Auteur Topic: Alex en zijn G40 Genesis 1992 > overstap corrado  (gelezen 14493 keer)

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Alex en zijn G40 Genesis 1992 > overstap corrado
« Gepost op: ma, 24 mrt 2014, 17:33:33 »
Ik zal mij ook eens voorstellen. Ik ben Alex, ik woon in provincie Groningen en heb deze Polo G40 Genesis voor mijn vriendin gekocht. Het was een opknappertje. Inmiddels is er veel aan gebeurd, alleen nog op sommige plekjes het lak herstellen en een paar parkeerdeukjes. De dorpel had een rot plekje, deze is al gelast.  Ik heb er cup velgjes onder gedaan, gruppa a RVS pijp en een raceland RVS spruitstuk. Katalysator is ook verwijdert, zonder moeite door de APK  -thumbsup-

Modificaties
- Getinte ramen
- Booskijker
- Haaienvin antenne
- Veerpootbrug
- TA Technix schokbrekers
- H&R Cup veren
- Cupvelgen 15 inch
- Gruppa A 63,5mm catback uitlaat
- katvervanger
- Rennsport RVS Spruitstuk
- Green filter
- Corrado stoelen
- Bar meter
- Nieuwe remschijven en remblokken
- Castrol Magnatec olie
- G lader gereviseerd door Ruud half jaar geleden


Foto's







« Laatst bewerkt op: di, 07 apr 2015, 10:12:47 door dutchlimits »

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #1 Gepost op: ma, 24 mrt 2014, 17:52:46 »
 -welkom-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #2 Gepost op: ma, 24 mrt 2014, 18:41:32 »
 -welkom-
Ik heb nogmoriginele smoke/rode achterlichten liggen.
Bij intresse stuur maar een pm.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #3 Gepost op: ma, 24 mrt 2014, 20:24:13 »
 -welkom- met een leuke G40  -thumbsup-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #4 Gepost op: ma, 24 mrt 2014, 20:59:38 »
 -welkom-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #5 Gepost op: di, 25 mrt 2014, 09:10:09 »
thnx

Bedankt voor je aanbod patrick maar ik ga deze net als de knipperlichten bij die onderste rij nog donker spuiten :)

Offline TomM

  • Non-Register lid
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • Tom Mesman
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #6 Gepost op: wo, 26 mrt 2014, 00:55:51 »
Welkom, succes met je G40!

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #7 Gepost op: wo, 26 mrt 2014, 11:16:43 »
thnx  -thumbsup-

Offline burteasten

  • L86C-0220
  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Bert Oosten
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #8 Gepost op: wo, 26 mrt 2014, 12:40:39 »
 -welkom-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #9 Gepost op: wo, 26 mrt 2014, 18:23:20 »
 -welkom- Leuke wagen!
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #10 Gepost op: do, 27 mrt 2014, 09:14:40 »
 -thumbsup- dank u

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Voorstellen Dutchlimits
« Reactie #11 Gepost op: do, 27 mrt 2014, 18:29:59 »
Videootje van geluid, geluidskwaliteit valt wel tegen van microfoon maar goed het is wel duidelijk te horen
http://youtu.be/n2DG3XPokLA

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992 en 3 ton op de klok
« Reactie #12 Gepost op: wo, 14 mei 2014, 20:03:55 »
Even een update en extra info;

Na vervanging van enkele buizen van de G lader is er nu geen lekkage meer. Vandaar leek het mij leuk om een 0-120 videootje te maken. Ik begon wel rustig omdat ik mijn koppeling heel wil houden maar hij zit redelijk snel boven de 100.  -thumbsup-

Op het filmpje trilt de uitlaat een beetje tegen de hitteschild aan. Ik moet hier nog mee bezig maar is lastig om de uitlaat er goed onder te krijgen. Is 3 maal zo dik dan de standaard pijp.

https://www.youtube.com/watch?v=bftuggTy1_c&feature=youtu.be

De bestuurdersdeur was mislukt afgelopen zomer, hier zaten deuken in en heb deze zelf gespoten, ik heb blanke lak van een spuiterij gehaald maar het wordt niet goed hard dus kan het niet uitpoetsen. Ik ga aankomende zomer opnieuw beginnen met de deur met andere blanke lak. De kofferbak heb ik ook gedaan vanwege roest aan de onderzijde (gebruikerssporen), daarbij had ik andere blanke lak gebruikt en deze is geslaagd. Ook heb ik op het verlangingslijstje een andere einddemper. Stationair klinkt deze als een tractor. Ook vind ik deze wat té qua looks.

Ik wil alle ruiten behalve de voorruit met hele lichte folie tinten zodat het wat strakker lijkt dus de huidige folie gaat eruit.

De vorige eigenaren konden niet echt fatsoenlijk met krikken omgaan. de krikranden rondom zijn allemaal erg krom gedrukt en hierdoor is de dorpel op sommige plekken ook roestig. Kleine plekjes waar je met je vinger zo er doorheen drukt. Gelukkig kan ik dit zelf lassen, rechtsvoor heb ik al gedaan. Ook zit er in de kofferbak roest, het valt wel mee maar moet er wel mee aan de slag aankomende zomer. Er zit op 1 plek al een klein gaatje van 1cm. De kofferbak is namelijk lek geweest (rubber). Natte bekleding en metaal gaat niet samen op lange duur.

Qua onderhoud heb ik ook al best veel gedaan direct na aanschaf. De vorige eigenaar dacht dat de distributieriem over zijn term heen was, ik heb een stickertje gevonden onder de (power)filter waaruit blijkt dat ik nog wel een jaartje vooruit kan met deze riem. Inmiddels heb ik trouwens de originele filterbox terug gezet, geeft ten eerste een diepere geluid maar is ook minder gevoelig voor vuil. Zo'n "power" filter vind ik sowieso Johnny gevallen. Komt er weer zo'n gast voorbij knallen met 60pk onder de kap maar toch een dikke aanzuig geluid, wat een lachertje. Maar goed, wat heb ik inmiddels gedaan aan onderhoud afgelopen 3000km en 1 jaar:
- Nieuwe olie (Castrol Magnatec 10w40)
- Nieuwe oliefilter
- Nieuwe remschijven en remblokken
- Nieuwe schokdempers, bij aanschaf zat er een cupsetje onder van H&R. Hiervan waren de schokdempers niet zo goed meer. Veren behouden.
- Nieuwe buizen vanaf intercooler naar gasklephuis
- Het belangrijkste, de G lader laten reviseren bij 1 van de bekendste g lader boer
- Nieuwe filter
- Nieuwe velgen en banden
- Veerpootbrug
- Nieuwe koperen remleidingen en uiteraard remvloeistof

Ik moet nog de kleppendekselpakking vervanging want hij zweet een beetje. Voor de rest is het motortje echt helemaal in orde.

Vandaag even wat nieuwe foto's geschoten





« Laatst bewerkt op: wo, 14 mei 2014, 20:08:43 door dutchlimits »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992 en 3 ton op de klok
« Reactie #13 Gepost op: wo, 14 mei 2014, 21:53:24 »
 -thumbsup- mooi verhaal!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Freek

  • Non-Register lid
  • Berichten: 104
  • Geslacht: Man
  • Freek de Jager
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992 en 3 ton op de klok
« Reactie #14 Gepost op: do, 15 mei 2014, 00:20:34 »
Mooi man!
Gaspedaal!