Auteur Topic: Blok veranderen  (gelezen 4594 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Gepost op: do, 01 jan 2004, 23:58:57 »
Kheb een Polo met 1.3 carb uit 1989 ... ik zou wat meer vermogen willen krijgen.

Hoe krijg ik dat? Heeft het nut als ik de cilinderkop laat vlakken? Andere nokkenas? Kosten? Gevolgen (+en en -en)

Oftewel Vertel me alles! :D:D:D:D

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Blok veranderen
« Reactie #1 Gepost op: vr, 02 jan 2004, 08:18:09 »
Gewoon een beetje bladeren al hier..

d'r komen hier genoeg topics voorbij denk ik..

Kop laten vlakken levert je zeer weinig tot geen vermogenswinst op.. Begin eerst eens met het inlaatspruitstuk te 'flowen' of beter: poorten groter maken
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #2 Gepost op: vr, 02 jan 2004, 11:25:23 »
als het goed is heb je een mh motor.
dus je hebt dan al standaard een redelijke nokker,ik denk als de inlaat verbeterd is,je best een leuk resultaat hebt.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Blok veranderen
« Reactie #3 Gepost op: vr, 02 jan 2004, 19:33:10 »
Kheb een Polo met 1.3 carb uit 1989 ... ik zou wat meer vermogen willen krijgen.

Hoe krijg ik dat? Heeft het nut als ik de cilinderkop laat vlakken? Andere nokkenas? Kosten? Gevolgen (+en en -en)

Oftewel Vertel me alles! :D:D:D:D

je wil meer ..............hmmmmmm dat zegt wendy ook als ik in de portemonai laat kijken  :D

simpel is inlaatspruitstuk laten bewerken ,golf 2 pierburg 2e3 carb .van 1.8. 3f nokker .dit doet al enigzins wat .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #4 Gepost op: vr, 02 jan 2004, 19:41:42 »
He misschien kunnen we een stukje op de site zetten met leuke blokkies die sommige al gebouwd hebben. Met o.a. welke onderdelen, richtprijzen, leveranciers van de onderdelen enz. Ik weet niet of iedereen die eens een leuk blokkie heeft gebouwd zijn geheimen wilt vertellen maar ik zou er ook geen moeite mee hebben om mijn blok straks uit te leggen op de site. Elke maand wordt er wel een topic geopend met de vraag ik wil me motor opvoeren. Elke keer wordt ook weer hetzelfde uitgelegd. Ik weet dat serge al een leuk aantal blokjes heeft gebouwd Marcel ook Patrick heeft ook een leuk sneller motortje Jeroen enz enz..

Idee??
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Blok veranderen
« Reactie #5 Gepost op: vr, 02 jan 2004, 19:51:54 »
Zie: Werkplaats -> Motorisch....

Moet nog steeds ingevuld worden..

Maar zie ook eens alle andere items.. nog genoeg werk te doen..

Voor blok-projecten-> Projecten :-) (moesten we ook nog maar eens indelen)..

Maar goed: onder werkplaats zouden dan de aanpassingen 'an-sich' moeten komen (en het hoe en wat), en onder projecten dan de combo's: van inlaatbewerkt + andere carb, tot kop-met-vergrote-verbrandingsruimte + uitgedraaide zuiger + uitlaatgasturbine + G60 inspuiting..

nie?

Thaaaa-haa-haaaaam is on my saaaait...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #6 Gepost op: vr, 02 jan 2004, 19:53:29 »
Ja goed idee, kunnen we dat dan zelf plaatsen of moeten we het eerst naar een van jullie mailen zodat jullie het er op zetten.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Blok veranderen
« Reactie #7 Gepost op: vr, 02 jan 2004, 20:47:36 »
wil ik eens wat uitvissen op het elektrisch schema ...........welk schema ??????????????????
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Blok veranderen
« Reactie #8 Gepost op: za, 03 jan 2004, 08:44:35 »
Daarom!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #9 Gepost op: za, 03 jan 2004, 09:31:51 »
oke, maar waar kan ik het inlaatspruitstuk laten flowen?? (serge???) Wat zal het kosten?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Blok veranderen
« Reactie #10 Gepost op: za, 03 jan 2004, 13:19:44 »
reken een 50 euro voor het inlaatje
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #11 Gepost op: za, 03 jan 2004, 15:22:56 »
waar kan ik dat laten doen Serge?

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #12 Gepost op: za, 03 jan 2004, 15:31:19 »
trouwens....ik heb mijn motorcode gevonde...
NZ 064476  heb ik dan toch injectie???

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #13 Gepost op: za, 03 jan 2004, 19:11:16 »
trouwens....ik heb mijn motorcode gevonde...
NZ 064476  heb ik dan toch injectie???

Ja net als mij...
Geen carbs dus

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #14 Gepost op: za, 03 jan 2004, 19:12:44 »
En als je echt een NZ hebt zal ik eerder gaan voor een scherpere nok...denk dat dat dan meer effect heeft...
correct me if im wrong, maar volgens mij is de nok in de NZ de tamste onder de 86c modellen toch?
(in ieder geval 1 van de tamste..)