Auteur Topic: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 24068 keer)

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #45 Gepost op: zo, 08 nov 2015, 09:48:27 »
Leuke basis!

Maar heb ik er overheen gelezen ofzo? Jij was toch met een turbo blokje bezig?
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #46 Gepost op: zo, 08 nov 2015, 10:12:04 »
Klopt, maar dat was geen succes als daily. Stond vaker stil dan dat er mee gereden kon worden.
Zijn een aantal dingen die gewoon beter moeten, en dat zijn nou net weer de duurste dingen.
Heb alles gewoon in een hoekje gezet, komt later nog wel een keer af  -thumbsup-

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #47 Gepost op: zo, 08 nov 2015, 18:09:28 »
Net een setje CV carbs gehaald bij JPS  -thumbsup- Morgen er snel op knutselen  -klus-


Ook nog een tellertje erbij gekregen... met een airbag lampje?  -dunno-

Nader onderzoek wijst uit dat het waarschijnlijk golf 1 cabrio klokken zijn.
Lijken wel héél erg op polo klokjes, dus misschien is de toerenteller over te zetten?

Iemand die zo uit het hoofd weet vanaf welk bouwjaar/maand er voorbereiding zit voor toerenteller in een Polo 2?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #48 Gepost op: zo, 08 nov 2015, 18:22:28 »
Late Golf 1 cabrio, das in 't Golf 2 tijdperk, zeg maar: Golf 2 met airbag, bestaan die?  -dunno-
Alleen in de USA dan ofzo? (gezien de mijlenteller)

Bij mijn weten zijn alle 86c's voorbereid op toerenteller.
Snelheidsmeter + km-teller is mechanisch deel: even je huidige erin schroeven ivm wielomtrek & km-stand -thumbsup-
Vraag me alleen wel af hoe of wat dat zit met dat airbag lampje:
hopelijk de draadjes op de stekker / folie achterop cockpit niet teveel anders tov Polo -dunno-

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #49 Gepost op: zo, 08 nov 2015, 18:28:17 »
Waarschijnlijk alleen in USA modellen ja, hier een uit 1992 met de zelfde tellers http://www.youtube.com/watch?v=oUpAlIbE7nY
Zal de ori teller er eens uit halen om de folie te vergelijken, ben erg benieuwd!  -klus-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #50 Gepost op: zo, 08 nov 2015, 19:50:03 »
Zie ook km-teller, of beter gezegd: mijlenteller: USA
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #51 Gepost op: ma, 09 nov 2015, 15:42:34 »
Klopt, maar doelde op dat airbags in mk1 cabrio's waarschijnlijk alleen voor amerikaanse markt waren.

----
In other polo news;

Vandaag vrij dus carbs meteen gemonteerd. Gaskabeltje nog even een oplossing voor vinden en de brandstof leidingen nog iets in korten.  -klus-

De mechanische brandstofpomp kun je trouwens gewoon uit de kop trekken en er een blindplaatje op schroeven?
Of moet er nog meer uit de kop worden gehaald om dat onklaar te maken?

Ook meteen even een viertal filtertjes bestellen of zo'n grote à la EMP  -naughty-


Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #52 Gepost op: ma, 09 nov 2015, 16:19:34 »
Trouwens, nog niemand een gouden tip hoe je een polo 2 klokkenset eruit krijgt zonder schade?

Aansluiting van de kilometer teller lijkt vast te zitten in tegenstelling tot een 2f. Maar hoe ik het ook probeer, ik kan er niet bij/krijg het niet los.
Zit nu al 3 kwartier te prutsen zonder resultaat  -boehoe-


Iemand met kleinere handjes ingeschakeld  :)

Fototjens tellerbakken;
Lijken heel erg op elkaar, het deel met het rode cirkeltje is het enige/eerste wat mij opvalt dat anders is.
Zal waarschijnlijk een stekker op moeten, waar er op de Polo teller een witte ''dummy'' zit.





« Laatst bewerkt op: ma, 09 nov 2015, 16:50:55 door Hofstay »

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #53 Gepost op: ma, 09 nov 2015, 17:44:33 »
is het gaskabel systeem anders dan bij mij? dus met andere woorden kon je niks met de gaskabel die er bij zat?

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #54 Gepost op: ma, 09 nov 2015, 20:06:13 »
In eerste instantie wel, maar werd een beetje kort aangezien ik er nog een bochtje van 90 graden tussen wil hebben bij de carburateurs.  :)

Golf toerenteller net in de polo behuizing gezet.

Folie zat gesoldeerd aan beide het middelste stukje met lampjes en het kilometerteller deel.
Dus het toerentellertje erin geschroefd met de Polo folie, lampjes en kmteller, hopen dat het werkt  -klus-

Durf het niet aan om aan de folie te gaan solderen, dus geen temperatuurmeter meer helaas.
Heb ik gelukkig nog een los VDO metertje met sensor voor liggen  -thumbsup-

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #55 Gepost op: ma, 09 nov 2015, 20:17:06 »
heeft de toerenteller toch nog een goed plekje ipv hier op de plank -thumbsup-

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #56 Gepost op: ma, 09 nov 2015, 20:20:51 »
Metertje kun je toch in het midden bovenin doen zonder te solderen? Maar misschien begrijp ik je verkeerd

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #57 Gepost op: ma, 09 nov 2015, 20:24:32 »
En onderin kan een digitale klok
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #58 Gepost op: ma, 09 nov 2015, 20:44:33 »
Metertje kun je toch in het midden bovenin doen zonder te solderen? Maar misschien begrijp ik je verkeerd

Dat middelste stuk met de lampjes (en digitale klok/temp meter) zit een 5 of 6 tal pinnetjes gesoldeerd aan de folie.
Ook de kilometerteller zitten 2 a 3 pinnen aan de folie gesoldeerd.  -gert- -dunno-

Edit; FAIL, temp meter & klokje kan zo los uit het houdertje gehaald worden dus  doh
Maar heb daar alsnog geen gaten voor zitten in de behuizing.
De behuizing van de Golf tellers heeft krassen en is dof.

Vind het wel goed zo, aftermarket metertje er bij en klaar.
Bedankt voor de ideeën, tips en technische ondersteuning  -thumbsup-

« Laatst bewerkt op: ma, 09 nov 2015, 21:03:33 door Hofstay »

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ SK-32-PZ ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #59 Gepost op: ma, 16 nov 2015, 19:01:04 »
Vanochtend dit nog gescoord  -naughty-
Cool design en had ze nog nooit eerder gezien


Nader onderzoek wees uit dat ze gemaakt zijn door ATS in opdracht van Zender als optie bij de uitbouwpakketten in de golf 1 era  :)
Ook nog steeds geen fotos gezien van een soortgelijk setje, op een setje op VWvortex na waar de naafkappen missen.
Enkel in scans van zender foldertjes, begin jaren 80.


Hoe ze staan valt me best wel tegen, maar dat ligt hoofdzakelijk aan de bandenmaat (hoop ik)  :)