wat ik precies met beide blokken wil gaan doen is nog even de vraag. Er zijn nog te veel mogelijkheden.
De derby wordt sowieso eerst aangepakt. dan is de vraag of het 1600 blok daar qua hoogte in past: zoja: dan wordt het de 1600 die het meest extreem wordt aangepakt (dit omdat de kop al zwaar bewerkt is)
Turbo?? Graag!! maar weet niet of het haalbaar is met de compressie die de combo hierboven gaat leveren (bij turbo moet je ongeveer toch een 8 bar grens aanhouden vóór montage toch? Het 1600 blok wordt sowieso geen toerenblok ivm de lage aee zuigers.
Dan rust nog de vraag of het carb of einspritzung wordt.
Carbs: Of de cbr 900 carbs (aangezien hij toch geen toeren gaat draaien) of een setje webers, solexen of dell'orto's (laatse 2 kan ik aan komen voor weinagh)
Of drosselklappeteilen (ok je bent 600 euro lichter maar apart is het wel. Iemand ervaring met die dingen? Zitten de injectoren er al in of neem je gewoon originele vw injectors? (g60 of anders). En hoe zit het met de sturing (weber alpha of halltech of wederom origineel VAG).
Maar aan de andere kant: misschien past het 1600 blok qua hoogte niet (zoals al enkele boze tongen hebben beweerd) dus dan wordt het toch een 1400 toerenblok (sowieso dubbele carbs want ik heb de bewerkte kop en het geflowde spruitstuk daarvoor al liggen (alhoewel: de drosselkleppen zijn ook dcoe compatibel)
Dus je merkt het wel: ik ben een man in dubio.....Zucht
Haast is er sowieso niet bij, andere dingen hebben prioriteit en ik wil alles goed aanpakken dus ook alles verduurzamen/versterken.
(ps: wil je de abd toch kwijt omdat je toch voor 1600 set-up gaat: denk aan mij
)