Auteur Topic: How to.....  (gelezen 3393 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
How to.....
« Reactie #15 Gepost op: di, 09 nov 2004, 17:08:42 »
Hoeft niet (zie onder andermansmotorkappen)..

maar 't is wel 'beter'...

Heeft voor en nadelen:
slang eraan knopen geeft weerstand (minder lucht=zuurstof), maar wel koude lucht (meer zuurstof)

geen slang eraan knopen:minder weerstand (meer lucht=zuurstof, maar wel warme lucht (minder zuurstof)

Dus beste een geleidingssysteem dat voor koude lucht zorgt bij de ingang van de carbs, maar dat geen weerstand bied....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
How to.....
« Reactie #16 Gepost op: di, 09 nov 2004, 17:23:16 »
Dus beste een geleidingssysteem dat voor koude lucht zorgt bij de ingang van de carbs, maar dat geen weerstand bied....

Impreza style! -gumuz-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
How to.....
« Reactie #17 Gepost op: di, 09 nov 2004, 18:44:41 »
Neem geen happer op je motorkap!!


Liever een buis die je achter de grill vast knoopt (achter het gat voor de claxon) en leidt die naar je carbs..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Reactie #18 Gepost op: di, 09 nov 2004, 18:58:21 »
dat wordt knutselen  -klus-  -klus-

en nee ik wil geen luchthapper op mn motorkap

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
How to.....
« Reactie #19 Gepost op: di, 09 nov 2004, 19:23:31 »
goed de werking van spaghetty in jan fluit uitgelegd .
elke piep wordt gelijk van stuk ,als de ene piep blaast ,zuigt hij den ander leeg (zit in knal volgorde)zodat de cylinder optimaal leeg gezogen wordt als bertha aan de melkmachine .
hierdoor vult de cylinder zich dus weer beter .
een normaal brokkie voor de piep zoals normaal onder de kap laat de gassen wel door ,maar remt de ene cylinder de andere mbv de knalgolven van de uitlaat gassen (geluud arm makend)
met een spaghetty volgen de knalgolven elkaar mooi aan waardoor de kwakstroom mooi vloeind klaar komt en je blok mega beter loopt .oftewel naa een 6500 rpm zal een standaard stukje staal als gaspiep de motor remmen en een spaghetty neit.
vooral je nu al een 268 nokker hebt zal dit een noodzaak zijn samen met je webers anders zul je nooit aan je 90 pk komen ,never nooit niet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
How to.....
« Reactie #20 Gepost op: di, 09 nov 2004, 19:35:11 »
Kist mie doar ook eem ondertietels bie daun ? :)

(Oftewel : Ondertitels ontbreken ?)



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
How to.....
« Reactie #21 Gepost op: di, 09 nov 2004, 19:50:47 »
hest toch wel begreep'n?? Of mot 'k nog een keer oetleggen?

/boer mode off/

Ik snap het helemaal. Maar waarom heet het spagettie?? omdat het gebogen lange buisjes zijn van dezelfde lengte??

Of zijn er andere redenen? -hitit-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
How to.....
« Reactie #22 Gepost op: di, 09 nov 2004, 20:24:33 »
Nope, what you see is wat you get.....spaghetti ! -ja-
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
How to.....
« Reactie #23 Gepost op: di, 09 nov 2004, 22:56:12 »
het komt eigenlijk door de 8 cylinders ,dat zijn de mooiste om te zien of de 6cylinders in lijn ,maar idd alle 4 de buizen zijn gelijk van lengte en volume
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Reactie #24 Gepost op: wo, 10 nov 2004, 00:00:37 »
90?? ik wil over de honder :D eerst maar ff g40 spruitstuk proberen met 54 mm uitlaat eraan.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
How to.....
« Reactie #25 Gepost op: wo, 10 nov 2004, 10:58:39 »
Ik zit met een standaard carb en standaard uitlaat al op 80 pk en 121 Nm koppel.


Hoop zonder andere uitlaat toch wel voorbij de 90 pk te gaan.... en met andere uitlaat over de 100 pk.... Ben alleen bang om Nm's in te leveren.. daar heb ik dus GEEN zin in :-)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
How to.....
« Reactie #26 Gepost op: wo, 10 nov 2004, 11:18:17 »
Ik zit met een standaard carb en standaard uitlaat al op 80 pk en 121 Nm koppel.


Hoop zonder andere uitlaat toch wel voorbij de 90 pk te gaan.... en met andere uitlaat over de 100 pk.... Ben alleen bang om Nm's in te leveren.. daar heb ik dus GEEN zin in :-)

jo! hoe kom jij aan zoveel Nm's??
m.a.w: welk type blok heb je en wat zijn de aanpassingen?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
How to.....
« Reactie #27 Gepost op: wo, 10 nov 2004, 11:38:54 »
In steno:
1.4 ABD onderblok ;blok gevlakt, zuigers bewerkt (compressie 1:10,5 a 11
kop bewerkt

Verder alles standaard MH: carb, nokkenas, uitlaat, ontsteking etc etc
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
How to.....
« Reactie #28 Gepost op: wo, 10 nov 2004, 12:24:34 »
In steno:
1.4 ABD onderblok ;blok gevlakt, zuigers bewerkt (compressie 1:10,5 a 11
kop bewerkt

Verder alles standaard MH: carb, nokkenas, uitlaat, ontsteking etc etc

vind ik niet standaard hoor :P

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
How to.....
« Reactie #29 Gepost op: wo, 10 nov 2004, 12:35:15 »
Koppel komt waarschijnlijk uit de hoge compressie..
Dat het vermogen uiteindelijk niet hoger is komt dan waarschijnlijk doordat de rest nog standaard is..

Vraag is idd dan of het koppel behouden blijft, of anders gezegd: waarom niet?