Auteur Topic: how to koppaking polo g40 ?  (gelezen 5525 keer)

Online Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #30 Gepost op: do, 20 aug 2015, 08:15:09 »
Waarom bestel je geen originele koppakking bij heuts, brezan of wealer?

Gezien de km stand zou het namelijk wel eens mogelijk kunnen zijn dat die kop ooit al eens gevlakt is. Nu word die dan weer gevlakt. Dat i.c.m. bv een stuk dunnere dan origneel zijnde koppakking zorgt ervoor dat je compressie een stuk hoger word dan origineel.

"Compressie verhouding:
Hoe hoger de compressie in een motor, (dus einddruk net vóór de ontsteking) hoe heftiger de
verbranding en hoe hoger het rendement & vermogen, maar… zoals altijd in de techniek, krijg je
niets voor niets. Hoe hoger de compressie einddruk des te hoger de temperatuur aan het einde
van de compressie slag. Door deze hoge eindtemperatuur kan het mengsel spontaan gaan
ontbranden, dus gelijk of net voor dat de bougie vonkt. Dit noemen we Pingelen.
Pingelen is zeer ongewenst. Het geluid is een metaalachtig geknokkel. Het is moeilijk voor te
stellen, maar dit zijn botsende vlamfronten die tegen elkaar knallen. Er ontstaan plaatselijk zeer
hete & hoge drukgolven die de cilinderkop en zuiger beschadigen. De piekbelasting veroorzaakt
zelfs lagerschade.
Als de sproeier mengsel samenstelling (= sproeier bezetting/ ECU mapping) in het hele
werkgebied van de motor in orde is en een motor pingelt toch, wat dan?
Allereerst moet dan een hoger octaan brandstof toegepast worden, 98 in plaats van 95 met
mogelijk een extra octaanbooster (of je gaat over op dure race brandstof, deze is tot 116 octaan te
koop).
Is dat nog niet gewenst of afdoende, dan moet het ontstekingstijdstip later gezet worden. Dat
betekend echter wel een afname van het vermogen, dus is kiezen voor een lagere
compressieverhouding, een betere oplossing."

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #31 Gepost op: do, 20 aug 2015, 16:33:20 »
Oke dat is helemaal duidelijk maar als ik bijvoorbeeld een stale dikke
Pakking kan krijgen dus een 1.7 mm zelfde als origineel
Zou het ook goed moeten zijn of niet ?
Als ik maar die dikte heb of iets dikker ?

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #32 Gepost op: do, 20 aug 2015, 16:36:15 »
Welk merk kop bouten zijn goed genoeg
Arp zijn natuurlijk de allerbeste maar
Maar welke nog meer ?

Online Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #33 Gepost op: do, 20 aug 2015, 16:53:16 »
Rekbouten zijn rekbouten. Die van victor reinz zijn ook prima. Gewoon naar de automaterialen zaak in de buurt een koppakking set halen. Zit alles in. Waarom wil je per se staal hebben eigenlijk?

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #34 Gepost op: do, 20 aug 2015, 21:23:05 »
Staal is altijd sterker als papier dus dan denk je snel dat het in dit geval ook zo is staal mag bijvoorbeeld ook tijdje liggen droogt niet uit
De originele pakking kan dan weer een tijd in het rek liggen voor dat hij verkocht word en dan is de levends duur weer korter
En rekbouten zijn allemaal goed maar je hebt ook Chinees ijzer en dat is gewoon een heel stuk minder kwaliteit

Online Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #35 Gepost op: do, 20 aug 2015, 21:48:21 »
Bestel dan gewoon een originele pakking set van vw zelf. Kost wat meer maar dan heb je alles goede kwaliteit. Als je interesse hebt wil ik je evt wel nog korting regelen.

Staal is zeker sterker maar die pakking is niet voor niks zachter dan de rest. Pakking kost niet veel naar verhouding. Pak je staal dan kunnen opeens andere dingen kapot gaan ipv die pakking die stuk duurder zijn.

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #36 Gepost op: do, 20 aug 2015, 23:56:18 »
Oke ja ga eerst kijken wie het gaat maken want een bedrijf gaat geen onderdelen monteren wat niet van hun zijn
Gaat ook een nieuwe distributie set gemonteerd worden
Skf setje moet nog even wachten tot de eigenaar terug van vakantie is van het bedrijf want ik kan dat echt zelf niet maken komen voor mij te veel  dingen bij kijken optijd zetten rekbouten op moment aan trekken riemspanning ect ect

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #37 Gepost op: zo, 23 aug 2015, 00:30:28 »
De pakking voor de g40
Van elring 422-190 ?

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: how to koppaking polo g40 ?
« Reactie #38 Gepost op: do, 27 aug 2015, 17:01:55 »
Bedankt voor de info heren de rest zoek ik wel uit  -thumbsup-