Auteur Topic: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe  (gelezen 47320 keer)

Offline Dest

  • Non-Register lid
  • Berichten: 144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #270 Gepost op: za, 24 mrt 2018, 19:04:14 »
deze mengselmeter heb ik ,staat zelfs geen merk op

stroomverbruik zou je kunnen meten met een ampere meter.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #271 Gepost op: za, 24 mrt 2018, 19:27:25 »
Ja, das dezelfde mengselmeter als in mijn groene:

(in middenconsole, alleen dan met Kronenburg-logo erop)

Upgrade naar H4 heb ik eigenlijk sowieso in gedachten.
« Laatst bewerkt op: za, 24 mrt 2018, 19:34:07 door Sjon »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #272 Gepost op: za, 24 mrt 2018, 20:07:35 »
Mocht je geen ronde H4 hebben liggen,Mathieu heeft ze nieuw.
Ik heb bij hem 2 jaar terug of zo ook een set besteld en ze bevallen mij prima.
Het zijn geen Bosch of Hella lampen maar dat merk je toch niet als ze er in zitten.
1 tip die ik je kan geven monteer ze wel op het oude framewerk want bij mij kwamen de gaten voor montage niet geheel overeen met de originele punten in de carrosserie.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #273 Gepost op: za, 24 mrt 2018, 20:22:18 »
Dank voor de tip, maar op zolder ligt vast nog wel wat :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #274 Gepost op: zo, 25 mrt 2018, 22:47:57 »
Uitlaat is van eigens vrij gaan hangen: niet meer gehoord of gevoeld na de eerste ritjes.
Vandaag een 220 km erbij gezet, mooie lange testrit => er is zoveel veranderd ineens,
dat ik weer wennen moet aan de auto, maar rijdt prima zonder nukken -sturen-
Van de week de semislicks maar es passen: sowieso noodzaak om een grotere bandenmaat te monteren,
zodat ie wel fatsoenlijk de brug op kan om te laten uitlijnen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #275 Gepost op: ma, 26 mrt 2018, 20:21:53 »
Geregelde stabiele voeding naar je meters zetten. Liever 12 volt continu dan wisselend van 14,2 van je dynamo zonder verbruikers en volle accu tot 12,8 met verbruikers aan.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #276 Gepost op: ma, 26 mrt 2018, 20:23:11 »
Geregelde stabiele voeding naar je meters zetten. Liever 12 volt continu dan .
Gedachtenkronkel: vreten de huidige duplo lampen meer stroom als H4? -dunno-

kwestie van weerstand meten. Hogere weerstand is meer verbruik.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #277 Gepost op: ma, 26 mrt 2018, 20:53:02 »
En hoe krijg ik dat voor mekaar? Soort van spanningsregelaar ertussen ofzo?

Vanavond de semislicks eronder gedaan en rondje gereden: oei, bij een kuiltje/hobbeltje op snelheid
durft ie aan te lopen vooraan. Helaas mot ie nog ietsje omhoog.
Andere kant ook niet heel erg, want met de 175-50-13 heb ik al wat lak van 't Cupframe gereden -koffiedrinken-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #278 Gepost op: ma, 26 mrt 2018, 20:55:49 »
Jup, zijn te koop inderdaad. Electronica zaak
😉
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #279 Gepost op: ma, 26 mrt 2018, 21:00:41 »
Oke, dank voor de tip; daar maar checken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #281 Gepost op: wo, 28 mrt 2018, 10:00:41 »
Gisteravond een cm hoger geschroefd rondom.
 -uitlachen- Stugge auto heeft ook zo z'n voordelen: opkrikken hoeft alleen bij voorste kriksteun => achterwiel komt ook omhoog :)
Zaterdag uitlijnen (garage heeft zowaar wel ff tijd voor mij -thumbsup-)
Hmzz, 2e Paasdag naar Zandvoort?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #282 Gepost op: za, 31 mrt 2018, 13:24:06 »
Uitlijn-ochtend -klus-
Ten eerste was met mijn simpele touwtjes-uitlijning de sporing bijna goed: vind ik leuk.
(nadien nog met de hoogte gerommeld, dus mogelijk zat ik er niet ver naast)
Achteras geprobeerd 'minder fout' te stellen: helaas zat de bevestiging links al reeds maximaal tegen de sleufgaten,
maar rechts konden we nog wat winnen, zo'n beetje de helft, dus nog niet 100%, maar de achteras volgt de vooras nu wel iets beter.
Camber vooraan links -0,5 graad en rechts -1 graad, caster ontloopt mekaar niet veel:
dmv draaien aan de excentrisch toplagers zou in dit geval het camber beter kunnen worden, maar 't caster zou dan slechter worden.
Voorlopig maar zo gelaten, sporing afgesteld op 0,2mm toespoor. 'Aai over z'n bol + schop onder z'n hol' Doei en de mazzel :)

Een oplossing: linker draagarm-gat uitvijlen, zodat ie links ook t/m 1 graad negatief kan.
Achteras blijft een drama bij deze Polo's: door de verlaging staat de sporing flink fout (6,5mm totaal):
misschien die correctie-camberplates maar es proberen (mot ik nog ergens hebben liggen).

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #283 Gepost op: za, 31 mrt 2018, 15:03:01 »
Je hebt ook van die eccentrische bouten om met de binnenste bevestiging van je draagarm een stukje met camber te kunnen spelen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ NJ-31-XS ] Polo 2 coupe
« Reactie #284 Gepost op: za, 31 mrt 2018, 16:48:36 »
Mogelijk/waarschijnlijk hebben die wel bestaan, maar kon ik niet vinden:
paar jaartjes terug met uitlijning-geneuzel bij de RDW van m'n zusje d'r Polo naarstig naar op zoek geweest, maar tevergeefs....
Voor een golf met losse fuseestukken en 2 bouten aan schokbreker; daar kon ik wel excentrische voor vinden, 86c niet....