Auteur Topic: waterpomp past niet  (gelezen 976 keer)

Offline ramonramon

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
waterpomp past niet
« Gepost op: ma, 27 apr 2015, 22:53:29 »
De waterpomp van mijn polo 2f 1.0 33KW lekt, vervangen dus. De nieuwe pomp heeft echter een nokje die de oude niet heeft. Hierdoor past de achterste kap van de distributieriem niet over de nieuwe waterpomp. Nu ben ik al aan het zoeken geweest naar dit probleem maar ik kom alleen maar pompen tegen met dit nokje. Is er hier iemand die dit eerder mee gemaakt heeft?

De overige maatvoering van de pomp lijkt gewoon te kloppen. De pomp die er op zat heeft nog geen montage sleuven maar een metalen ring waarin de pomp te verstellen is. In geval van nood is er een stuk uit de kap te halen, dit lijkt mij echter niet de meest nette oplossing. Het is geen top foto maar hopelijk voegt hij wat toe. Ook de ring en de kap zijn te zien (en de slechte staat van de schoepen).

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: waterpomp past niet
« Reactie #1 Gepost op: ma, 27 apr 2015, 23:03:04 »
Heb je ook een foto van het nokje?  -dunno-

Heb nog geen week geleden zo'n oud type pomp verwisselt voor een nieuwe zoals de linker, en dat ging gewoon goed.
Dan wel niet bij een 1.0 maar een 1.3NZ

Offline ramonramon

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waterpomp past niet
« Reactie #2 Gepost op: ma, 27 apr 2015, 23:13:40 »
Het is niet een foto van mijn eigen polo omdat hij niet bij mijn huis staat. Het is het nokje aan de voorkant bij de "Vo".

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: waterpomp past niet
« Reactie #3 Gepost op: ma, 27 apr 2015, 23:16:21 »
Vreemd, die past bij mij wel gewoon achter de kap.
Is om de disriem mee op spanning te zetten (schroevendraaier er tussen en straktrekken)

Als het echt niet anders kan zou ik gewoon een stukje uit je distributiekap dremelen  -thumbsup-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: waterpomp past niet
« Reactie #4 Gepost op: di, 28 apr 2015, 18:29:27 »
Ik zou mooi dat stukje uit die kap halen. Met dat nokje er op is opspannen makkelijker. En ik neem aan dat je er ook meteen een nieuwe riem bij op zet? Dat zou ik anders wel adviseren, de riem is namelijk maar 20 euro ofzo, en als je die hergebruikt is de kans veel groter dat hij kapot gaat.

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: waterpomp past niet
« Reactie #5 Gepost op: di, 28 apr 2015, 19:04:55 »
He Ramon, forum gevonden zie ik.  -thumbsup- Ik kan je inhoudelijk helaas geen antwoord geven.  :)

Offline ramonramon

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waterpomp past niet
« Reactie #6 Gepost op: wo, 29 apr 2015, 10:05:06 »
Vanavond ga ik er mee bezig, creatief met de dremel. Was eigenlijk niet van plan om de riem gelijk te vervangen, deze zit nu 40k km op. Maar ik zal er over denken. Bedankt.

Offline ramonramon

  • Non-Register lid
  • Berichten: 8
Re: waterpomp past niet
« Reactie #7 Gepost op: ma, 11 mei 2015, 14:23:20 »
Nu moet ik toch met de billen bloot (figuurlijk  -thumbsup-). Met het passen heb ik de pomp 1/3 slag verkeerd gehouden waardoor hij niet leek te passen. Met het monteren kwam ik er gelukkig op tijd achter dat het gewoon past.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: waterpomp past niet
« Reactie #8 Gepost op: ma, 11 mei 2015, 14:54:30 »
Het siert je dat je er op terugkomt, en het is mooi dat het dus allemaal gelukt is.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: waterpomp past niet
« Reactie #9 Gepost op: ma, 11 mei 2015, 17:39:39 »
Toch mooi dat het gelukt is  -thumbsup-