Auteur Topic: Project [ DB-19-RP ] Derby mk1 LS 1979  (gelezen 43036 keer)

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #15 Gepost op: di, 14 jul 2015, 23:13:16 »
top bedankt, ga ik van de week naar de sloop

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #16 Gepost op: di, 14 jul 2015, 23:16:33 »
Sloperij waar een Polo 2 of 2f staat, bestaan die nog ja?
Hier in de omgeving niet: die knijpen ze gelijk in mekaar.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #17 Gepost op: di, 14 jul 2015, 23:33:43 »
hier zit in ieder geval nog wel een kleine sloop, zag er vorige keer toen ik er iets haalde voor de golf wel een coupe staan.
wel weer een tijdje geleden.

we zullen het zien, en stond anders ook nog een stuurhuis op marktplaats hier in de buurt.

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #18 Gepost op: wo, 15 jul 2015, 08:17:20 »
In exel staan 4 86c,s op de sloop .
weet niet waar je vandaan komt maar misschien heb je er wat aan.
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #19 Gepost op: do, 16 jul 2015, 21:30:49 »
ik heb besloten wat de derby onder de motorkap krijgt.
maar heb nog een paar vraagjes.

het idee is om eerst mijn nz onderblok en kop te gebruiken. met carburateurs. wel met dubbele solex oid, want ben op een of andere manier geen fan van motocarbs. en dan in combinatie met een leuke nokkenstok.

maar dan nu de vraagjes

welke branstofpomp moet ik gebruiken? de derby heeft/had een mechanische pomp, maar deze kan natuurlijk niet op de nz kop.

en wat is een goede keuze voor de nokkenas? ben nu niet meteen op zoek naar 100pk, want dan zal ik ook mijn kop moeten laten bewerken.

wat is de beste onsteking? er zit zo'n onsteking op met vacuumvervroeging.






Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #20 Gepost op: do, 16 jul 2015, 22:08:42 »
Ik zeg: zoekfunctie  -thumbsup-

Nokkenassen
Iets over pompjes
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #21 Gepost op: do, 16 jul 2015, 23:14:03 »
Slowlexen, weberts of mikumi's etc zijn wel een drama om af te stellen. CV carbs van een motorfiets maken je leven (en je brandstofverbruik) een stuk dragelijker  :)

Hydrokop ontsteking ombouwen voor gebruik met carbs heeft Serge geloof ik een topic over

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #22 Gepost op: vr, 17 jul 2015, 09:32:00 »
dat wist ik niet, had gedacht dat die van motorfietsen ook moeilijk af te stellen zijn. hmm, dat zet mij weer aan het denken.

ga ik even zoeken naar dat topic van Serge.


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #23 Gepost op: vr, 17 jul 2015, 10:23:46 »
NZ = hydrokop => MH ontsteking erop & klaar.
Hallsensorontsteking op een sleeptuimelaar => daarvoor kun je die topic van Serge gebruiken.

Carb-keuze: ieder z'n ding natuurlijk, maar als je 't trucje doorhebt, is 't niet meer moeilijk, das met alles zo.
Motorfietscarb's vind ik makkelijker afstellen en de driveability is beter.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #24 Gepost op: za, 18 jul 2015, 09:03:56 »
nog een plaatje van gister,vandaag de andere kant en stukje in het front nog dan is het laswerk klaar.

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #25 Gepost op: za, 18 jul 2015, 09:15:20 »
nog een plaatje van gister,vandaag de andere kant en stukje in het front nog dan is het laswerk klaar.


Geweldig om te zien dan sommige mensen creatief genoeg zijn met een trolley en houtsblokken!  -thumbsup-
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #26 Gepost op: za, 18 jul 2015, 10:57:10 »
Je laat er iig geen gras over groeien?! Goed bezig qua snelheid. Vwb ondersteuning van de auto (op wielen?!) denk ik daar iets anders over, maar goed, resultaat telt... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #27 Gepost op: ma, 20 jul 2015, 13:44:25 »
foto update, laswerk eindelijk klaar, nu verder met strakmaken en bijwerken. Heb nog getwijfeld om er een nieuw front in te lassen maar ivm mogelijke intercooler -naughty- toch maar de oude opgeknapt.



Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #28 Gepost op: ma, 20 jul 2015, 13:46:17 »
.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project: (DB-19-RP) Derby mk1 LS 1979
« Reactie #29 Gepost op: ma, 20 jul 2015, 14:22:58 »
goed bezig hier  -klus- -thumbsup-