Auteur Topic: Alex en zijn G40 Genesis 1992 > overstap corrado  (gelezen 14313 keer)

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #75 Gepost op: do, 11 dec 2014, 22:21:21 »



Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #76 Gepost op: vr, 12 dec 2014, 20:10:11 »
Niet alleen ziet het dempertje er mooi uit, er komt ook een mooi geluid uit   -dj-

http://youtu.be/x6vmSdA6z28

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #77 Gepost op: za, 13 dec 2014, 20:23:34 »
Ziet er goed uit en een super geluidje  -thumbsup-
Ben nu stiekem toch wel erg benieuwd hoe de witte velgen zouden staan met genesis paarse velglintjes op de velgrand :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #78 Gepost op: za, 13 dec 2014, 20:35:06 »
klinkt super!
en de witte velgen staan ook mooi bij het paars


Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #79 Gepost op: do, 22 jan 2015, 13:16:56 »
Ik zag een Corrado G60 staan, hij was het eens met een ruil, dus zo gezegd, zo gedaan. In andere woorden: de Polo is niet meer van mij. Ik moet wel zeggen dat ik de auto ga missen, het was een heerlijk karretje waarmee ik met een glimlach in reed. Evenals mijn vriendin. Maar goed, de Corrado zit werk aan en ik houd wel van uitdagingen. De G lader van de Corrado was niet meer helemaal goed, hij presteerde nog wel maar niet verstandig om te reviseren. Dus heb uit Duitsland van de kleinanzeigen ebay een andere gevonden. Deze wordt nu compleet gereviseerd. Het interieur is net verwisseld, zitten andere koplampen in, een andere grill, andere achterlichten, een fatsoenlijke uitlaat en er komt nog veel meer. De Corrado zal compleet wit gespoten worden en er komt een BBS RM setje onder 8J en 10J of 9J in het rood.

Bedankt voor alle informatie op deze nuttige forum -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: do, 22 jan 2015, 13:18:55 door dutchlimits »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #80 Gepost op: do, 22 jan 2015, 13:55:40 »
 -foto- or is did not happen! Geniet van je nieuwe waggie  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #81 Gepost op: wo, 28 jan 2015, 01:20:25 »
Thanks, hierbij foto's :)



Auto word compleet opnieuw gespoten dit jaar. Andere velgen... Zal niet terug te herkennen zijn.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #82 Gepost op: wo, 28 jan 2015, 07:16:15 »
Werkt het spoilertje nog?

Coole bak hoor!  -thumbsup-

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #83 Gepost op: wo, 28 jan 2015, 14:15:20 »
alles aan de auto werkt, airco, elec: ramen, spiegels, dak, cv met remote en ja het spoilertje ook  -thumbsup-

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #84 Gepost op: vr, 03 apr 2015, 19:30:18 »
Alhoewel ik geen g40 bezitter meer ben, wil ik toch even een update doen..

Het motorblok is gezond, 11 komma nog wat bar op 2 cilinders en 10 komma nog wat op de andere 2. Het plaatwerk is rondom super strak. De auto heeft airco, moet alleen even worden bijgevuld. Alles aan de auto werkt nog behalve het dakraampje dat niet naar achteren wil schuiven. Plaatwerk van de auto is gewoon rete-strak voor zijn leeftijd. Geen roest op te vinden behalve op de dorpeltjes, dit ga ik nog aanpakken. Centrale vergrendeling met afstandsbediening werkt ook prima, tank klepje gaat ook op slot.

De g lader is vervangen door een goede gereviseerde lader met uitgefreesde poortjes. 0.9 bar op de meter. De velgen zijn vervangen door BBS RM 15x8 en 15x9. Nieuwe randen, rvs vergulde boutjes en gepowdercoat in fel-rood. Banden ietsjes getrokken 185/45 en 195/45. Het dansen van de poelie van distributieriem enz kwam doordat de bout van de krukas was uitgerekt. Gevolg was dat de krukas wat rond was afgesleten en de poelie van binnen hol was. Bij het wisselen van distributie is dit allemaal opgelost door de krukas bij te slijpen en een nieuwe poelie te monteren. Er is ook een splinternieuwe carterpan onder gekomen. Er lagen wel wat stukjes onderin van een ooit geplofte lader waarschijnlijk. Gastrol 10w40 magnatec erin geknikkerd en direct een nieuwe filter. Ook direct nieuwe bougies van bosch erin. De schroefset is ook vervangen door een TA Technix setje. Lekker stug. De middendemper is ook vervangen voor een nieuwe (prijzige dingen zeg voor een g60)...Het interieur is vervangen naar een amerikaanse setje. Er zaten geeneens verklikkers in, deze zijn dus overgezet van de oude stoelen. de achterbank is nu in 1 deel.

Ik kom met een beetje moeite door APK, ik moet voor de derde keer heen, de eerste keer afgekeurd op ashoesjes en handremkabel, daarna bij de tweede keer afgekeurd omdat ik niet op de remtest ding kon komen omdat de auto te laag is. Subframe kwam op de grond. Ze gingen ook ineens moeilijk doen dat de velgen te breed zijn. Dus morgen voor de derde keer heen met de schroefset zo hoog mogelijk en suzuki velgen (ik ga naar de hel). Relatief nog gemakkelijk door apk gekomen al met al.

Plannen voor de toekomst met de auto: compleet opnieuw spuiten. Ik wil eigelijk wit, maar de auto is van oorsprong donker paars. Dus ben er nog niet over uit of die weer paars gaat worden of niet. Er zijn al zoveel paarse corrado's en het is wel eens leuk om wat anders te hebben dacht ik. Daarbij wil ik de ramen eruit halen om het goed te doen. Spatborden en deuren ook demonteren, als je het doet moet je het goed doen. De dorpels moet ik nog opknappen, kleine roest plekjes. De hele bodem wordt ook nog getectyleerd. Ik wil eigelijk ook nog in de toekomst leer erin hebben. Motorisch blijft de auto standaard. Het is een cruise auto, geen race bak voor mij.

Opbouwen van de velgen



Repareren van handrem kabel (clipje was geknapt)


Opbouwen van g lader
De nieuwe lader met bewerkte poortjes en nieuwe lagers.. en een nieuwe RSR uitlaat (standaard is dit een plastic demper box)





Nieuwe middendemper


Bijna klaar met installeren van de lader en dynamo:


Auto staat er momenteel zo bij





Stuurtje


Grootste roestplek


Updates zullen volgen.

PHOTOSHOOT!





Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #85 Gepost op: vr, 03 apr 2015, 20:59:59 »
Deze kleur houden,dit echt goed in combinatie van de velgen en achterlichten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #86 Gepost op: vr, 03 apr 2015, 21:06:55 »
Ja maar het vuil hecht eraan/lastig schoon te maken en bij de randen laat het los op sommige plekjes..  -boehoe-

Offline Polofundriver

  • Non-Register lid
  • Berichten: 412
  • Geslacht: Man
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #87 Gepost op: vr, 03 apr 2015, 21:29:07 »
Ik denk dat patrick bedoeld, deze kleur houden maar dan opnieuw met een fatsoenlijke spuitbeurt

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #88 Gepost op: vr, 03 apr 2015, 21:48:54 »
Precies Paul.Ik dacht eigenlijk dat paars alleen op de vr6 verkrijgbaar was
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Alex en zijn G40 Genesis 1992
« Reactie #89 Gepost op: vr, 03 apr 2015, 23:52:54 »
Nope, dit is een nieuwere generatie he met de bolle motorkap, toen kwamen de paarse kleuren ook geloof ik