Ook last van onregelmatig toerental... vind ik geen groot probleem als de motor niet afslaat.
Als je (als leek en amateur polo-prutser
) dit probleem wilt oplossen, dan is het systematisch wegstrepen van mogelijke oorzaken de beste methode. Begin met de electronica (contactpuntjes, bougiekabels, condensator), daarna benzine-toevoer(pomp, filter, afstelling carb) en vacuum-slangetjes/luchttoevoer (carb-voet). Dit betekent allemaal wel dat je veel onderdeeltjes moet vervangen voor nieuwe. Kost wat geld (nie veel). Voordeel is dat je vanaf nu precies weet welke onderdelen nieuw zijn en welke nog (binnenkort) vervangen moeten worden. Daarnaast raak je ook steeds meer vertrouwd met de techniek onder dat motorkapje. Kortom: jij en je polo leren elkaar steeds beter kennnen
Mocht het probleem zich na al het gepruts nog steeds manifesteren, dan belandt je bij één van de meestvoorkomende polo-kwaaltjes (van oude polo's dan): een oude, vuile carburateur. Schoonspuiten met carb-cleaner biedt soms tijdelijk oplossing, maar hij zal toch ooit eens helemaal uit elkaar moeten voor een grondige schoonmaakbeurt en revisie....
kijk in dit laatste geval ook even naar deze thread:
Carb reviserenmzzhl