Ik heb een Polo Coupe van 1992 waar ik sinds kort een G40 motor heb ingebouwd. Maar loopt bij stationair toerental op 3 drie cilinders. Dus vanaf distributie zijde gezien doet de 1st cilinder niet mee.
Krijgt brandstof en vonk bij de 1st cilinder. Als ik de auto enige tijd stationair laat lopen kan ik gewoon het uitlaatspruitstuk vast pakken. Op toeren kan wordt ie na een paar seconde ook warm.
Op toeren loopt ie netjes op 4 cilinders.
Motorblok is compleet uit elkaar geweest, bekeken en onderdelen vervangen waar nodig.
G-lader gereviseerd en draait 1.0 bar druk
Heb zelf al dingen geprobeerd:* Injectoren uitgewisseld uit een andere Polo G40. Krijgt spanning op alle injectoren en werken ook allemaal!
* Brandstof pomp uitgewisseld.
* Stekker van de blauwe sensor eraf gehaald en laten lopen, geen verschil merkbaar.
* ECU uitgewisseld met Chip en 68mm poelie (G-ladershop)
* Brandstof druk gemeten ligt tussen 3 a 3,5 bar raildruk.
* Compressie gemeten:
1st cilinder = 9bar (ook bij warme motor)
2de cilinder = 9bar (ook bij warme motor)
3de cilinder = 9 bar (ook bij warme motor)
4de cilinder = 9bar (ook bij warme motor)
* Ontsteking afgesteld op -6 graden voor ontsteking.
* Distributie afstelling na gekeken.
Hier een lijst wat allemaal vervangen is:* Distributie + Waterpomp
* Kopbouten
* Koppaking
* Bobine
* Bougies (BOSCH W5DPO)
* Bougiekabels
* Rotor + Verdelerkap
* Blauwe temperatuur sensor
* Zwarte temperatuur sensor
* Bruine olie sensor
* Zwarte olie sensor
* Klopsensor
* Lambda sensor
* Lagerschalen
* Koppeling + druklager
Iemand een idee
? Wordt er nu onderhand gek van!
Greets
Luuk