Auteur Topic: Lees dit eerst  (gelezen 11083 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Lees dit eerst
« Gepost op: do, 26 okt 2006, 09:27:42 »
Bij het stellen van (technische) vragen, zijn er een aantal zaken belangrijk. Om te voorkomen dat jouw vraag alleen maar meer vragen oproepen, hier een korte leidraad.

- Bedenk dat er op dit forum veel verschillende typen Polo's voorbij komen.
- Bedenk dat, ook al heb je elders al je gegevens al eens gepost, dat niet iedereen elk topic leest, en onthoudt.
- Bedenk dat een mankement meestal niet 'zomaar' komt aanwaaien. Recente veranderingen aan iets compleet anders kunnen toch uitwerking hebben op andere delen van de auto
- Bedenk dat jouw probleem waarschijnlijk eerder is voorgekomen; gebruik de zoekfunctie.

Een goede vraag bevat dus:
- Type Polo (bijv: Polo 2 Coupe, Derby 1f, Polo 2f Steilheck)
- Bouwjaar
aangevuld met relevante informatie:
- Motorcode
- Versnellingsbak: type of code (4 of 5 bak)
- Recent vervangen / veranderd
- Wijzigingen ten opzichte van standaard.
- ...

Voorbeeld:
Als je wilt weten of een bepaald type velg past onder jouw auto,  dan maakt het nogal wat uit of je een coupe hebt, of een steilheck. Maar ook of de auto verlaagd is of niet.

Voorbeeld 2:
Als je auto stinkt, meld dat sinds wanneer dat is. Ga voor jezelf na, sinds wanneer dat is. Meld het als je bijvoorbeeld recent de auto een beurtje hebt gegeven.. en dat er een nieuw stuk uitlaat onder hangt.

Voorbeeld 3:
Je bent jong en je wilt wat. Je hebt sinds kort een Polo 2 Coupe van 1990. Je stelt jezelf netjes voor, en vuurt enkele vragen af. In 'onderdelen gezocht' vraag je vervolgens om een openluchtfilter. Iemand die toevallig net het ene topic gelezen heeft, zal zich nog wel herinneren dat jij een Polo 2 coupe hebt, met NZ motor. Maar iemand die alleen even kijkt of hij zíjn luchtfilter nog kan verkopen,.. heeft geen idee over wat voor auto het gaat.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken