Auteur Topic: 1500  (gelezen 5904 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
1500
« Reactie #15 Gepost op: ma, 13 jan 2003, 23:39:25 »
waarom ga je dieselen?
is het geen hobby auto?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.893
  • Geslacht: Man
1500
« Reactie #16 Gepost op: ma, 13 jan 2003, 23:44:10 »
je zou ook kunnen kijken of het blokje van de 3liter lupo er in past.
net weer iets zuiniger en je bent de eerste. :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
1500
« Reactie #17 Gepost op: di, 14 jan 2003, 08:40:36 »
Zet er maar wel een diesel tank onder ....

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
1500
« Reactie #18 Gepost op: di, 14 jan 2003, 12:00:55 »
1 rede om het niet te doen: 33 KW  ;)

So ?
Er zijn meer soorten mensen dan boy racers hoor ....

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1500
« Reactie #19 Gepost op: di, 14 jan 2003, 19:36:25 »
enneuh marcel ook een diesel is te kietelen met turbo of g-lader  :D tdi :D een 1.3 mn heeft33kw een 1.4 zal een 40 kw hebben
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Yoda2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://yoda2.xs4all.nl
1500
« Reactie #20 Gepost op: di, 14 jan 2003, 20:36:07 »
Jongens,

Bedankt voor de vele info, ik ga denk ik de RDW eens emailen. Mochten die met een zinnig antwoord komen laat ik het wel weten.

grtz Asim
Yoda2 - Powered by "Douwe Egberts" & "zware van nelle"
Sun Ultra Sparc 5 - Debian Woody

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1500
« Reactie #21 Gepost op: di, 14 jan 2003, 21:02:06 »
je zou ook kunnen kijken of het blokje van de 3liter lupo er in past.
net weer iets zuiniger en je bent de eerste. :D

Niet de eerste met het idee, en als je Duitsland mee telt, waarschijnlijk ook niet de eerste..

Maar goed: de ombouw naar 3 liter lupo moet je in 2 stappen doen: Eerst van Benzine naar Diesel , en dan van 4 cylinder naar 3 cylinder. (ja 3 liter lupo is een daihatsjoe-3 pitter)..

De Polo was overigens (al vaker genoemd hier op t forum) al eerder 'eco': D'r is een aantal eco-polo's gebouwd: 2 pitter diesels, met g-lader (on-demand, dus waarschijnlijk met magneet-koppeling), en die legde de 100 kilomter afstand bij een gemiddelde snelheid van 140 km / u met 2,x liter. (1 op meer dan 33 in ieder geval)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Yoda2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://yoda2.xs4all.nl
1500
« Reactie #22 Gepost op: di, 14 jan 2003, 21:50:16 »
Jaap,

Er zijn zelfs jetta eco diesel gebouwd. Daar kwamen wij ook achter toen we em al gekocht hadden.....

Zijn gelukkig wel 4 pitters met turbo (1600 turbo diesel 1994) maar helaas is niet vooruit te branden ... top speed 140 km/h ....

Maar let wel. Hij rijdt super ... gewoon lekker rustig tuffen (die jetta is ook de reden waarom ik zit te denken om de polo naar diesel om te bouwen, en aangezien dat nog wel een jaar duurt voordat ik met het koetswerk klaar ben van die polo heb ik gelukkig nog tijd zat om een en ander na te vragen ;)

Asim
Yoda2 - Powered by "Douwe Egberts" & "zware van nelle"
Sun Ultra Sparc 5 - Debian Woody

Offline Yoda2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://yoda2.xs4all.nl
1500
« Reactie #23 Gepost op: di, 14 jan 2003, 22:04:28 »
Hmzzzz,

Kwam onderstaande tegen op RDW site, heb folder maar even aangevraagd. Ben benieuwd wat daarin staat:

Veranderingen aanbrengen aan uw auto of motor

Wanneer u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen, zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging als de inbouw van een gasinstallatie, neem dan contact op met de RDW in Veendam. Bijna altijd zal namelijk uw kentekenbewijs moeten worden aangepast. Over het algemeen is bij wijzigingen ook een keuring door de RDW vereist. Indien de wijziging aan het voertuig leidt tot aanpassing van het kentekenbewijs deel I, wordt het kentekenbewijs ingenomen en ontvangt u een ontvangstbewijs. Hiermee mag u niet naar de APK keuring. Is uw voertuig binnen 4 weken APK-plichtig dan kunt u direct bij de keuring van de wijziging een APK keuring aanvragen op het RDW station. Voor gasinstallaties geldt een aparte regeling. Als een erkende gasinbouwer de gasinstallatie inbouwt hoeft uw auto niet te worden gekeurd. De inbouwer verzorgt dan ook de aanpassing van het kentekenbewijs. Als een niet erkende inbouwer de inbouw uitvoert moet het voertuig altijd worden gekeurd.

Stelt u zelf een voertuig samen met behulp van onderdelen die afkomstig zijn van andere voertuigen (samengestelde voertuigen), vindt er bovendien een identiteitsonderzoek plaats voordat een gewijzigde kenteken wordt afgegeven. Aan het aanvragen van een aangepast kentekenbewijs zijn geen kosten verbonden. Aan een keuring van uw voertuig zijn kosten verbonden.

Op de RDW-website vindt u alle informatie over de producten en diensten van de RDW. Wilt u desondanks de desbetreffende brochure ontvangen, maak dan gebruik van de RDW-aanvraagpagina.
Yoda2 - Powered by "Douwe Egberts" & "zware van nelle"
Sun Ultra Sparc 5 - Debian Woody

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
1500
« Reactie #24 Gepost op: wo, 15 jan 2003, 00:44:24 »
Ik rij sinds gister met een 2F 1.4 diesel, gehaalde topsnelheid tot nu toe is net geen 150, toch niet slecht vind ik... Ben eigenlijk zeer tevreden van de trekkracht, had veel minder verwacht (is 35kW), trilt alleen iets feller dan m'n benzine polo ...

greetz

Offline Yoda2

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
    • http://yoda2.xs4all.nl
1500
« Reactie #25 Gepost op: wo, 15 jan 2003, 21:02:48 »
Hee der Polo_Fahrer,

Mooi, kun je me over een tijdje je ervaringen eens mailen?

en is het nu een 6-bak (dus 5 vooruit en 1 achteruit) of is het een 4 bak?

ps. wat betaal je qua wegenbelasting? ca. 2x zoveel als benzine?

grtz Asim



Yoda2 - Powered by "Douwe Egberts" & "zware van nelle"
Sun Ultra Sparc 5 - Debian Woody