Auteur Topic: NZ opvoeren  (gelezen 199654 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #105 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 10:19:36 »
je wil een py kop op nz zetten of een 3f kop? 3f kan maar py zie ik het nut niet van in, zolang je geen drukvulling gaat uitvoeren.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: NZ opvoeren
« Reactie #106 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 10:24:23 »
is allemaal hetzelfde rutger!!! alleen de py heeft sterkere kleppen.. maar de drukvulling zit hem in de zuigers -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #107 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 10:35:43 »
nokkenas verschilt nogal, afgestemd op drukvulling. dus niet handig om die er in te houden dan, vermoed ik.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: NZ opvoeren
« Reactie #108 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 10:38:49 »
Ja duhhh. je gaat ook geen g40 as in een 3f kop steken  -gert-

de nok is alleen te gebruiken bij drukvulling maar de cilinderkop niet!
er rijden in Duitsland veel abu,s met Py cilinderkop -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gamble

  • Non-Register lid
  • Berichten: 66
  • Geslacht: Man
  • Michaël Gort
Re: NZ opvoeren
« Reactie #109 Gepost op: zo, 30 jan 2011, 18:37:33 »
Mensen,

Vlak voor de jaarwisseling heb ik met het blokje van mijn Golf eindelijk gedaan wat ik met de Polo ook al wilde doen. Althans, ik heb een beginnetje gemaakt.
Ik heb een Schrick 268 geplaatst en meteen ook maar even het kristalletje omgesoldeerd en het brandstofpotje iets ingedrukt. Het geheel trekt vooral boven de 4500rpm veel lekkerder door. Er doet zich echter een aantal problemen voor na deze ombouw:

1: Als de motor koud is, net na het starten, lijkt het of deze op 3 cilinders loop. Na 2 keer gasgeven is het wel weg.
2: Na een stuk rijden, blijft het stationairtoerental hangen op zo'n 1500rpm. Op een gegeven moment loopt dit wel terug naar de afgestelde waarde. Als je aan de stationairschroef draait verandert dit stationaire toerental wel, maar die 1500 blijft hij dus eerst aanhouden.

Kan het zijn dat het brandstofpotje te ver ingedruk is, zodat hij in eerste instantie teveel benzine krijgt?
Kan het eraan liggen dat het kristalletje toch niet goed is ingesoldeerd?
Heeft iemand een ander idee?

Alvast bedankt -klus-
HTS Autotechniek en dit alles in 1 les:
Leraar: Tunen is eigenlijk ''Thermodynamisch PIMPEN''
Klasgenoot: Een zuiger.... Das toch zo'n wijf?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #110 Gepost op: zo, 30 jan 2011, 18:44:23 »
valse lucht van je carterventilatie
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gamble

  • Non-Register lid
  • Berichten: 66
  • Geslacht: Man
  • Michaël Gort
Re: NZ opvoeren
« Reactie #111 Gepost op: zo, 30 jan 2011, 18:52:46 »
Hmm.. Die is wel los geweest toen het kleppendeksel eraf ging. Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal eens gaan kijken.
HTS Autotechniek en dit alles in 1 les:
Leraar: Tunen is eigenlijk ''Thermodynamisch PIMPEN''
Klasgenoot: Een zuiger.... Das toch zo'n wijf?

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #112 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 10:06:00 »
Weer ff een vraagje, NZ inlaat bewerken of 3F inlaat en die nog bewerken voor mn NZ?
Via zoekfunctie wel gevonden dat 3f inlaat ruimer is, maar past tie ook gewoon op mn NZ blok? En kan je deze nog bewerken of is een 3f inlaat al optimaal?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #113 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 10:38:37 »
geen standaard inlaat is optimaal, tis allemaal gegoten spul, met alle onzuiverheiden die dat met zich meebrengt.
3f heeft idd grotere poorten, maar ook een groter gaskleppenhuis. Dus dan zou je al beiden moeten vervangen. Maar voor zover ik weet zijn de inlaatpoorten op de kop van een nz smaller dan de inlaat van een 3f. Dus of het zo zinvol is, dat weet ik niet. Vermoed van niet.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #114 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 10:57:02 »
geen standaard inlaat is optimaal, tis allemaal gegoten spul, met alle onzuiverheiden die dat met zich meebrengt.
3f heeft idd grotere poorten, maar ook een groter gaskleppenhuis. Dus dan zou je al beiden moeten vervangen. Maar voor zover ik weet zijn de inlaatpoorten op de kop van een nz smaller dan de inlaat van een 3f. Dus of het zo zinvol is, dat weet ik niet. Vermoed van niet.

Oh okay, in dat geval ga ik toch maar opzoek naar een NZ inlaat om te bewerken -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #115 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 12:16:54 »
3f inlaat is beter idd ,maar de nz gasklep is groter dan die van de 3f .(3f is enkelt 45mm)

maar een goed bewerkte nz inlaat is ook al goed merkbaar .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #116 Gepost op: wo, 23 feb 2011, 20:30:43 »
Ik heb inmiddels de NZ inlaat (Thanks Hanf -thumbsup-), dus ik kan beginnen -klus-

Iemand nog tips behalve gewoon netjes alles gladschuren?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #117 Gepost op: wo, 23 feb 2011, 21:00:59 »
deze smid verklapt zijn geheimen niet , behalve dat enkelt een vagina het lekkerste is als deze glad is
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #118 Gepost op: wo, 23 feb 2011, 21:01:48 »
dat had ik m (hetzij met andere woorden) ook al verteld  -naughty- Ben tzelfde van plan

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: NZ opvoeren
« Reactie #119 Gepost op: do, 24 feb 2011, 00:10:12 »
deze smid verklapt zijn geheimen niet , behalve dat enkelt een vagina het lekkerste is als deze glad is

Ah okay, naja begrijpelijk dat je t niet gaat vertellen gezien je signature :) but thanks -thumbsup-

dat had ik m (hetzij met andere woorden) ook al verteld  -naughty- Ben tzelfde van plan

Klopt, maar goed zullen vast wel meer mensen zijn met ervaring?
Polo-loos Audi A4 b5