Als je onder het rijden de ontsteking een paar seconden uit zet, en daarna weer aan. gebeurd precies wat jij omschrijft..
motor houd in (doet alsof ie dood gaat), en op het moment dat de ontsteking weer ingeschakeld word, gaat ie weer gewoon lopen. Omdat tijdens het rijden er gewoon een brandbaar mengsels aangezogen word, maar zonder ontsteking onverbrand in de uitlaat word geduwt, blijft er een ontvlambaar mengsel in de uitlaat hangen. Doordat bij het terug inschakelen van de ontsteking, er hete 'brandende' gassen de uitlaat inkomen, zal het daarin aanwezige mengels ontbranden/exploderen: KNAL
het verzamelen van explosief mengsel is echter kritisch: het mengsels kan te arm zijn voor explosie, of zelfs te rijk. Is de verhouding van het mengsel in de uitlaat echter 'ideaal' (tussen de onderste en bovenste explosie grens), dan is er maar een heeel klein vonkje nodig voor een explosie.
maar goed: probeer eerst eens zonder tankdop.. je weet maar nooit. En: Dat gene dat je het laatst vervangen hebt, is meestal de boosdoener!
Mijn Polo stinkt zo (Ja echt), maar d'r hangt dan ook wel een nieuwe uitlaat onder...