Auteur Topic: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992  (gelezen 4603 keer)

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #30 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 15:06:00 »
Aan de linkerzijde zat de fuseekogel idd niet ver genoeg erin. Probleem is nu opgelost.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #31 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 15:07:12 »
Kijk da,s mooi  -thumbsup-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #32 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 15:24:22 »
 -thumbsup-

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #33 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 15:32:00 »
Mooi  -thumbsup-
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #34 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 16:34:11 »
Ben ook zeker blij nu, klein foutje maar lang gezocht....  -klus-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #35 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 16:44:42 »
 -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #36 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 17:31:16 »
Ook maar goed dat je er achter komt. Die kogel kan er anders alsnog uit schieten en dat geeft rare effecten.

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #37 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 22:41:06 »
Worden er wel eens meetings gehouden ?  -sturen-

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #38 Gepost op: ma, 24 feb 2014, 23:33:00 »
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #39 Gepost op: di, 25 feb 2014, 10:27:51 »
 -thanks-

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #40 Gepost op: di, 25 feb 2014, 15:36:19 »
Nog een laatste vraag. Hoeveel kan zo'n g40 blok hebben? Ik rij altijd heel netjes warm. Af en toe ff plank gas maar niet voluit in de toeren.  Bougies en filters allemaal vervangen. Castrol Magnatec 10W40. G lader gereviseerd door ruud16vg60 5000 km geleden. G lader doet 0,6 bar.

Moet ik ergens mee uitkijken? Ik las ergens dat de toerenbegrenzer niet echt bevorderlijk is voor een g lader. Is per ongeluk al wel keertje gebeurd, te enthousiast met gaspedaal (door race catback pijp en katvervanger komen er dan ook zeer leuke knallen uit de pijp).

kmstand is al 3 ton. Geen olieverbruik en geen koelvloeistof gebruik. Blok loopt zeer netjes.

De eigenaar had de g lader nooit gereviseerd toen ik hem kreeg. Ja na 3 ton ja. Dat kon Ruud zien aan de lijsten en lagers, toch was de g lader in nette conditie.

Ook bijna geen roest te bekennen aan de auto. Alleen de dorpel rechtsvoor dankzij een misplaatste krik, daardoor is die lasnaad kapot gegaan en gaan roesten dus dit binnenkort even lassen. En beetje roest in kofferbak door lekkage.
« Laatst bewerkt op: di, 25 feb 2014, 15:40:40 door dutchlimits »

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #41 Gepost op: di, 25 feb 2014, 15:51:01 »
toerenbegrenzer kan geen kwaad daarvoor is die immers!

Alleen je koppel zit niet hoog in de toeren maar rond de 4800 of 5000 vaak...
trappen moet kunnnen met beleid, maaar altijd eerst netjes warm{olietemperatuur} en na het trappen rustig laten nadraaien...

en kwa roest, dat is niet altijd herkenbaar maar meer te zien als men de polo kaal schuur voor een andere kleur lak of iets dergelijks.. Schade vrije of roestvrije polo,s zijn toch wel zeldzaam..

{meningen zijn hierover verdeeld!}
« Laatst bewerkt op: di, 25 feb 2014, 15:53:30 door Lewis-coupe »

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #42 Gepost op: di, 25 feb 2014, 16:06:02 »
Daar heb je gelijk in. Ik heb wel eens gereden in auto's even beetje planken, maar dan is het net alsof de auto schreeuwt "hou op!!", als je weet wat ik bedoel.  -nana-

Dat gevoel ik heb ik niet bij de G40. Ik begin alleen niet aan kleinere poulies of flowen. Gewoon origineel laten.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #43 Gepost op: di, 25 feb 2014, 16:28:17 »
Kijk eens in het topic van Koen, die is hard op weg naar de 500k kilometers... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
« Reactie #44 Gepost op: di, 25 feb 2014, 17:55:37 »
Netjes. Voor een 1.3 zijn ze dus wel erg betrouwbaar. Mijn broer heeft een Golf 4 1.4 en die motor had al een gescheurde kop, nu gemaakt maar nu is het motortje toch echt aan zijn eind. Nog maar net 2 ton gelopen. Slechte zaak.