Auteur Topic: Blok veranderen  (gelezen 4593 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #30 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 15:43:37 »
Ik heb nog een goede MH nokkenas, maar ik weet nog niet wat ik er mee van plan ben! Zal je het verschil in vermogen merken al zet ik die in een NZ motor? MOet binnenkort toch een dis. riem vervangen misschien gelijk een leuk idee om de MH stok er in te zetten. Moet ook dan de kleppendeksel pakking en nokkenas keerring vervangen!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Blok veranderen
« Reactie #31 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 15:48:51 »
is de MH dan ook een hydro??? anders past het niet in de NZ.
het moet een hudrostok zijn :)

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Blok veranderen
« Reactie #32 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 15:49:14 »
hydrostok dus :P

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #33 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 20:55:56 »
Moeten er meer dingen aan het blok aangepast worden als ik de 3f nok erin zet, of die van een AAV?

En wat zou meer vermogen geven:

- bewerkte NZ inlaatspruitstuk
- standaard 3f inlaatspruitstuk

En moet sowiesow de benzine druk aangepst worden?

En moet ik dan voortaan euro 98 gaan tanken?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Blok veranderen
« Reactie #34 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 21:12:43 »
wel 98 hoef je pas te tanken bij een hogere compressie verhouding of drukvulling
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #35 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 23:02:18 »
dus ik moet 98 tanken als de cilinderkop bewerkt is? maar ook als de benzine drukregelaar aangepast is?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Blok veranderen
« Reactie #36 Gepost op: zo, 04 jan 2004, 23:13:50 »
De compressieverhouding wordt pas groter als je de grootte van de verbrandingsruimte kleiner maakt, dus door
de kop (of het blok) te laten vlakken of andere zuigers te monteren.

Door het ruimer maken van de kanalen gebeurt er niets met de compressieverhouding; dan hoef je dus nog geen super te tanken. (scheelt weer iets in de kosten... ;) )

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #37 Gepost op: ma, 05 jan 2004, 00:33:19 »
oke, dat scheelt

dus laat ik de cilinderkop ook niet bewerken.... scheelt serge 200 euro in inkomste  ;)

Moeten er meer dingen aan het blok aangepast worden als ik de 3f nok erin zet, of die van een AAV?

En wat zou meer vermogen geven:

- bewerkte NZ inlaatspruitstuk
- standaard 3f inlaatspruitstuk

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Blok veranderen
« Reactie #38 Gepost op: ma, 05 jan 2004, 08:27:50 »
dus laat ik de cilinderkop ook niet bewerken....


??

Ok, de compressieverhouding gaat niet omhoog, maar het bewerken van de kop levert wel vermogen op. ;)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Blok veranderen
« Reactie #39 Gepost op: ma, 05 jan 2004, 09:15:08 »
Ik gloof dat Gilex het niet helemaal begrijpt.

Ron98 moet je tanken als je de compressieverhouding zwaar verhoogd.
Dat kan eigenlijk alleen met 'veel' werk: of een turbo erop schroeven (maar dan moet je zelfs nog wel wat meer uithalen)
OF andere zuigers, blok aflaten vlakken en de kop maximaal laten vlakken.

Met een bewerkte kop: grotere poorten, andere nokkenas etc
hoef je echt geen ron98 te gaan tanken.. De compressie veranderd niet, alleen de ademhaling verloopt soepeler..

In plaats van door een rietje te ademen, adem je door een regenpijp: de longen blijven gewoon gelijk, maar het ademt een stuk prettiger

Inlaatspruitstukken vraag: wat werkt beter:
Redelijk: NZ inlaat standaard
Beter: NZ inlaat bewerkt / standaard 3f inlaat
Best: aangepast 3f inlaatspruitstuk

De 3F is ietsje groter, en heeft iets meer vlees, dus als je die zou bewerken krijg je de grootst mogelijke injectie inlaat.. maar alleen een NZ bewerkt schiet ook al op.

Meer vermogen met alleen een andere inlaat zul je niet ein-zwei-drei merken,.. alleen met andere nokkenas, hoger brandstofdruk en bewerkte kop / inlaat. Ok: alle kleine beetjes helpen, maar het is bottleneck na bottleneck: beter allemaal weghalen, dan heb je het grootste effect. Daarna valt er nog winst te halen uit het bewerken van het onderblok... en daarna aan het verlichten van de koets. Who needs sound-proofing?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Blok veranderen
« Reactie #40 Gepost op: ma, 05 jan 2004, 10:42:39 »
gezien de kosten (blijf een student! :D) dan maar de NZ inlaat laten bewerken. En helpt het ook als ik de katalysator verwijder door een dummy/vervanger? En de middendemper vervangern? Dan laat in de standaard einddemper zitten. Dan maakt het niet teveel herrie waardoor je meer geluid dan snelheid hebt.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Blok veranderen
« Reactie #41 Gepost op: ma, 05 jan 2004, 13:31:14 »
Kat leeg halen: spaar je de moeite..

Als je uitlaat toch eronderuit ligt, ram m dan ff leeg, maar anders zou ik t lekker achterwege laten..

Billig tuning is leuk, maar heel veel schiet je er niet mee op. Ok de kat zal wat vermogen snoepen, middendemper vast ook wel, maar wederom: combinaties maken de vooruitgang!
Spatlappen en brede banden vreten ook vermogen (want verhogen de weerstand).. idem voor antenne en rechterbuitenspiegel... maar of je er veel mee opschiet....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
Blok veranderen
« Reactie #42 Gepost op: ma, 05 jan 2004, 16:55:32 »
Ik gloof dat Gilex het niet helemaal begrijpt.

En ik denk dat je in de war bent  :D

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Blok veranderen
« Reactie #43 Gepost op: ma, 05 jan 2004, 20:35:05 »
ik zit hier aan te denken ,en aan iets wat in friesland staat met rood kleppendeksel -hitit-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Blok veranderen
« Reactie #44 Gepost op: ma, 05 jan 2004, 21:13:24 »
-wanker-  :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2