Auteur Topic: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979  (gelezen 35293 keer)

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #120 Gepost op: di, 06 okt 2015, 09:40:04 »
dus wie belang bij deze velgjes heeft die roept maar.
Meer info en foto's? :) Vind ze wel erg leuk zo op t plaatje...

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #121 Gepost op: di, 06 okt 2015, 11:24:07 »
automotive components made in england, zit helaas op de twee achterste wielen wel aardig wat lood, en het naafgat is 58,1 dus met bouten centreren.
heb er 150 euro in zitten (inclusief banden), en daarvoor mogen ze ook weer weg.

maak nog wel even wat foto's

Offline Gspt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 126
  • Geslacht: Man
  • Bonne
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #122 Gepost op: ma, 12 okt 2015, 22:42:34 »
Toch blij dat mijn oude derby zo goed terecht is gekomen...

Ook al moet mis ik hem enorm -boehoe-
Nu weer een polo 86c

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #123 Gepost op: di, 13 okt 2015, 15:05:56 »
Toch blij dat mijn oude derby zo goed terecht is gekomen...

Ook al moet mis ik hem enorm -boehoe-

ik pas er goed op -thumbsup-

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #124 Gepost op: za, 17 okt 2015, 10:59:32 »
ik heb een vraag over remmen, heb al een gezocht op de zoekfunctie maar blijft onduidelijk.

wil in ieder geval een remmen upgrade, rij nu met een gescheiden hoofdremcilinder, (een potje voor de achterremmen en een voor de voorremmen) maar deze deugt niet en lekt. de vloeistof van de achterremmen die komt op een of andere manier bij het voorrempotje in en die stroomt over.

dus wil deze graag vervangen, past er een hoofdremcilinder van een 2f op mijn rembekrachtiger?, of nog beter een dikkere van een sirocco 16v bijvoorbeeld?

ook wil ik VWII remmen plaatsen. zijn deze van golf1 en g40 hetzelfde? wil waarschijnlijk toch overstappen naar 14 " dus als 13 inch hierdoor niet meer past is geen probleem.

ben een beetje een leek in remmen, dus hoop dat mijn verhaal duidelijk overkomt.



Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #125 Gepost op: za, 17 okt 2015, 11:05:08 »
Bij overgang naar VWII: let op, schijven van een typ86 hebben een andere offset. Ook schijven voor 2F bestellen dus, anders past het niet. VWII = VWII voor zover ik heb begrepen.
Vwb HRC: geen idee of het standaard past, maar het beste kun je bekrachtiger en pedalen mee wisselen. Op jouw HRC zit namelijk een remlichtsensor, die op latere modellen op het pedaal zit. Je kunt upgraden naar een grotere HRC, ruimte is hooguit de issue.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #126 Gepost op: za, 17 okt 2015, 11:12:36 »
heb al voorpoten en remmen van 1990 polo2 er op zitten, dus g40 remklauwen met schijven passen er zo op.

maar ook vindt ik de hoofdremcilinder die er nu op zit te lang, en wil er een op hebben met enkel potje. nu zit ie al vlakbij de onsteking. als ik dan een 16v blok er in bouw past de onsteking er niet meer op. dus moet ook zo kort mogelijk.

welke keus heb ik dan om er op te bouwen? wil deze pedalen en bekrachtiger er wel graag op laten. (als dat niet kan dan is het natuurlijk niet anders)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #127 Gepost op: za, 17 okt 2015, 12:44:01 »
VWII = VWII voor zover ik heb begrepen.
Remklauwen wel, remzadels/brackets NIET (polo86c heeft z'n eigen VWII zadels tov andere VAG)

VWII remklauwen kun je combineren met VWI remzadels => staat bij de FAQ.
Voordeel is dat je dan de leuke aftermarket 13 inch velgen beter passen (en niet aanlopen tegen de beugel van zo'n VWII remzadel)

Of jonger type hrc op een oud type rembekrachtiger past weet ik ook niet -dunno-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #128 Gepost op: za, 17 okt 2015, 13:27:15 »
Passen doet er niet toe, met een nieuwere heb je geen remlichten meer => nieuwere pedalen. Klusje van net niks overigens...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #129 Gepost op: za, 17 okt 2015, 15:05:33 »
duidelijk sjon, ik vondt het ook al vreemd dat als er vwII van een golf1 op zouden passen, je ook gewoon g60 remmen zou kunnen monteren. dit is dus niet het geval.

GG, dat zal dan de oplossing zijn. of natuurlijk een oud type hrc opzoeken met nog wel de remschakelaar er in. maar dan een kortere met een vloeistoftankje.

bedankt voor het meedenken hier kan ik wat mee -thumbsup- -thumbsup-

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #130 Gepost op: za, 17 okt 2015, 20:41:04 »
VWII remklauwen kun je combineren met VWI remzadels => staat bij de FAQ.
Voordeel is dat je dan de leuke aftermarket 13 inch velgen beter passen
Behalve als het meerdelige velgen zijn, dan moet je alsnog even met een flex aan de slag..  :)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #131 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 08:04:58 »
ik had ook een remlicht schakelaar op mijn oude hrc zitten deze heb ik met de ombouw met bekrachtiger (waar in de hrc geen extra gat voor de remlicht schakelaar zit) in de leiding geplaatst dmv een t stuk
hier op de foto nog net te zien:

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #132 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 09:24:48 »
EMP, bedankt voor de tip , lijkt me in ieder geval makkelijker dan de pedalen ombouwen.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #133 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 10:08:29 »
Korte hrc met aansluiting tbv remdrukschakelaar: ben ik nog niet tegengekomen.

Wat GG al zei: pedalen wisselen bij een 86c is geen moeilijke klus,
even de draadjes van remdrukschakelaar verlengen naar remlichtschakelaar binnen en klaar.
Maar of een pedalenset van een 86c plug&play is in een type 86 -dunno-

Wel een stukje veiliger in mijn ogen: ipv dat de remlichten pas aangaan als je daadwerkelijk aan 't remmen bent (remdruk),
kun je achterop komend verkeer alvast laten weten dat je gaat remmen (pedaal ietsje intrappen = remlichten aan).

@Merijn: nuance zit h'm in 't woordje 'beter', de laatste mm weet de flex wel raad mee -naughty-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #134 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 10:12:22 »
Wel een stukje veiliger in mijn ogen: ipv dat de remlichten pas aangaan als je daadwerkelijk aan 't remmen bent (remdruk),
kun je achterop komend verkeer alvast laten weten dat je gaat remmen (pedaal ietsje intrappen = remlichten aan).
ik hoef alleen naar mijn pedaal te kijken en de lampies gaan al branden  -thumbsup-