Auteur Topic: NZ opvoeren  (gelezen 199653 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #90 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 09:47:31 »
een van de redenen waarom ik voor een abd nokkenas heb gekozen is de prijs tov een 3f nokkenas. en idd 3f ligt rond de 75 euro, waarom dan niet gelijk 200 of meer voor een schrick. Toch beetje veel verschil. maargoed, wat je eruit haalt is een stuk meer natuurlijk.

Zijn die brandstofdrukregelaars altijd zo duur? ik kom er tegen van minimaal 60 a 70 euro., ook 2e hands. Het is toch niet meer dan een reduceer ventiel met eventueel een meter erop? Kraantje zegmaar? Dat moet toch goedkoper kunnen?

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: NZ opvoeren
« Reactie #91 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 09:53:13 »
http://cgi.ebay.de/Variabler-Benzindruckregler-Manometer-Ford-/370466593946?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5641879c9a


30euro ex verzendkosten!!
dus waar jij die prijs vandaan haalt -dunno-
want dit soort kosten allemaal rond die koers..



deze zijn wel duur maar da,s ook een motorsport regelaar, lijkt me een beetje overbodig bij een NZ opvoering..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #92 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 09:55:39 »
had nog niet op ebay gekeken, alleen nederlandse tuningsites en marktplaats

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: NZ opvoeren
« Reactie #93 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 09:58:15 »
dan is het logisch dat het duurder is!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #94 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 18:46:18 »
brandstofpotje 2 tot 3mm indrukken 0 euro ,voor de rest................................
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #95 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 18:47:57 »
Schrick, Catcams, Dbilas?

Is het allemaal even goed, zitten er verschillen in waardoor de ene ''beter'' is ten opzichte van de andere?
Op de Catcams site zag ik al wel verschillende die geschikt waren voor de polo, verschil zat m allemaal in de graden en lift (duh), but withstupid dus ik weet niet of het handig om gelijk voor degene te gaan met de hoogste cijfers :)

Dus een beetje nokkenas advies zou wel fijn zijn, 3F stokjes zijn niet zo makkelijk te vinden namelijk en ook al redelijk prijzig dus als ik dan toch geld ga uitgeven, dan liever in 1x goed!
een 268/268 met een 10mm lift is wel leuk zat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #96 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 20:26:37 »
brandstofpotje 2 tot 3mm indrukken 0 euro ,voor de rest................................
werkt prima,dat heb je toen bij mij ook gedaan.
ik heb voor de liefhebbers nog een K&N vervangingsfilter.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #97 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 20:32:50 »
brandstofpotje 2 tot 3mm indrukken 0 euro ,voor de rest................................

hoe weet je dan of de druk goed is? Metertje ertussen bouwen?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: NZ opvoeren
« Reactie #98 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 20:36:55 »
niet nodig rutger,tikje met de hamer.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #99 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 22:19:04 »
gezien mijn budget probeer ik dat liever eerst uit, voor zo'n ventiel erin te zetten, toch? als t de trick doet? Maar ik vraag me af hoe je dan zeker weet of er genoeg druk op zit. f merk je dat aan het motorverloop? (als leek zijnde)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: NZ opvoeren
« Reactie #100 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 22:44:46 »
is empirisch ondervonden  die 2 tot 3 mm.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: NZ opvoeren
« Reactie #101 Gepost op: di, 11 jan 2011, 19:33:31 »
Ik heb toen der tijd een op mijn polo gedaan toen ik de g60 lader erop had zitten via via kwam ik erachter dat er regelbare brandstofpotjes op een Lancia Delta Turbo intergrale zaten,hij lijkt wel een beetje op dat potje op de foto hierboven van X-Parts....
Als je zo'n potje van een Lancia afhaald dan zul je zien dat er niks regelbaars aan zit,pak dan een heel klein plat schroevendraaiertje en wip dan het aluminium ronde plaatje eraf,dan zal je zien dat daarachter een inbusboutje zit daarmee kan je hem meer of minder mee geven,ik merkte het wel een beetje maar meer dan dat ook niet...misschien bij een standaard NZ motor wel...
Gr Ferdi

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: NZ opvoeren
« Reactie #102 Gepost op: di, 11 jan 2011, 19:40:41 »
Wat is dan het verschil tussen een 3F nokkenas en kop en een G40 nokkenas en kop?
Dit heb ik namelijk nooit geweten ik heb nog van dat spul liggen...als dat wat is kan ik die kop met nokkenas en gasklephuis en het hele inlaat gebeuren misschien op wel m'n NZ bouwen....
Gr Ferdi

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: NZ opvoeren
« Reactie #103 Gepost op: di, 11 jan 2011, 19:48:37 »
3f nokkenas is de meest snelle van originele polo asjes, g40 kop en 3f kop zijn gelijk, behalve dat de kleppen van een g40 natriumgevuld zijn ivm de drukvulling. Nokkenas van een g40 is wel anders en is ook weer aangepast op de drukvulling door verschillende graden en lift van de inlaat en uitlaat ,dus asymmetrisch ipv symetrisch zoals alle andere nokkenassen.

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: NZ opvoeren
« Reactie #104 Gepost op: di, 11 jan 2011, 21:30:51 »
ok thanxx voor je antwoord maar heeft het nut om de hele handel over te zetten,inlaat,gasklep,injectiegebeuren enzo op een nz motor of is de vermogenwinst zo weinig dat het geen nut heeft?