Auteur Topic: NZ opvoeren  (gelezen 204671 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
NZ opvoeren
« Gepost op: ma, 25 dec 2006, 10:26:39 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
NZ opvoeren
« Reactie #1 Gepost op: ma, 25 dec 2006, 11:09:48 »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
NZ opvoeren
« Reactie #2 Gepost op: ma, 25 dec 2006, 11:16:19 »
toppie -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
NZ opvoeren
« Reactie #3 Gepost op: wo, 10 jan 2007, 20:09:37 »
Goeie oude tijd -love-...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Fabian_GTI

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
NZ opvoeren
« Reactie #4 Gepost op: ma, 07 mei 2007, 23:12:07 »
3f nokkenas monteren. Geinig voor weinig :P




Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
NZ opvoeren
« Reactie #5 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 21:58:27 »
Na een beetje research gedaan te hebben, ga ik de carbs niet op de polo zetten. Beetje zonde van mijn mooie injectoren.

Ik heb op de site van Knobloch een setje gevonden voor 395. Heeft iemand daar ervaring mee? En wat zit daar allemaal bij in?

Gr Henri
Coupe all the way

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #6 Gepost op: di, 30 okt 2007, 11:28:18 »
Ik ben opzoek naar een ander luchtfilter. Maar zal ik een inlegfilter kopen of een openluchtconus filter.
Bij zon conusfilter heb ik dus ook flens nodig om hem op de luchthoeveelheidsmeter te schroeven. Weet iemand of die te koop zijn?
En welke vinden jullie de beste?
Inleg of conus

Gr Henri
Coupe all the way

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: NZ opvoeren
« Reactie #7 Gepost op: di, 30 okt 2007, 11:37:10 »
Met een inleg heb je waarschijnlijk net zo veel effect als met zo'n opzichtige conus.

Zo'n conus moet je goed afschermen, anders pak je (nog) meer warme lucht.  Een inleg trekt gewoon via de originele weg z'n koude lucht vanachter de koplamp weg. Inleg is ook nog goedkoper, en je hebt geen adapter of wat dan ook nodig.  Een conus 'staat wel stoerderder', maar wellicht dat je bij zo'n inlegding wel een sticker cadeau krijgt? :)  :P

Mijn keuze is wel duidelijk dus :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #8 Gepost op: zo, 04 nov 2007, 10:41:33 »
Ik heb gezien dat de doorlaat van mijn luchtmassameter niet erg groot is. Kan ik van een andere VW een luchtmassameter pakken en die erop zetten? Iemand ervaring mee?
Ik snap dat je dan wel moet gaan afstellen. Zouden de signalen ongeveer met elkaar overeen komen?

Gr Henri
Coupe all the way

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: NZ opvoeren
« Reactie #9 Gepost op: ma, 24 mrt 2008, 00:30:31 »
las net  toeren begrenzer voor van nz  ?

laats met lekkere warme engine  ff stoplicht sprintje    in het rooie gedeelte  (ging heel rap naar rode gedeelte ) geen
toeren begrenzer

schakel  2e  weer rood  geen begrenzer   

schakel  3e  en ja hoor weer rood  geen begrenzer

gemeten met stopwatch van telefoon 0-100  7 sec

terugschakel  gamma afslag 

dus  begrenzer  ?? ??


wel lekkere rubber luggie in de auto mogen waarnemen :)
« Laatst bewerkt op: ma, 24 mrt 2008, 00:35:25 door Pierre »
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #10 Gepost op: ma, 24 mrt 2008, 09:46:34 »
Begrenzer zit in het rode gebied,dus nog niet voor het rode.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #11 Gepost op: di, 25 mrt 2008, 10:45:55 »
0-100 in 7sec.?

 :P

De specs van de fabrikant geven toch al gauw een factor 2 * 7seconden aan. Laten we het maar op een onzuivere meting houden?!

Trap met warme motor je pedaal maar eens tot de bodem in (in z'n neutraal), dan hoor je de begrenzer wel :D :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: NZ opvoeren
« Reactie #12 Gepost op: wo, 26 mrt 2008, 21:46:27 »
ok ok 0-100 op mijn teller   :) of heb ik minuten voor seconden aangezien  :P
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: NZ opvoeren
« Reactie #13 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 20:17:40 »
was vandaag samen met een kameraad van mij aan zijn bmw aan het sleutelen en toen zag ik dat de luchtmassameter hetzelfde eruit ziet als die van de nz maar dan met een grotere lucht doorgang en de stekker van de polo past er ook gewoon op (is ook een vierpin stekker).
zou dat ook werken op de nz?
hij is dus van een bmw 320 e30.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: NZ opvoeren
« Reactie #14 Gepost op: ma, 31 mrt 2008, 20:50:15 »
Klopt, kun je gebruiken, net als die van diverse Golf-motoren. (1.8 digifant injectie)
Je moet wel het binnenwerk (weerstandsbaan) overzetten, eventueel de voorspanning van de veer daarvan opnieuw afstellen.