Auteur Topic: troste polobezitter jon - chuchuchu polo  (gelezen 18630 keer)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #90 Gepost op: do, 17 aug 2017, 20:07:57 »
weinig tijd/geld maar toch wat kunnen doen aan de zwarte,
g40 motorkabelboom er in gehangen en ecu der in, ik draai de sleutel om, injectoren open en brandstofpomp draait.. lekker....  ??
Na veel gevloek met uitsluiten van massaprobleem/dooie ecu kwam ik er achter dat de 5 pin "ecu control relais" op de verkeerde plek zat.. -gert- nja, relais op de goede plek,sleutel omdraaien en hij starte en liep stationair ish.  -thumbsup-
vervolgens op een of andere manier de WOT en Idle switch er op geknutseld en de gaskabel gefixt.

zaterdag proefstukje mee rijden, 240cc injectoren op een 1.6 met g40 managment waar normaal 200 cc injectoren in zitten zou toch in de buurt moeten komen lijkt me.. -dunno-
« Laatst bewerkt op: do, 17 aug 2017, 20:09:32 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #91 Gepost op: vr, 25 aug 2017, 22:01:21 »
zaterdag is al ff geleden, bijna een week zelf, drukke week achter de rug maar nu een opdate

stationair en volgas schakelaar geknutseld op het gaskleppenhuis, co poti ergens in de inlaat gepropt tijdelijk en proefrit gereden.

loopt prima moet ik zeggen, kan nog niks zeggen over rijk lopen ofzo, dat merk ik pas als ik er meer mee rij -naughty-

een flinke bonk met koppel, boven de 5500 hoef ik niet te komen, heeft geen zin -gert-

morgen ff leegrijden en dan de jerrycan benzine der in en dan de benzinevlotter afstellen,er is iets mis gegaan met monteren van nieuwe tank icm pomp in tank terug monteren -dunno-
« Laatst bewerkt op: vr, 25 aug 2017, 22:04:25 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #92 Gepost op: zo, 27 aug 2017, 22:10:29 »
hoezee, homokineet aan diggelen gedraaid -thumbsup-

dus de rode in de stalling en de zwarte mee naar het werk, benieuwd wat het verbruik is. -gert-

zwarte is nog heel niet af, spuitwerk moet nog gedaan worden, een luchtfilter traject en handremkabels... mja moet wat, tis een x wat anders  -sturen-
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Polofundriver

  • Non-Register lid
  • Berichten: 412
  • Geslacht: Man
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #93 Gepost op: di, 29 aug 2017, 20:31:18 »
power to the max, haha succes met de reparatie van de homokineet

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #94 Gepost op: za, 02 sep 2017, 21:25:22 »
goed en slecht nieuws, homokineet vervangen, nog steeds voelbare speling, buitenste homokineet is ook gaar, en die heb ik niet liggen...

overigens zit er wat speling op mijn diff, geen kloenk of tik maar gewoon voelbaar,dat word binnenkort versnellingsbak wisselen.. -klus-

na een week in de zwarte te hebben gereden is het toch een genot om weer in de rode te stappen, goed sturend en alles werkt goed (lees gaspedaal met grote teen bedienen) -sturen-
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #95 Gepost op: za, 30 sep 2017, 22:25:06 »
alweer goed nieuws en slecht nieuws. t goede is 189.9 pk bij 6300 rpm, en 250 nm bij 3500 rpm(wat inmiddels al meer is want heb alles meer geoptimaliseerd)

slechte nieuws is dat mijn differentieel lagers definitief zijn overleden, iets met auto uit trillen bij 120 kmh en dat komt puur dat het differentieel in onbalans komt en zo resoneert. -boehoe-
leuk joh, vermogen  -naughty-

MAW.. de snelle polo gaat weer lekker de schuur in en de zwarte er uit. geen zin dat er dadelijk iets ploft ofzo
« Laatst bewerkt op: za, 30 sep 2017, 22:28:23 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #96 Gepost op: ma, 02 okt 2017, 14:17:16 »
Dat vermogen is niet mis  :) Niet gek dat er wat delen kapot van lopen. Ga je de bak (laten) reviseren?

