Mensen,
Vlak voor de jaarwisseling heb ik met het blokje van mijn Golf eindelijk gedaan wat ik met de Polo ook al wilde doen. Althans, ik heb een beginnetje gemaakt.
Ik heb een Schrick 268 geplaatst en meteen ook maar even het kristalletje omgesoldeerd en het brandstofpotje iets ingedrukt. Het geheel trekt vooral boven de 4500rpm veel lekkerder door. Er doet zich echter een aantal problemen voor na deze ombouw:
1: Als de motor koud is, net na het starten, lijkt het of deze op 3 cilinders loop. Na 2 keer gasgeven is het wel weg.
2: Na een stuk rijden, blijft het stationairtoerental hangen op zo'n 1500rpm. Op een gegeven moment loopt dit wel terug naar de afgestelde waarde. Als je aan de stationairschroef draait verandert dit stationaire toerental wel, maar die 1500 blijft hij dus eerst aanhouden.
Kan het zijn dat het brandstofpotje te ver ingedruk is, zodat hij in eerste instantie teveel benzine krijgt?
Kan het eraan liggen dat het kristalletje toch niet goed is ingesoldeerd?
Heeft iemand een ander idee?
Alvast bedankt