Auteur Topic: Naar de Nurburgring  (gelezen 5153 keer)

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #15 Gepost op: di, 30 jun 2015, 09:41:12 »
Noodzakelijk is niks maar pas je rijstijl dan erop aan het tenslotte voor je eigen veiligheid -thumbsup-

Duidelijk, thx!!
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #16 Gepost op: di, 30 jun 2015, 10:27:31 »
Ben een keer (ongeveer 2 jaar geleden) op de baan geweest in een wat oudere auto (BMW 318) die toch nog wel redelijk vooruit kwam. Enige wat daar aan gedaan was, remmen upgrade, veerpootbrug voor en achter en 4 z.g.a.n. wel ingereden banden.

Maar uit ervaring:
- Je kan kiezen voor een helm, het is niet verplicht, heb ik toen die tijd niet gedaan maar je zicht is wel ineens beperkt houd daar rekening mee.
- Rechts houden met de polo!
- Pas vooral op hoe sommige mensen in supercars en motoren je in komen halen. Het moment dat je ze ziet in de binnenspiegel totdat ze er naast zitten gebeurd meestal binnen 3 seconden.
- Probeer toch mee  te rijden met de rest, als je je daar comfortabel bij voelt. Omdat je langzamer rijd ben je soms drukker met opletten wat er om je heen gebeurd dan het daadwerkelijke rijden.
- Het gevaarlijkste wat daar rond rijd is ongeveer 18 jaar en denkt dat hun slecht onderhouden achterwiel aangedreven auto's alles aan kan. Die zijn het gevaarlijkst.

- Ze verstaan wel engels maar het blijven duitsers he.
- Laatste tip: Neem deo of een schoon t-shirt mee want wow wat krijg je daar een adrenaline kick van!  :)
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #17 Gepost op: di, 30 jun 2015, 19:47:47 »
ik ben op de ring nog nooit geweest maar wel een aantal trackdays in nederland gedaan. Maar trackdays en de ring heeft 1 groot verschil. Op trackdays rijd iedereen vrij dicht op de limiet. En op de ring kom je gewoon mensen tegen die niet harder dan 120 gaan rijden omdat ze de boel gewoon eens willen bekijken. En er zijn genoeg verzekeringen die het wel gewoon dekken aangezien het gewoon een stuk tolweg is zonder snelheids limiet.
En een rolkooi heb je niet nodig, maar zoals gezegd is het eigen veiligheid en dus ook naar eigen inzicht. En ga vooral niet tot op de limiet rijden, want dat houd een standaard polo maar heel kort vol. En als je vrij laat remt en je merkt dan dat hij niet meer remt dan is een polo nou niet echt een auto waar je de vangrail mee wil raken. Verder gewoon zorgen dat je jonge remolie hebt, dus als je niet weet wanneer dat ververst is dan gewoon verversen. En check je bandenspanning ook goed van te voren. Niet te hoog en ook niet te laag.
En zoals ik al zei is het op de ring gewoon mogelijk om rustig aan te doen, dus doe dat ook, vooral in het eerste rondje. Dus niet denken van die kan ik wel bijhouden of wat dan ook, want als het fout gaat gaat het goed fout.
En nog een tip. Tank de auto gewoon vol voordat je de ring op gaat. En dat heeft meerdere redenen. NR1 is het is bijna 25km volgas rijden, dan gaat hij zuipen, en je wil niet zonder benzine staan daar(kost je ook 250 euro afsleep kosten) En nr2 is benzine die in de motorruimte is geweest warmt op. En er gaat maar een deel van je benzine die opgepompt word ook echt de motor in(bij injectie tenminste) En de rest pompt hij terug de tank in. Dus als je dan maar 10 liter benzine in je tank hebt dan raakt dat veel sneller opgewarmd, en als het gaat koken sta je ook stil. En bij flink trappen wil het wel eens gebeuren dat benzine gaat koken in de slangen. Dus hoe voller de tank hoe meer kans het krijgt om af te koelen en dus minder risico.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #18 Gepost op: di, 30 jun 2015, 21:05:13 »
De bij naam van de ring is dan ook niet voor niks de groene hel.Maar ik denk dat je nu info zat hebt :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #19 Gepost op: di, 30 jun 2015, 23:05:36 »
Ik dank jullie alleen voor het delen van jullie ervaringen!

De komende weken alle dingen regelen en vervangen/upgraden/verversen. En dan moet t goed komen!

'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline AvuS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 25
  • Geslacht: Man
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #20 Gepost op: wo, 01 jul 2015, 18:47:07 »
maat van mij heeft daar ze getunede golf 2 g60 in de vangrail gezet total los,
niet verzekerd, en afsleepkosten en schade aan vangrail was voor hem zelf
en de transport kosten terug naar nederland
Vorsprung durch Technik

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #21 Gepost op: wo, 01 jul 2015, 23:43:37 »
maar er zijn wel verzekeringen die het  vergoeden, dus als je je polis leest zou je het kunnen uitvinden. Ze moeten het namelijk specifiek noemen dat je er niet verzekerd bent en anders ben je wettelijk gezien gewoon verzekerd. Ook al moet je je afvragen of het slim is om hem in te schakelen aangezien je toch voor je eigen polo schade opdraait en die vangrail kost dan wel 1000 euro, maar als je het claimt ben je waarschijnlijk daarna of heel duur uit of je hebt geen verzekering meer. Vaak word je er namelijk uit getrapt nadat je zo'n schade geclaimed hebt. Maar zou je echt hele dikke schade rijden dan is het de moeite natuurlijk wel waard.

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #22 Gepost op: za, 05 sep 2015, 00:11:32 »
Ben er geweest zonder nog al te grote aanpassingen, man wat was dat vet!!!  aanrader voor iedereen.
Volgende keer eerst een remmen upgrade en wat stijver maken de boel.
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #23 Gepost op: za, 05 sep 2015, 08:44:23 »
-thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Naar de Nurburgring
« Reactie #24 Gepost op: za, 05 sep 2015, 09:14:36 »
Goed bezig!!!