Auteur Topic: afh rijders  (gelezen 2693 keer)

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
afh rijders
« Gepost op: wo, 08 jul 2015, 18:27:05 »
Zijn er hier personen die een afh in hun mk1 hebben liggen? Ik heb namelijk een berg van vragen en heb de zoekfunctie al gebruikt.  Mvg Jerry

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: afh rijders
« Reactie #1 Gepost op: wo, 08 jul 2015, 18:31:58 »
Kan nooit veel verschillen met een 2/2f met AFH toch? behalve dat je wat minder ruimte aan de voorkant van de motor hebt.  -dunno-
Of even op engelse fora kijken, daar is een AFH swap zo ongeveer de meest populaire motorombouw voor vroege polo's.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: afh rijders
« Reactie #2 Gepost op: wo, 08 jul 2015, 20:23:53 »
Wat wil je weten?

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: afh rijders
« Reactie #3 Gepost op: do, 09 jul 2015, 09:55:07 »
@ hofstay idd denk niet dat er zoveel verschil op kan zijn..
@ sjon
 - de alternator moet je die ook van de afh gebruiken of die van de mk1 mits je de alternatorsteun moet overzetten?
              
- je moet ook het vliegwiel en starter van een  mk2 nemen. Maakt dit uit van welk type motor dit komt?

-Hoe zit het ook met de bobijn van de afh of kan die ook gewoon worden behouden van de 1100cc?
Er was zoizo nog iets waar ik over struikelde maar dat zal me later nog wel binne schieten..
alvast bedankt!  

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: afh rijders
« Reactie #4 Gepost op: do, 09 jul 2015, 12:57:28 »
Je vragen zijn niet echt specifiek AFH, maar eigenlijk van toepassing op elke ombouw naar smallblock 16v-motor.

Qua elektronica eerst de vraag: originele injectie behouden, carb's of iets anders?

Qua vliegwiel, koppeling en startmotor moet je niks, er zijn enkele opties, afhankelijk van welke versnellingsbak?
Bijv. 16v spul behouden icm 4-bak is niet mogelijk (offset 16v is anders: dikker vliewiel).
Persoonlijk vind ik een 16v vliegwiel te zwaar, dus gebruik alles van een 86c vanaf 1986 (daarop past 190mm + G40 200mm koppeling)

Bobijn? Weet je de Nederlandse vertaling?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: afh rijders
« Reactie #5 Gepost op: do, 09 jul 2015, 18:13:38 »
Bobijn is bobine in ons landje. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: afh rijders
« Reactie #6 Gepost op: vr, 10 jul 2015, 09:07:19 »
Sjon de injectie heb ik al van het blok genomen en ga gewoon op moto carburateurs rijden. Ik ga even op de 4 bak rijden maar toekomst gericht gaat er zeker een 5 bak opkomen. Dus gewoon vliegwiel,koppeling en starter nemen van een 86c? Beste is zeker die van een g40? Hoe zit het ook met de alternator? Kan ik daar de poulie van overbouwen of moet je die van de afh zelf nemen? Weet je ook of de benzinetank past van een g40?  Want deze heeft denk ik ook een opvoerpomp er al in zitten. Het inlaatspruitstuk voor de motocarbs mag deze rond zijn aan de aansluiting of moet deze cnc worde gefreest in de form van de inlaat?
Bedankt voor om te reageren  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: vr, 10 jul 2015, 09:20:09 door jerrymk1 »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: afh rijders
« Reactie #7 Gepost op: vr, 10 jul 2015, 10:40:30 »
G40 koppeling past niet in een 4-bak van een Polo 1.
Wil je een G40 koppeling moet 't een late 4-bak (Polo 2f) of 5-bak worden.
Als je niet ver doortuned is een 190mm koppeling afdoende: in m'n classic rij ik daar ook mee (1.4 16v)

AFH heeft de krukpouly tbv dynamo alleen een centrale bout? (ipv 4 inbusboutjes zoals 86c)
Tsja, meerdere wegen naar Rome natuurlijk, maar ik gebruik de 86c dynamo's en heb een ring in de
86c-pouly gelast, zodat ie bevestigd kan worden met de centrale bout.
Daarna alleen nog iets offset wijzigen bij de dynamo en de v-snaar draait prima.

Discussie brandstoftank waag ik me niet aan: de een zegt dat ie past, de ander weer niet.
Zelf geen ervaring mee, ik weet alleen dat 't ouwe type handremsysteem akelig in de weg zit
en dat upgraden naar nieuwer type niet eenvoudig is (met name stukkie tunnel bij handremhendel)

Runners inlaat heb ik gewoon ietsje driehoekig gemaakt. Voetplaat vorm van de kop overgenomen.
Mooiste zou een vloeiender traject zijn, maar ja: die ruimtes tbv injectoren in de kop zitten er nou eenmaal.....

Ik gebruik bobine, ontsteking + ontstekingskabelboompje van een late Polo 2 1.3 MH.
Bij een AFH past de ontsteking er zo op?

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: afh rijders
« Reactie #8 Gepost op: zo, 12 jul 2015, 19:42:55 »
Ok dus alternator ga ik dan behouden om het makkelijk te houden. De benzinetank laat ik ook zo en plaats een externe brandstofpomp. Nu met de koppeling enzo moet ik eens over nadenken ik heb 2 4 bakken liggen en voor de kost wat te drukken wil ik die wel tijdelijk gebruiken. Je bent alvast bedankt voor de informatie. Ik ben voldoende info aan het opdoen en foto's aan het nemen om een how to te maken. Als ik iets over het hoofd zie mag je het altijd laten weten.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: afh rijders
« Reactie #9 Gepost op: ma, 13 jul 2015, 22:41:17 »
Ik ben voldoende info aan het opdoen en foto's aan het nemen om een how to te maken. Als ik iets over het hoofd zie mag je het altijd laten weten.

intressant een how to -thumbsup- ben benieuwt wat er allemaal bij komt kijken.

succes

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: afh rijders
« Reactie #10 Gepost op: di, 14 jul 2015, 17:01:50 »
ik zou als ik jou was meteen een 5bak er aan hangen. Er staan er wel eens te koop voor 100 euro ofzo. En ik zou zelf die ellende niet weer willen van boel weer los enz na een half jaar omdat je toch een 5bak wil. En die 5bak zul je zeker geen spijt van krijgen, dat rijd namelijk een stuk fijner.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: afh rijders
« Reactie #11 Gepost op: di, 14 jul 2015, 18:27:14 »
Ligt eraan welke bakverhoudingen: een lange 4-bak kan fijner rijden dan een korte 5-bak.
Feit is alleen dat Polo's 1/1f zo'n beetje allemaal géén lange 4-bakken hebben :)
en met een kleiner bandenmaatje is er dan al snel honger naar een langere bak.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: afh rijders
« Reactie #12 Gepost op: ma, 20 jul 2015, 10:01:28 »
Ik ben ook wel benieuwd naar de how-to. Wil mijn Derby ook voorzien van een 5-bak.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: afh rijders
« Reactie #13 Gepost op: zo, 30 okt 2016, 09:20:46 »
Ik ben voldoende info aan het opdoen en foto's aan het nemen om een how to te maken.

Hoe staat het met de 16V-howto? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: afh rijders
« Reactie #14 Gepost op: di, 15 nov 2016, 15:21:03 »
Ben nog vollop bezig met de ombouw. Ligt even stil ( huis gekocht en vader geworden) maar met de eindejaarspremie nog wat goodies kopen. Dat ik tot het einde aan alles kan invoegen rn extra info bij elk probleem waar ik op stuit.