Hallo! Jaja, ik weet het, er zijn al verschillende topics die ongeveer hierop neer komen, maar toch kan ik geen aansluiting vinden met mijn G40 op het verhaal. Het zit als volgt:
De G40 had last van lekkage van olie. Waar het heen ging was alleen nog de vraag. Nu hebben we de carterventilatie er even helemaal afgehaald en schoongemaakt, weinig geks te zien. Hiervoor is het inlaatspruitstuk er even afgeweest.
De volgende onderdelen zijn gelijk mee vervangen:
-Inlaatspruitstukpakking
-Pakking tussen gasklephuis en inlaat
-Bougies
-Bougiekabels + bobinekabel
-Verdelerkap + rotor
-Luchtfilter
Nadat alles weer mooi in elkaar is gezet heb ik een rondje gereden, waar twee negatieve punten uit zijn gekomen.
1. Hij stottert bij minimaal gas geven (zeg op een rechte weg in de 4, 60 km/u rijden en gewoon gas houden om die snelheid te houden). Bij meer/vol gas is er echter niks aan de hand.
Om uit te sluiten of het aan de nieuwe onderdelen lag hebben we alles (behalve de pakkingen) wat we er uit gehaald hebben er even terug op gezet. Helaas met het zelfde resultaat. Alle klemmen e.d. nog een keer nagelopen, maar ook niks geks kunnen vinden. Net nog even met remmenreiniger langs alle pakkingen, slangen e.d. geweest, maar geen resultaat. Misschien dat de ontsteking per ongeluk versteld is? Hebben daar niet bewust aangezeten in iedergeval.
2. De G-Lader komt ineens veel later pas kracht leveren. Hij komt pas bij 3000 toeren echt aanzetten met de kracht. Dit was eerder echter al veel eerder. Hier hebben wij eigenlijk helemaal niks aan veranderd, dus we vinden het vreemd dat deze ineens anders opkomt.
Wat er wel was voordat we hem uit elkaar haalden, was dat de stationair regelklep zat afgedopt en de luchtomloopschroef een heel stuk open stond. Dit is weer origineel gemaakt.