Ik geloof dat ik precies hetzelfde probleem heb in mijn golfje met CNU golf 3 bak.. De banden en ophanging is allemaal goed in balans maar vooral tussen de 90 en 130 op de teller een aparte trilling in het stuur. (Van links naar rechts slaan) Soms heeft ie t heel erg en dan weer totaal niet. Autobaan rijden is daarom echt niet meer leuk. De bak klonk al ongezond toen ik hem had gemonteerd.. Domme actie om hem niet gelijk te laten reviseren natuurlijk. Er komt een schurend geluid uit en heb volgens mij ook speling op het diff. Prise as lager komt ook geluid vandaan dus beter haal ik die bak er zsm ook af..

m'n ex 4 bak had ook gare lagers van het diff. Bij het terugschakelen en dus afremmen op de motor flink schurend/gierend geluid. Echter geen enkele trilling in het stuur gehad toendertijd.

M'n G40 bak maakt mij ook net ietsje meer geluid dan ik zou willen (Vooral goed warm) Ga binnenkort ook eens aan het diff voelen. Heel afentoe ook eens een lichte trilling in het stuur bij 110-120..

Het zijn gewoon K*tbakken is mijn mening.. zowat iedere bak die je tegenkomt 2e hands heeft gelekt aan de schakelaskeering waardoor de lagers verbranden. Zelfs m'n G40 bak lekte daar bij aankoop en er zat ook te weinig olie in (rond de 2 liter ipv rond de 3). Ook staat de constructie van het prise as lager bekend als flut constructie onder de revisieboeren. Zit nu een beetje met m'n handen in het haar.. Wil niet langer doorrijden met de Golf, maar ook niet met de G40 ivm de lader die ik preventief wil nakijken/reviseren. shit situatie dus  :) In dat geval is zo'n golf 3 020 big block bak toch vele male degelijker.

Sorry voor het onderkalken van je topic, moest het even kwijt maat. haha
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #97 Gepost op: ma, 02 okt 2017, 20:56:48 »
nouja, de bak heeft voorheen al het nodige misbruik gehad met een eaton motortje meen ik, en daarbij, alles schakelt extreem soepel en geen rare bijgeluiden,dus word een simpele bakrevisie dus, alleen vervangen wat nodig is :P
ik moet die andere bak die ik nog heb liggen nog even bekijken op de huidige staat, toch handig, een reservebak.

bak moest er toch af van de winter, vliegwiel heeft heatspots en de koppeling is ook niet echt heel fris meer(wat wil je, er word geadviseerd bij 160pk te upgraden qua koppeling  -gert- )

de trilling die ik had was afhankelijk van elkaar, soms op een lang recht stuk stuiterde ik de auto uit, en de andere x weer niet. en alleen maar boven de 100.
en tijdens het trillen ook het typische "centrifrugaal" gevoel in het stuur met sturen,als ik een aandrijfas vastpak kan ik de flens aan beide kanten bewegen.

achja, word bak nalopen die ik heb liggen en er onder knopen wss en dan nog ff hobbelen als ik het red qua tijd, anders gaat die gewoon de stalling in. mijn zwarte olieboot heeft inmiddels apk dus mobiel ben ik wel.
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #98 Gepost op: ma, 02 okt 2017, 22:24:19 »
(...) slechte nieuws is dat mijn differentieel lagers definitief zijn overleden(...)

Koop nu en betaal met PayPal  -hitit-

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #99 Gepost op: ma, 02 okt 2017, 23:21:16 »
Goede tip van Koen!  Wel een behoorlijk kostenplaatje, maar dan heb je ook wat.  Misschien een idee om bij je huidige bak alleen de kapotte lagers te vervangen en dan je reservebak in de toekomst uitrusten met zo'n lsd diff.

