Auteur Topic: ABU motor in polo 2  (gelezen 3530 keer)

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Reactie #30 Gepost op: di, 10 jul 2007, 14:32:58 »
Om de remmerij aan te passen, direct nieuwe (grotere) schijven, Noodzakelijk? of zijn VWII klauwen voldoende?
Wat voor schijven zijn hiervoor geschikt (niet te klein, maar ook niet te veel over kill?)
Past een setje golf III remmen?

 -prut-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #31 Gepost op: di, 10 jul 2007, 21:47:36 »
g40 remmeritus met mh hoofdcylinder en bekreachtiger
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Reactie #32 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 19:23:15 »
Thx :)
gaan we daar naar opzoek
Zijn de golf II (gti) remklauwen en schijven hetzelfde?
of passen deze helemaal nie op de 86C?




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #33 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 21:07:44 »
nope golf mk1 gti past wel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Reactie #34 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 21:28:49 »
ik dacht hier iets anders uit op te kunnen maken?
zijn wel de goeie klauwen?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
ABU motor in polo 2
« Reactie #35 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 21:38:09 »
De klauwen zelf zijn idd ook onder andere van een Golf 2 te gebruiken.
Zolang er maar "VWII" op staat.
Zitten op 1001 volkswagens.
Houders kun je niet van een Golf 2 pakken, deze hebben een andere steek.

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Reactie #36 Gepost op: wo, 11 jul 2007, 23:08:46 »
nope golf mk1 gti past wel

Net even uitgezocht, Golf GTI MK1 en 2 tot 1991 hebben zelfde schijven als de G40 (239 * 20)... De MK II vanaf 1990 e.v. hebben ook nog andere schijven ertussen zitten. (256*20).
Wat maakt het remgevoel nou eigenlijk "sterker/krachtiger" de schijven en de klauwen of de hfdremcylinder en de bekrachtiger?
 -prut-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #37 Gepost op: do, 12 jul 2007, 04:51:14 »
gewoon die van de g40 of mk1 pakken ,die van je ebay ad ,zijn alleen de klauwen zonder zadels en dus idd veelvuldig overal op te zetten met bijbehorend zadel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ABU motor in polo 2
« Reactie #38 Gepost op: do, 12 jul 2007, 04:52:27 »
en geloof me voordat je 256 remmen nodig hebt moet je echt wel wat vermogen onder de kap hebben.
zolang je de wielen kunt blokkkeren met g40 remmen is er nikis zwaarders nodig
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
ABU motor in polo 2
« Reactie #39 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 09:13:15 »
nope golf mk1 gti past wel

Net even uitgezocht, Golf GTI MK1 en 2 tot 1991 hebben zelfde schijven als de G40 (239 * 20)... De MK II vanaf 1990 e.v. hebben ook nog andere schijven ertussen zitten. (256*20).
Wat maakt het remgevoel nou eigenlijk "sterker/krachtiger" de schijven en de klauwen of de hfdremcylinder en de bekrachtiger?
 -prut-

combi van dit alles natuurlijk!!

Blokken en schijven (duurdere variant dan standaard) zorgen al voor goed remgevoel.

HRC en bekrachtiger hebben natuurlijk ook invloed op je remgedrag, maar voordat je dit moet gaan vervangen...
Met monteren van een setje klauwen van G40 gaat je polo zeker goed genoeg remmen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Reactie #40 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 09:16:37 »
Dan zal bij mij de rembekrachtiger het meest verschil uitmaken, een en geen is groot verschil :P

Eindelijk al m'n tentamens voor dit jaar gehad, vanmiddag ff naar de sloop, kijken wat voor leuke spulletjes ze daar hebben liggen :)

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Reactie #41 Gepost op: di, 25 sep 2007, 00:49:59 »
FF een Upje van dit draatje...

Had namelijk nog een aantal vraagjes...

Kan ik de oude GL benzine tank gebruiken voor m'n ABU'tje? Of moet ik hier een nieuwe tank voor aanschaffen?

Heb VW II remklauwen voor klaar liggen, maar is het ook niet verstandig om ook wat aan de achterremmen te doen? een achteras moteren met remkrachtverdeler (en schijven) of is een standaard achter as al voldoende?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
ABU motor in polo 2
« Reactie #42 Gepost op: di, 25 sep 2007, 09:42:24 »
Je kunt de tank wel gebruiken, alleen heb je nog wel een elektrische benzinepomp nodig. Hier kun je een universele voor pakken.

De achteras staat los van de remkrachtverdeler, je kunt zo'n verdeler ook op je huidige as bouwen. (je maakt alleen de veer vast aan de as)

Schijven achter is niet echt nodig, je remt toch het meeste met de remmen op de voorwielen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
ABU motor in polo 2
« Reactie #43 Gepost op: di, 25 sep 2007, 10:32:24 »
FF een Upje van dit draatje...

Had namelijk nog een aantal vraagjes...

Kan ik de oude GL benzine tank gebruiken voor m'n ABU'tje? Of moet ik hier een nieuwe tank voor aanschaffen?

Heb VW II remklauwen voor klaar liggen, maar is het ook niet verstandig om ook wat aan de achterremmen te doen? een achteras moteren met remkrachtverdeler (en schijven) of is een standaard achter as al voldoende?

Volledige remmeritus van een G40 is voldoende:

deze heeft ook gewoon trommels, maar wel met een last-afhankelijke verdeler op de achteras en de grootste remcilindertjes mogelijk (19mm) en dat remt prima.

Schijven ombouw kan ook, maar nodig is het zeker niet.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
ABU motor in polo 2
« Reactie #44 Gepost op: di, 25 sep 2007, 15:31:25 »
Thx voor de reacties!

zijn er nog andere dingen waarvan jullie zeggen, dat is belangrijk? een achteras met stabbi? andere aandrijfassen? (diesel/gt?)

Wat kun je nog leuk doen met een ABU kop?