Auteur Topic: 1500  (gelezen 5968 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
1500
« Gepost op: wo, 08 jan 2003, 19:59:57 »
ik heb eventueel een compleet 1500 blok met bak gevonden....

past dit in combinatie met de gk kop? het blokt komt uit (lekker logisch geloof ik) een golf 1 en heeft een kleine 2 ton op de teller.

Wat mag het blok kosten  of kan ik het beter bij 1400 houden?

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
1500
« Reactie #1 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 20:54:53 »
1500 blok ? Uit een Golf 1 uit de jaren 70 soms ?
indien 2 x Ja geantwoord : Laat maar .. zelfde type als een 1600 GTI

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
1500
« Reactie #2 Gepost op: wo, 08 jan 2003, 22:34:42 »
Ja en ja  :D  jammer dan... toch maar 1400 dus

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
1500
« Reactie #3 Gepost op: do, 09 jan 2003, 00:15:15 »
Mocht ie weinig kosten : sein me maar ff in ... altijd leuk voor de heb zo'n blok

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
1500
« Reactie #4 Gepost op: do, 09 jan 2003, 19:16:40 »
ik PM u ff...... ;)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
1500
« Reactie #5 Gepost op: do, 09 jan 2003, 19:17:23 »
floeps kan niet omdat ik geen lid ben  :D

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1500
« Reactie #6 Gepost op: do, 09 jan 2003, 19:47:22 »
Moei ook lid worden :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
1500
« Reactie #7 Gepost op: vr, 10 jan 2003, 21:53:27 »
als ik zondag van de partij ben heb je er ook een lid bij......
is ff makkelijker die manier... dus trek maar een paar kentekenplaathouders uit het vet....  -cool-

Offline Yoda2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://yoda2.xs4all.nl
1500
« Reactie #8 Gepost op: zo, 12 jan 2003, 21:24:59 »
Peoples,

Ben een polo 2 coupe (bj 1985 met kontaktpuntjes) (=86c?) aan restaureren. Ben nog druk met onderkant bezig dus dat gaat nog wel even duren. Echter, gezien "diesel" rijden me wel bevalt vroeg ik me af of het mogelijk was de benzine motor om te ruilen voor diesel. Hier heb ik zelf tal van redenen voor, o.a.:
-) rijdt lekkerder (rustiger)
-) veel minder storingsgevoelig

Maar wat ik me afvraag:
1) Is ombouw zo maar mogelijk (dus vw polo dieselmotor ophalen bij de sloop, reviseren en inbouwen); hoe zit het met ophanging, trillingsgevoeligheid van de rest van de auto
2) Welke max. km/u mag ik van een diesel verwachten.
3) Zou een gereviseerde diesel olie verbruiken?
4) Hoe zit dat met de RDW, is het net als een andere kleur, gewoon schriftelijk doorgeven zodat het kentekenbewijs veranderd wordt? Of komt er meer bij kijken?
5) Is zo'n oude dieselmotor boordcomputer-vrij (<-als ik ergens allergisch voor ben is het electronica in een auto om de motor te managen; ik heb veel meer vertrouwen in mechanische motor managing omdat dit verslijt en dus niet als electronica van het ene op het andere moment kapot gaat)
6) Zijn er redenen om het niet te doen

grtz Asim
Yoda2 - Powered by "Douwe Egberts" & "zware van nelle"
Sun Ultra Sparc 5 - Debian Woody

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
1500
« Reactie #9 Gepost op: zo, 12 jan 2003, 23:41:55 »
1 rede om het niet te doen: 33 KW  ;)
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
1500
« Reactie #10 Gepost op: ma, 13 jan 2003, 09:33:37 »
ik weet niet of het mag in NL een benzine ombouwen naar diesel . maar ik haal makkelijk 140km/h met mijn 1275 ccm 33kw diesel steilheckje en vind dat ik behoorlijk mee kan in het verkeer , en ( computer gevoelig ) is ie helemaal niet :D  tenzij je een voorgloeiinstallatie electronica kunt noemen .
wat revisie betreft kan ik je verzekeren dat er sommige motoren beter draaien na een revisie dan een gewone ( als dat natuurlijk goed gebeurd volgens de regels) en zeker niet meer olie verbruiken als aangegeven door de constructeur. -cool-

