Auteur Topic: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979  (gelezen 35239 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #255 Gepost op: za, 26 dec 2015, 10:52:13 »
Is dit wellicht ook een risico/gevolg van kantelende zuigers? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #256 Gepost op: za, 26 dec 2015, 17:34:47 »
demontage zal uitsluitsel geven. maar lijkt me stug dat deze last heeft van kantelende zuigers wand dan zou ik het aan de cilinderwand moeten zien. en deze zijn ongeschonden.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #257 Gepost op: ma, 28 dec 2015, 15:44:28 »
zo de derby rijd weer nu met een hk motortje. rijd leuk zo'n 1300 sleeptuimelaartje. en is nog vrij pittig.

heb er ipv de pierburg 2e een solex pic 31 er op gezet. loopt hiermee goed dus helemaal mooi.

kan nu rustig met de revisie beginnen van het snelle blokje -thumbsup-

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979
« Reactie #258 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 20:03:03 »
1.6 had inderdaad kantelende zuigers -boehoe- en zoals sommige weten ben ik de rest in onderdelen aan het verkopen.

nu loopt de hk motor niet geweldig met de solex pict31. nu hoort op een 1.3 natuurlijk een pict34 maar volgens mij moeten die paar mm geen probleem wezen.

heb  er zelf over na gedacht en wat bij mij inschoot was dat ik de carburateur verwarming (dus het koelwater wat door het spruitstuk loopt) niet heb aangesloten.  kan dit problemen geven?

de symtonen die het blok vertoont zijn als volgt.  met choke aan loopt hij vrij goed. maar als de motor warm is met choke uit dan pakt deze slecht op. gasreactie is dan (veels) te lang.

sproeier maat maakt niks uit, heb al meerdere maten geprobeerd tussen de 110 en 140 maar daar ligt het niet aan.