Auteur Topic: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979  (gelezen 35289 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #135 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 10:43:49 »
Wat GG al zei: pedalen wisselen bij een 86c is geen moeilijke klus,
even de draadjes van remdrukschakelaar verlengen naar remlichtschakelaar binnen en klaar.
Maar of een pedalenset van een 86c plug&play is in een type 86 -dunno-

 -dono-
Ja, is plug and play, zij het dat ik niet 100% zeker weet of dat ook de bekrachtiger geldt, aangezien ik die mee gewisseld heb (dus bekrachtiger gebruikt die bij pedalen hoorde), maar ik vermoed dat dat uitwisselbaar is.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #136 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 12:13:58 »
ik hoef alleen naar mijn pedaal te kijken en de lampies gaan al branden  -thumbsup-
-uitlachen- Hans Kazan eat your heart out

-dono-
Ja, is plug and play, zij het dat ik niet 100% zeker weet of dat ook de bekrachtiger geldt, aangezien ik die mee gewisseld heb (dus bekrachtiger gebruikt die bij pedalen hoorde), maar ik vermoed dat dat uitwisselbaar is.
Top, dus als je 't hele zooitje upgrade naar 86c (vanaf 1985/1986), past 't sowieso wel -thumbsup-
(beetje zelfde verhaal als stuurhuis & spoorstangen: als je upgrade, dan moet alles, niet half half)
Vermoedelijk wil JPS de bekachtiger behouden ivm looks? Voor m'n Derby heb ik hetzelfde in gedachten, maar nog niet gepast

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #137 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 12:59:58 »
Looks?  -dunno-  Schelen die units zoveel dan qua uiterlijk? Mij nooit opgevallen in ieder geval, meestal zien de nieuwere er ook nog iets netter uit...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #138 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 13:17:04 »
waar wel rekening mee dient gehouden te worden is dat niet elke pedalen box zijn te gebruiken icm een rembekrachtiger
ook de 2f pedaaltjes die ik had geplaatst moest nog bewerkt worden de positie van het gat in het rempedaal kwam niet overeen met het gaffeltje van de bekrachtiger
voor mij was het een kwestie van een nieuw gat boren.
het oude pedaal aanpassen zou ook wel kunnen maar ik dacht voor de makkelijke optie te gaan  :)

TL ; DR er bestaan een aantal verschillende pedalen boxen (rem en koppeling) die icm rembekrachtiger niet passen. (wel oplosbaar)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #139 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 13:24:20 »
Looks?  -dunno-  Schelen die units zoveel dan qua uiterlijk? Mij nooit opgevallen in ieder geval, meestal zien de nieuwere er ook nog iets netter uit...
Vanaf +/- 1986 zijn ze glad/vlak, zoals op EMP laatste foto.
Die in m'n Derby is qua hoofdvorm wel redelijk hetzelfde, maar dan met soort van 'deuken' erin.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #140 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 13:29:25 »
Gevalletje rempedaal ben ik bij m'n classic ook gehad:

(rood gearceerd was 't oude gat)
Bij mij dacht ik altijd dat 't kwam doordat ik nogal wat verschillende bouwjaren aan t combineren was -gert- -dunno-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #141 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 13:32:21 »
bij mij moest het juist andersom hahaha  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #142 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 13:35:42 »
Dat van die gaatjes voorkom je dus volgens mij als je de bijbehorende bekrachtiger bij het bijbehorende rempedaal gebruikt? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #143 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 13:49:01 »
Dat van die gaatjes voorkom je dus volgens mij als je de bijbehorende bekrachtiger bij het bijbehorende rempedaal gebruikt? -dunno-
Check ✓

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #144 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 13:57:27 »
top voor alle info!, rembekrachtiger wil ik niet perse voor de looks houden, maar naar mijn gevoel zat hij hoger als bij de coupe's die ik heb gehad. daarom dacht ik dat het niet zomaar over te zetten is.  maar dat is dus geen probleem.

Maar, natuurlijk is de makkelijkste oplossing gewoon net zo'n hrc te kopen en er op te zetten. maar deze vindt ik vrij ver naar voren steken. en van een 2f is deze korter.

voor een eventuele motorswap naar 16v zit de verdelerkap dan in de weg lijkt me, of is dit niet zo?


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #145 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 15:15:54 »
Dat van die gaatjes voorkom je dus volgens mij als je de bijbehorende bekrachtiger bij het bijbehorende rempedaal gebruikt? -dunno-
Dubbelcheck (ik was allerlei bouwjaren aan 't combineren, stomme ik)

voor een eventuele motorswap naar 16v zit de verdelerkap dan in de weg lijkt me, of is dit niet zo?
Als je een 86c-ontsteking mechanisch wil laten aandrijven door de inlaatnokkenas,
dan zit een lange hrc inderdaad in de weg, om die reden ben ik bij mijn classic gaan upgraden omdat ik met carb's rij.
Origineel met injectie heeft zo'n 16v een ontstekingsmodule, die niet gekoppeld is aan de nokkenas,
domweg wel daar gemonteerd zit, maar dat hoeft niet perse.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #146 Gepost op: ma, 19 okt 2015, 16:14:25 »
 oke helder -thumbsup-

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #147 Gepost op: di, 20 okt 2015, 13:23:20 »
VWII remklauwen gekocht via mp, volgens verkoper voor golf1, maar volgens mij zijn het g40 remklauwen want ze passen gewoon op mijn naaf, zonder de zadels over te zetten van mijn normale klauwen. in ieder geval mooi meegenomen. (en ze passen met mijn stalen 13 inch velgen)

ook nog wat leuke remschijven gekocht, welke remblokken raden jullie mij aan?

nu de remklauwen nog netjes maken en dan kunnen ze bij mijn verzameling onderdelen :)

hierbij nog wat foto's

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #148 Gepost op: di, 20 okt 2015, 13:23:32 »
.
« Laatst bewerkt op: di, 20 okt 2015, 13:25:13 door JPS »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #149 Gepost op: di, 20 okt 2015, 13:30:14 »
 -thumbsup-
Ik zou Ferodo-blokken doen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!