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
1500
« Reactie #11 Gepost op: ma, 13 jan 2003, 14:01:15 »
Je zult natuurlijk ook andere brandstofleidingen moeten monteren en een mazoutfilter .
de versnellingsbak moet normaal passen , op een diesel zit een koppeling met een 190mm diameter.als jij dat ook had bij de benzine is er geen probleem.
verder moet je in het instrumenten paneel ook zorgen dat het ledje voor de gloeitijd aanwezig is en werkt , de choke van een benzine kan dienen om de koudstart van de pomp te sturen.( verhoging toerental bij koudstart)
ophangingspunten zouden ook hetzelfde zijn als bij de benzine.
Zo , nu heb je al wat meer om over na te denken ;)

Offline Yoda2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://yoda2.xs4all.nl
1500
« Reactie #12 Gepost op: ma, 13 jan 2003, 19:05:55 »
Okee dan.

Wat voor verbruik heeft zo'n diesel?. Ik heb in een ver verleden gehoord dat iemand een 1600cc diesel hebben kan dit ? of was dit een 1300cc diesel en dacht die persoon dat het een 1600cc was.

PS Rene, ik neem aan dat er geen turbo op zit.

Asim
Yoda2 - Powered by "Douwe Egberts" & "zware van nelle"
Sun Ultra Sparc 5 - Debian Woody

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1500
« Reactie #13 Gepost op: ma, 13 jan 2003, 22:44:48 »
De dieseltje die er 'zo' inpassen, zijn de MN en de 1W, uit de Polo 2 en de Polo 2f. De 1W vind je ook terug in de Seat Terra.

Hoe de RDW er tegenover staat weet ik niet, maar de Polo is standaard gewoon met Diesel geleverd, dus het zal ongeveer net zo moeilijk zijn als het laten om zetten van de kleur naar 'Groen' naar 'Oranje'.

Technisch zijn er een aantal verschillen. Als je een revisie blok koopt, mis je veel. Wat is er namelijk (naast de motor) anders:
1) aandrijfassen (De diesel heeft de dikste, die van de G40 zijn dunner)
2) radiateur (De diesel heeft standaard de groootste)
3) motorsteun, aan dynamo zijde (De diesel heeft de sterkste)
4) dashboard/bedrading (is anders, want gloeien ipv choke)

Wat je 'dus' het beste kunt doen: op de sloop een donor zoeken, en alle delen mee nemen, die ook maar anders kunnen zijn....

Uitlaat is het zelfde, achteras, tank enz enz (er zit gloof ik geen opvoer pomp in de tank of aan de tank)..

Overigens: Koude start vervroeger hendel (choke bij benzine modellen), vervroegt het inspuit moment gloof ik, en is geen statinair toerental verhoger, toch?)

Max snelheid: ergens rond de 140. Verbruik (als je rustig rijd), rond de 4 liter (1 op 25), tot 5 (1 op 20). Rij je wat ruwer, dan kom je lager uit.. Vraag dat maar aan Jeroen.

Olie verbruik: revisieblok: ligt waarschijnlijk lager dan de fabrieks-toleranties, en lager dan 'standaard nieuw', want bij revisie word er vaak veel nauwkeuriger gelet op afwijkingen.

Liever de 1.4 nemen uit een 2f: die vind je vaker, en hebben 'net iets meer' te bieden. Maar een 1.3 voldoet ook goed.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
1500
« Reactie #14 Gepost op: ma, 13 jan 2003, 22:53:04 »
Overigens: Koude start vervroeger hendel (choke bij benzine modellen), vervroegt het inspuit moment gloof ik, en is geen statinair toerental verhoger, toch?)


toch wel jaap het is idd eenvervroeger maar de mijne gaat iets sneller draaien , net genoeg om rustig te draaien, en er zijn ook verschillende types en zelfs met magneetspoel om het stationair toerental te verhogen ( kijk eens bij de witte met polo aanhanger )  ;)