Auteur Topic: achteras  (gelezen 3499 keer)

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
achteras
« Gepost op: za, 18 jan 2003, 20:12:23 »
ik heb onder mijn polo een nieuwe einddemper gestoken maar nu draait de motor onregelmatig en slecht
hoe komt dit

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
achteras
« Reactie #1 Gepost op: za, 18 jan 2003, 20:15:49 »
opnieuw afstellen is het probleem mee opgelost
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
achteras
« Reactie #2 Gepost op: za, 18 jan 2003, 20:17:57 »
wat moet ik afstellen

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
achteras
« Reactie #3 Gepost op: za, 18 jan 2003, 21:42:14 »
Even de einddemper waterpas zetten ?  :P  :P
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
achteras
« Reactie #4 Gepost op: za, 18 jan 2003, 21:47:03 »
ontsteking en je carb ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
achteras
« Reactie #5 Gepost op: za, 18 jan 2003, 23:48:14 »
het onstekingstijdstip en de contacthoek veranderen toch niet.
en moet ik het co ook afstellen??

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
achteras
« Reactie #6 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:04:16 »
idd , christof , door een andere demper te plaatsen veranderd de airflow , omdat de motor nu meer weerstand ondervind bij het wegwerken van de uitlaatgassen zal daardoor de intakeflow ook wijzigen en daardoor zal je
benzine/luchtmengsel opnieuw dienen af te stellen. ;)

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
achteras
« Reactie #7 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:21:40 »
dus het onstekingstijdstip en de contacthoek zijn nog in orde alleen het co moet aangepast worden

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
achteras
« Reactie #8 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:25:50 »
kan ik het co afstellen zonder en co meter voorlopig want zo kan ik niet rijden

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
achteras
« Reactie #9 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:32:55 »
ja , dat kan , maar dan heb je toch wat feeling nodig hoor.
Als je de motor stationair laat draaien met de luchtfilter eraf , dan doe je het volgende:
beweeg je hand op de inlaat van de carb. zodanig dat je de inlaat langzaam smoord dus dicht , maar niet helemaal
als de motor bij een kleine opening sneller begint te draaien , dan heb je een choke effect en wil zeggen dat je mengsel te rijk staat , dus dien je de co stelschroef iets toe te draaien (niet meer dan een kwart toer ineens) gaat de motor langzamer draaien , wil dat zeggen dat je mengsel te arm staat en dien je de co stelmoer uit te draaien .
de regeling staat ongeveer goed als de motor niet veranderd van toeren; -cool-

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
achteras
« Reactie #10 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:43:11 »
is dat niet slecht voor de motor zonder luchtfilter draaien

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
achteras
« Reactie #11 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:44:27 »
o ja , en moest je auto helemaal niet stationair blijven draaien als je begint , draai dan de co stelschroef helemaal in en draai hem vervolgens 2 toeren terug uit , dan blijft ie wel draaien

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
achteras
« Reactie #12 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:44:37 »
en met een co meter op hoeveel procent zou ik hem dan zetten?
het is een gl motor
1043cc
van 1985
hij heeft 122000 km gereden

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
achteras
« Reactie #13 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:47:10 »
zonder luchtfilter kan geen kwaad als je niet in een woestijn staat midden in een zandstorm :D , kijk maar eens naar de polo's met webers erop , geen sprake van een luchtfilter!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
achteras
« Reactie #14 Gepost op: zo, 19 jan 2003, 10:50:45 »
bij afstellen altijd van a naar b werken dus eerst ontsteking deze tijdstip verloopt aan gezien je vacuum vervroeging ook reageert op de inlaat onderdruk.daarna je carb ,je co zo verdraaien dat je max stationair toeren hebt,daarna stationair afstellen op 900 rpm .(max stationair toeren tal betekent ideaal mengsel)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .