Auteur Topic: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)  (gelezen 2372 keer)

Offline Olaf1998

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #75 Gepost op: za, 10 jun 2017, 17:42:35 »
Dat ding kost eigenlijk geen drol, ben benieuwd hoe dat gaat.
(megasquirt is veel duurder ja)
Hoe moeilijk was het met de kabelboom?
Straks ook ff vermogensbank he  :) -naughty-

Offline Audioholic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 246
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #76 Gepost op: za, 10 jun 2017, 20:39:12 »
het was een Megasquirt en avonden solderen en niet te vergeten, paar weken wachten voor het er is. en dan zat er nog geen bluetooth op enz.
heb dit simpelweg gekozen omdat het klaar is, op megasquirt basis en usb en bluetooth heeft, en natuurlijk omdat het er snel was  -naughty-

kabelboompje bouwen viel wel mee, geen catastrofale fouten. alleen veel uitzoekwerk omdat ik alles via de huidige lichtboom wilde laten lopen,
Sjon heeft me nog aan een helpend schema geholpen -thumbsup-

vandaag het klemmende gasklephuis vervangen door een niet klemmend exemplaar, en ding flink rijbaarder gemaakt.geen gekke dipjes meer, alleen ik had de onsteking verkeerd ingesteld dus de onstekingstijdstip verloopt naar te vroeg op hogere toeren(pingel pingel  :( ). morgen even met de stroboschoop en zetten zoals het hoort

ik ben dik tevreden tot nu toe  -thumbsup-

testbank... eerst stabiel rijdend zonder rondvliegende drijfstangen enzovoort. -nana- voor 200pk+ heb ik al een en het ander liggen.blokje in aanbouw -klus-

Fototje van het testen van de kabelboom *klik*

« Laatst bewerkt op: za, 10 jun 2017, 20:49:12 door Audioholic »
Heng!

Polo G40 Fox met slak

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.128
  • Geslacht: Man
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #77 Gepost op: za, 10 jun 2017, 20:54:02 »
Alles via huidige lichtboom: hoe bedoel je dat?
Onder lichtboom versta ik dat deel van de kabelboom tbv de verlichting, die volgens mij grotendeels gescheiden loopt van de rest.

Rondvliegende drijfstangen in een onderblok is niet zo erg, steeds hetzelfde rondje, alleen als ze buiten 't onderblok rondvliegen => dán is de fun er wel af..... -boehoe-
VW Polo Type 86 & 86c | Polow is een oplichter: koop niks van hem

Offline Audioholic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 246
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #78 Gepost op: za, 10 jun 2017, 21:48:40 »
motorruim zijn 2 bomen, motorboom en de lichtboom.. motorboom kan je los er uit halen tov de lichtboom. motorboom = kabelboom naar de ecu

ze moetten ook in het motorblok blijven, is tevens de bedoeling :P
Heng!

Polo G40 Fox met slak

Offline Audioholic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 246
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #79 Gepost op: za, 17 jun 2017, 20:39:19 »
na een berg gepiel met verlopen van de onstekingstijdstip, toch gevonden wat het was, bobine verkeerd getriggerd. achja, niks kapot gelukkig
 -thumbsup-
aangepaste veilige onstekingsmap der in, fuelling is redelijk in orde en gaat als een kanon op 1 bar  -sturen-

wat is dat fijn, het idee dat je het zelf simpel kan tunen (ook via de telefoon),zonder chippies fikken -love-

nu wachten op geld, afstellen kost veel peut  -boehoe-
Heng!

Polo G40 Fox met slak

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.183
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #80 Gepost op: zo, 18 jun 2017, 09:58:25 »
haha vet, ben benieuwt :D
'85 Tizian röt met. Polo 1.3 Coupe CL (Racecar)
'91 Capri grün Polo 1.3 Stufenheck CL (Daily)

Offline Audioholic

  • Non-Register lid
  • Berichten: 246
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #81 Gepost op: ma, 26 jun 2017, 20:23:10 »
Zo,Alles werkend en juist gecalibreerd. inmiddels op 1.25 bar draaiend. en hij begint arm te lopen bovenin.
Snel mijn andere injectoren er in flanzen (eerst g40 injectoren tijdens testfase),alleen het word OF verlengbusjes voor de injectoren, OF fuelrail verbouwen, wat moet ik even kijken, heb hem nu terug geschroefd naar een bar -klus-

ik meen me te herrinneren dat je met originele injectoren van een g40 maximaal aan de 180 pk zat met turbo, 160 met glader, zou dat aan de wielen zijn..? -dunno-

zie zat mensen op forums die op een standaard onderblok 1.5 bar draaien en het heel blijft -gert-

anyhow, loopt al prima dus  -love-
lijstje van specs is dus:
-g40 onderblok
-verlicht vliegwiel
-3F inlaat.
-greddy china knockoff blowoff valve
-0.5mm koppakking
-kop bewerkt
-catcams 269 nokstok
-k03s turbo
-bmw intercooler
electrisch
-Efinjection managment
-innovate mtx-l wideband

word een best lijstje zo -naughty-
Heng!

Polo G40 Fox met slak