Goed om te horen. Nu weet ik echt zeker dat mijn golf bak er zsm af moet :)
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #100 Gepost op: di, 03 okt 2017, 07:52:26 »
Wou even een kleine toevoeging doen op dit topic.
Veel mensen 'zeggen' altijd dat de 085 bakken slecht zijn maar het is wel een feit dat de meeste van deze bakken al ruim 2, soms wel bijna 3 ton achter zich hebben.
Ook vaak lopen deze bakken kapot omdat er ipv het standaard vermogen na al die gelopen km opeens 25, 50 of meer procent aan vermogen voor gezet word.
Dus zo slecht zijn ze niet eens, wel is het zo dat als je inderdaad flink vermogen rijd en bereid bent flink wat geld en tijd te investeren dat ombouw naar een 02a zeker geen verkeerde keuze is.
Een versnellingsbak ondervind gewoon veel slijtage die afhankelijk is van vele dingen. Met name de rijstijl en staat van onderhoud. En aangezien buiten de liefhebbers 'normale' mensen waarschijnlijk nog nooit van een bakolie wissel gehoord hebben is het wachten op slijtage klachten als er na 2ton nog de dezelfde olie inzit...

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #101 Gepost op: di, 03 okt 2017, 09:23:54 »
Daar heb je ook wel weer een punt.. De bakken die ik tot nu toe ben tegen gekomen (oude golf 3 5-bakken) hadden ook waarschijnlijk allemaal erg veel gelopen. Als die laatste 100K de schakelaskeering ook nog eens lekt zal het er ook niet beter op worden  :) Mijn G40 heef nu 245*** op de klok staan dus dat is ook niet meer helemaal nieuw  -nana-

Toch blijft het mij verbazen hoelang ze die zelfde bak techniek hebben gebruikt (Geloof dat er op nieuwere seat ibiza's zelfs nog een CNU 085 bak is gebruikt) De bakken die voor de 6N zijn gebruikt zijn nog het meest dramatisch trouwens  :) Als iedereen het liefdevol zou gebruiken en op tijd olie zou wisselen waren er wellicht minder problemen. Ik zou niet weten of een van de 20 eigenaren van mijn G40 dat ooit heeft overwogen  -nana-

Schakelt jou G40 bak strak Jon? Die van mij schakelt goed als je weet waar de versnellingen zitten. Heb er een complete pookrevisie tegenaan gegooid maar bij de pook zelf is het nog steeds alsof je een 'worst door een natte gang heen gooit' -uitlachen- Zal wel in de bak zelf zitten vermoed ik.



Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #102 Gepost op: di, 03 okt 2017, 11:32:17 »

Schakelt jou G40 bak strak Jon? Die van mij schakelt goed als je weet waar de versnellingen zitten. Heb er een complete pookrevisie tegenaan gegooid maar bij de pook zelf is het nog steeds alsof je een 'worst door een natte gang heen gooit' -uitlachen- Zal wel in de bak zelf zitten vermoed ik.

Ook dat is vrij normaal bij 085 bakken.
Ik zelf heb 2 g40's. Schakelen allebei prima, maar de standaard vw schakelconstructie is gewoon redelijk spelings gevoelig.
Minimale speling in het schakelpotje en onder de auto bij de schakelvinger zal je altijd houden en daardoor blijft dat 'worst-in-natte-gang' gevoel er altijd wel een beetje...
« Laatst bewerkt op: di, 03 okt 2017, 11:34:27 door Hanf »

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #103 Gepost op: di, 03 okt 2017, 13:24:32 »
Thanks voor de toelichting Hanf! Dan ben ik dus niet de enige.

Gekke is dat mijn Golf volgens mij precies dezelfde onderdelen bezit maar deze schakelt wel loeistrak bij de pook zelf. Misschien dat er toch nog wat verschillen zijn dan..
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: troste polobezitter jon ( 3f nokstok binnen!)
« Reactie #104 Gepost op: di, 03 okt 2017, 21:02:06 »
ik heb prima gevoel voor een polo in de schakelpook, zelfs de achteruit is prima te vinden, die op de zwarte polo schakelt dramatisch maar daar heb ik eerlijk gezegd nog geen aandacht aan besteed  :D

ik heb zo'n schakelballetje van hard plastic, had die toen via mathieu, aanrader  -thumbsup-

was het zat dat de bovenkant van het originele rubberen balletje er af popte na x tijd  -gert-
« Laatst bewerkt op: di, 03 okt 2017, 21:03:56 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip