 »
mk1 wat bedoel je precies? Fusee is toch gewoon 'vast' en de draaiing vind plaats in de kogel. Wat ik bedoel is dat beide kogels exact gelijk in de poot moeten zitten kwa hoogte. Anders klopt de geometrie niet meer. Nu heeft de kogel een plat stuk, de vernauwing op de foto, waar voor zover ik weet de bout in valt bij montage (is dit niet zo verbeter me maar). Nu heb jij met een dikkere bout de kans dat dat platte stuk op een andere plek wordt geforceerd. Het probleem zit hem dus in je fusee (veerpoot) en niet in de draagarmen.
« Laatst bewerkt op: za, 22 feb 2014, 16:14:41 door mike.roodvoets »
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #23 Gepost op: za, 22 feb 2014, 16:49:35 »
Oh zo bedoel je. Ik ga kleinere bouten scoren!  -thumbsup-

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #24 Gepost op: za, 22 feb 2014, 17:06:31 »
Let je wel op dat je dan ook je veerpoot vervangt, of in ieder geval de opgeboorde gaten weer op vult.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #25 Gepost op: za, 22 feb 2014, 17:47:31 »
Check, nu ik het teruglees....
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #26 Gepost op: za, 22 feb 2014, 18:09:32 »
Let je wel op dat je dan ook je veerpoot vervangt, of in ieder geval de opgeboorde gaten weer op vult.

Heb mijn garage gebeld zij gaan eerst even kijken van hoe en wat. Anders haal ik wel een veerpoot van onderdelenlijn oid.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #27 Gepost op: za, 22 feb 2014, 19:13:03 »
Maar waarom zou je in godsnaam die bout uitboren? Dat ding is toch doorgebout of ben ik nou gek? Dus zelfs al knapt het af dan nog ga je nooit naar overmaat boren maar gewoon de bout zelf er uit zien te krijgen. En dat kun je dat soms wel boren, maar dan boor je gewoon de maat die er in zat en niet groter. En daarna pak je gewoon weer een bout die er goed doorheen komt en een borgmoer(verplicht) en dan moet de bout net door het borg stuk heen komen dan is het goed.

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #28 Gepost op: za, 22 feb 2014, 19:22:51 »
Maar waarom zou je in godsnaam die bout uitboren? Dat ding is toch doorgebout of ben ik nou gek? Dus zelfs al knapt het af dan nog ga je nooit naar overmaat boren maar gewoon de bout zelf er uit zien te krijgen. En dat kun je dat soms wel boren, maar dan boor je gewoon de maat die er in zat en niet groter. En daarna pak je gewoon weer een bout die er goed doorheen komt en een borgmoer(verplicht) en dan moet de bout net door het borg stuk heen komen dan is het goed.

De bout zat klem, waarschijnlijk ook geen originele bout geweest, ik denk dat deze ook te groot was en er gewoon in is gedraaid. Geprobeerd eruit te slaan met een hamer, niet gelukt.. Heb keihard geramd, geen succes.

Mijn enige optie was boren. En zoveel is het gat niet groter, heb gewoon die bout eruit geboord dus zal misschien 0,1 mm schelen.

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #29 Gepost op: za, 22 feb 2014, 19:24:28 »
De bout zat klem, waarschijnlijk ook geen originele bout geweest, ik denk dat deze ook te groot was en er gewoon in is gedraaid. Geprobeerd eruit te slaan met een hamer, niet gelukt.. Heb keihard geramd, geen succes. Mijn enige optie was boren. En zoveel is het gat niet groter, heb gewoon die bout eruit geboord dus zal misschien 0,1 mm schelen. Misschien niet eens.

Zou sowieso geen kwaad doen om die veerpoten te vervangen want die zijn zo roestig als het maar kan.Ik meet die gaten wel even op.

Maar de positie van de fuseekogel was precies goed bij het uitboren dus dan maakt het niks uit lijkt mij. Ik ga eerst proberen die bouten van spanning halen en dan weer vast draaien zodra het gewicht erop staat.

« Laatst bewerkt op: za, 22 feb 2014, 19:56:52 door dutchlimits »