Auteur Topic: How to.....  (gelezen 3391 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Gepost op: wo, 03 nov 2004, 22:22:03 »
Voor mij een vraag voor jullie een weet???

Binnenkort heb ik de webers van Jorp over genomen. Deze zijn inclusief inlaatspruitstuk. Van Bas neem ik de filter's over. Moet dus nog alleen 4(?) kelken kopen.
Mijn Polo heeft een onbewerkt NZ blok met standaart kop.

Ik wil graag weten wat er allemaal aangepast moet worden om het NZ blok op Webers te kunnen laten lopen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
How to.....
« Reactie #1 Gepost op: do, 04 nov 2004, 07:20:20 »
men rukken inlaat en injectie zooi van nz motor ,tiefen dit in container .men snokken de nokkenstok uit kop en pleuren er 1 van mininimaal een 3f motor er in .schroef de weber inlaat er met schroeven op en webers ook .
gaskabel en kabel houder ff zelluf inelkaar pleuren (standaard past nie )als je de injectie pomp als aanvoer pomp gebruikt ,de retour wel aansluiten .
kind kan de was doen ,anders lebbert de rotweiler van de buren wel de choco vlekken uit je broek .

:D
afstellen is redelijk simpel als je weet waar je naar moet kijken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
How to.....
« Reactie #2 Gepost op: do, 04 nov 2004, 07:55:54 »
Hier staat wat informatie voor wat betreft een goede basis-afstelling:
link

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
How to.....
« Reactie #3 Gepost op: do, 04 nov 2004, 08:22:40 »
- Ik zou de compressieverhouding iets verhogen
- Als je het spruitstuk eerst op de kop past, kun je kijken of je de kop nog iets moet bewerken. (Oftewel, zorgen dat de poorten van de kop mooi aansluiten op het inlaatspruitstuk)

En als het even mogelijk is: bouw alles op buiten de motorruimte. De (m6) moertjes voor het spruitstuk b.v. vragen veel geduld van je als je in de motorruimte hangt. -angry-

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Reactie #4 Gepost op: do, 04 nov 2004, 12:33:52 »
kheb al een crane 268 graden nokkenas erin zitten -wanker-

Ik zal dus eerst de injectie zooi eraf trappen en dan de webers erop zetten. Maar wat moet ik dan met de gaskabel? gewoon inkorten ofzo? kweet niet wat ik aan de gaskabel aan moet passen dan. En wat moet ik met de computer doen?

Zodra de webers erop zitten zal ik bekijken hoe het blokkie loopt enzo. Het afstellen gebeurt op een rollenbank met meetapparatuur enzo.

Maar voordat het erop gaat...zal ik eerst de uitlaat moeten aanpassen naar 54mm rond RVS met 1 grote of 2 kleine absorbtiedempers.

Am i right???

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
How to.....
« Reactie #5 Gepost op: do, 04 nov 2004, 17:40:16 »
Nee.

Computer: die ging samen met het NZ inlaatspruitstuk de container in.. (maar wel bewaren: ze gaan nog wel eens stuk,.. dus als er hier weer eens iemand is met een kapotte computer.....)

Uitlaat hoe je echt niet te vervangen om met Webers te kunnen rijden. aanpassen spruitstuk aan kop (en vice versa) hoeft ook niet.  't alleen wel 'beter' van wel.

Afstellen van de webers kan je t beste laten doen MET de andere uitlaat, OF je moet gewoon nog eens terug (om er 't maximale uit te halen).

Also:

Inlaatspruitstuk NZ eraf halen
Weber inlaat + webers plaatsen (friemel friemel)

Gaskabel: De originele kabel zal te kort zijn, of niet passen. Gewoon knutselen dus, of wellicht een andere gaskabel plaatsen (en die pas maken).

De injectie-brandstof-pomp die onder de auto hangt, levert veel druk, en dat KAN ervoor zorgen dat de vlotterkamers overlopen (bij stationair lopen).. De retour aansluiten is dan de oplossing... (ziet ze vaker afgedopt in combinatie met andere benzine pomp).

Also: schroeven, afstellen: rijden!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
How to.....
« Reactie #6 Gepost op: do, 04 nov 2004, 17:53:31 »
spaghetty spruitstuk is een pre bij webers met scherpe nokkenas
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Reactie #7 Gepost op: do, 04 nov 2004, 20:27:32 »
helaas kan ik daar niet aan komen... is een standaard NZ uitlaatspruitstuk dan niet goed genoeg? is toch ook 4-2-1?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
How to.....
« Reactie #8 Gepost op: do, 04 nov 2004, 20:32:02 »
Neem anders, G40 spruitstuk (of 1600) en downpipe, is groter in diameter..

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
How to.....
« Reactie #9 Gepost op: do, 04 nov 2004, 22:53:02 »
standaard spruitstukken geven maar doorlaat tot een 7000 rpm optimaal  en knijpen het top vermogen .volgend object om voor te sparen dus  -prut-
trotse mama!

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Reactie #10 Gepost op: vr, 05 nov 2004, 13:04:08 »
maar mijn blokkie maakt niet meer toeren dan 7000, dus dan zit ik toch goed met het NZ uitlaatspruitstuk?

enhoe zit het verder dan met alle elektronische zooi? Ik weet eigenlijk niet waar de computer voor is. Als het alleen voor het regelen van de brandstof inspuiting maakt het een stuk makkelijker.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
How to.....
« Reactie #11 Gepost op: vr, 05 nov 2004, 14:42:34 »
Jep, bij een NZ regelt de computer alleen de inspuiting.
Ontsteking gaat gewoon via onderdruk, bijbehorend stuurapparaatje zit op een koelplaatje onder/bij de stuurcomputer.

Oftewel: de hele injectie incl computer kan eraf...

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
How to.....
« Reactie #12 Gepost op: vr, 05 nov 2004, 23:22:52 »
Neem anders, G40 spruitstuk (of 1600) en downpipe, is groter in diameter..

Heb  zelf geen 2F meer maar een 6KV, maar heb nog wel steeds een g40 spruitstuk met downpipe en dummypoesje liggen, dus als je belanstelling hebt :)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Reactie #13 Gepost op: zo, 07 nov 2004, 01:51:23 »
Neem anders, G40 spruitstuk (of 1600) en downpipe, is groter in diameter..

Heb  zelf geen 2F meer maar een 6KV, maar heb nog wel steeds een g40 spruitstuk met downpipe en dummypoesje liggen, dus als je belanstelling hebt :)

SOLD!

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Reactie #14 Gepost op: di, 09 nov 2004, 15:02:39 »
als de webers erop zitten, moet ik r dan nog een extra luchttoevoer naartoe maken?