Ff wat cijfers erbij gepakt:
1W 1.4 diesel = boring 75mm, slag 79,1mm, compressie 22,5:1
ABD 1.4 = boring 75mm, slag 78,7mm, compressie 9,2:1
AEX 1.4 = boring 76,5mm, slag 75,6mm, compressie 10,2:1
ABU 1.6 = boring 76,5mm, slag 86,9mm, compressie 9,3:1
AEA/AEE 1.6 = boring 76,5mm, slag 86,9mm, compressie 9,8:1
Als je een dieselkop op een 1.6 onderblok monteerd, zit je met de compressieverhouding.
Vlakke 1W kop op een 1.6 is wel een stapje in de goeie richting qua compressie.
Maar stel dat 't wel toevallig de juiste compressie is, dan vraag ik me af of 't heel blijft.
(ik vermoed dat de benzine-zuigers wegfikken => gesmede zuigers nodig)
Grappig: ABD slag is korter als 1W