Auteur Topic: ABU motor in polo 2  (gelezen 3532 keer)

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Gepost op: vr, 06 jul 2007, 11:31:41 »
Wat moet er allemaal aangepast worden aan een polo 2 om een ABU motor erin te laten passen, heb een polo met GL motor, dus moet sowieso ander tankje in met benzine pomp.
Is de bedrading (stekkers) identiek of moet ik daar verloop stukjes voor maken?
iemand ervaring hiermee? (had dennis zijn polo 1 => 1.6 abu gezien, zijn er verschillen met het carter voor polo2?)

grtz Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #1 Gepost op: vr, 06 jul 2007, 13:23:25 »
zoekfunctie ?zijn wel een topic of 10van
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Reactie #2 Gepost op: vr, 06 jul 2007, 16:54:17 »
dus als ik het goed heb is er enkel verschil met de hoogte, kabelboom-tellerunit en dynamo steun?
Zijn de spanningen e.d. van de sensoren die je uitleest van je blok wel identiek? of geeft temp bijv. 2x zoveel spanning af?

grtz Polo

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
ABU motor in polo 2
« Reactie #3 Gepost op: vr, 06 jul 2007, 21:10:58 »
meestal zijn de temperatuursensoren wel van dezelfde range.. Vooral als het VW sensoren zijn.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
ABU motor in polo 2
« Reactie #4 Gepost op: za, 07 jul 2007, 14:11:52 »
abu is oorspronkelijk toch injectie blok??
gl is dat zeker niet.
gl heeft dus bijna geen sensoren.
dus denk dat je ook andere kabelboom moet instaleren en deze op het huidige moet meubelen(ivm tellerpaneel.)

maar zoals serge al zegt genoeg te vinden via zoekfunctie.

gr maikel.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #5 Gepost op: za, 07 jul 2007, 14:29:40 »
je kan er ook een hb of hh kop op zetten en dan met een carburateur van de hk motor met andere sproeier bezetting ,mh ontsteking .en tevens past dan ook het thermostaathuis van de hk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
ABU motor in polo 2
« Reactie #6 Gepost op: za, 07 jul 2007, 16:29:26 »
Moet je niet de zelfde boring hebben op je kop als je onderblok?


Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
ABU motor in polo 2
« Reactie #7 Gepost op: za, 07 jul 2007, 16:49:19 »
ligt aan of je verbrandings ruimte in de kop heb ja of nee
maar denk dat dat zelfs niet heel veel  uitmaakt.

kijk maar eens naar een kop die net van de motor afgeschroefd is.
ja zal zien dat de afdruk van de cilinder over een vlakke gedeelte van de kop zit. en dat alleen de kleppen een kleine uitsparing heeft (tenzij je een kop met verbrandings ruimte heb, maar ook die blijven vaak ruim tussen de cilinder dia meter.)
correct me if i'm rong.


gr maikel

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
ABU motor in polo 2
« Reactie #8 Gepost op: za, 07 jul 2007, 17:12:07 »
Even een kleine off-topic vraag.
past een cilinderkop van een nz op een aau motor?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #9 Gepost op: za, 07 jul 2007, 17:21:53 »
Even een kleine off-topic vraag.
past een cilinderkop van een nz op een aau motor?

ja
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #10 Gepost op: za, 07 jul 2007, 17:22:49 »
ligt aan of je verbrandings ruimte in de kop heb ja of nee
maar denk dat dat zelfs niet heel veel  uitmaakt.

kijk maar eens naar een kop die net van de motor afgeschroefd is.
ja zal zien dat de afdruk van de cilinder over een vlakke gedeelte van de kop zit. en dat alleen de kleppen een kleine uitsparing heeft (tenzij je een kop met verbrandings ruimte heb, maar ook die blijven vaak ruim tussen de cilinder dia meter.)
correct me if i'm rong.


gr maikel

abu heeft verbrandingsruimte ,denk dat ik er wel genoeg gezien heb  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
ABU motor in polo 2
« Reactie #11 Gepost op: za, 07 jul 2007, 17:59:19 »
Thanx voor de info, maar wat is dan de winst tov de originele kop?

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #12 Gepost op: za, 07 jul 2007, 18:21:01 »
abu heeft andere passing qua gaten voor de bevestigingsbouten van de inlaat spruitstuk .
en aangezien de hh en hb motoren (wel de versie nemen zonder inlaatsruitstukverwarming middels uitlaat gassen)ook verbrandingsruimten hebben en zo op de abu passen .heet dit puur sleutelgemak
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
ABU motor in polo 2
« Reactie #13 Gepost op: za, 07 jul 2007, 19:17:49 »
ligt aan of je verbrandings ruimte in de kop heb ja of nee
maar denk dat dat zelfs niet heel veel  uitmaakt.

kijk maar eens naar een kop die net van de motor afgeschroefd is.
ja zal zien dat de afdruk van de cilinder over een vlakke gedeelte van de kop zit. en dat alleen de kleppen een kleine uitsparing heeft (tenzij je een kop met verbrandings ruimte heb, maar ook die blijven vaak ruim tussen de cilinder dia meter.)
correct me if i'm rong.


gr maikel

abu heeft verbrandingsruimte ,denk dat ik er wel genoeg gezien heb  -klus-

ja plaats je dus een kop zonder verbrandingsruimte dan krijg je een hogere (waarscheinlijk een te grote) compressie!!

ik heb nog nie zo heel veel vw koppen los gehad en zeker nie van de small blokken!!
maar serge ik wel dat jij dat wel heb gedaan dus.
het ging mij meer om om uit te leggen dat de cilinder diameter niet zoveel uitmaakte. (en daar wou ik zelf eff bevestiging van)

gr maikel

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #14 Gepost op: za, 07 jul 2007, 20:05:24 »
abu is 76,5 en hk of gl is 75 boring
je hebt laagvliegers en modelvliegers .