Auteur Topic: Motor Carbs  (gelezen 3161 keer)

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Motor Carbs
« Gepost op: ma, 11 mei 2015, 10:17:07 »
Ik heb op mijn Polo 2 classic motor Carbs staan op een Gt blok.
Op het inlaatsoruitstuk staan 4 nippels en 1tje waar aan darmpje aanhangt dat naar binnen gaat ... Denk ik.
Nu ga ik op mijn Polo 1 een kop zetten met sleeptuimelaar. Moet ik daar dan ook  nippels op zetten en zo een darm aan hangen of is dat hierbij niet nodig ??? Omdat er toch een verschil is in de motoren want mijn Polo 1 is 1300cc MH blok met hydro stoters maar die gaan er af en word sleeptuimelaar op gemonteerd omdat daar reeds alles aan het blok is aangepast maw geflowd en Gt nokkenas

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motor Carbs
« Reactie #1 Gepost op: ma, 11 mei 2015, 10:42:34 »
Een foto helpt misverstanden te voorkomen. Ik vermoed dat je de aansluiting voor de rembekrachtiger bedoeld, die werkt op het vacuum dat ontstaat in de motor...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: Motor Carbs
« Reactie #2 Gepost op: ma, 11 mei 2015, 12:18:38 »
Idd . Ik zal nog eens in de leer bij Mark moeten gaan om foto's te kunnen posten. Is me 1x gelukt  -dunno- 

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motor Carbs
« Reactie #3 Gepost op: ma, 11 mei 2015, 12:21:22 »
Witte 2 classic, ex NL, vermogen onbekend? => we waren er al over uit dat dit geen GT* motor is toch?
(*: GT is in NL slechts een uitvoering, geleverd met verschillende 1.3 motoren 55/60&75pk)
Frankenstein / samengesteld blok, als ik me goed kan heugen waarschijnlijk een 1.4 (mogelijk 1.6) 8v onderblok met 86c kop.

Inlaat met 4 nippels = ideaal/makkelijk synchroon stellen dmv 4 vacuummeters (bij motoren wordt dit vaak zo gedaan).
Niet noodzakelijk (zelf gebruik ik 1 of 2 vacuummeters, die op de inlaatkelkjes passen)
Mits aanwezig is een rembekrachtiger-aansluiting wel noodzakelijk.

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: Motor Carbs
« Reactie #4 Gepost op: ma, 11 mei 2015, 12:32:16 »
Bedankt Sjon  -thumbsup- . De kop is blijkbaar van een 1300 nz