Auteur Topic: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit  (gelezen 2815 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.349
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #45 Gepost op: za, 23 feb 2019, 18:18:15 »
 -thumbsup- 
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.096
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #46 Gepost op: do, 21 nov 2019, 17:50:35 »
Helaas is Photobucket met nieuwe voorwaardes gekomen en heeft al mijn fotos geblurt en gewatermerkt. Of ik mijn 2000 fotos ff kan uitzoeken of wil betalen. Jammer maar het is niet anders.

De polo: 1.6 AEE loopt ff maar immobilyser grijpt in en motor valt weer uit. Eerste instantie wou de motor niet starten. Bleek dat ik de pomp onder de auto verkeerd om had aangesloten. Gaatjes in de grill dicht gelast, spaghettiespruitstuk geplaatst. Aan 1 kant de binnenvoorscherm gelast en geschilderd. Nu voorscherm ff schilderen en dan kan die er ook weer op.

Het plan was om een 2F G40 einddemper te plaatsen, ik had ff geen rekening gehouden met het feit dat de afstand tussen achterschort en achteras bij een polo 1 een stuk korter is. Nu maar zelf een universeel dempertje kopen en deze er onder lassen. Ik ben nog op zoek naar een middendemper van een polo 2 GT 75PK dus als iemand deze nog heeft liggen? Ander koop ik daar ook maar een universeel dempertje voor en wat pijpwerk.
Ik ben nog op zoek naar een kortere lange rechter aandrijfas. Van een latere polo 2F met 3cijferige bakcode CE?

Verder nog een begrenzer voor het gaspedaal gemaakt zoals bij de latere polo 2(F) ook het geval is. Zo breek sloop je de kabel niet. De kabel heb ik trouwens van een 6N en polo 2 kabel gemaakt met in het midden een koppelstukje.

Om de 6N-bak gemonteerd te krijgen moest ik een 2 stukjes wegslijpen. De schakelstang heb ik ook van een polo 2 gepakt. Alle spelingen er uit gehaald dmv een nieuwe geleider in het schakelbakje, ander diy rubber in het schakel mechanisme tussen bak en stang en het 4-kante framepje waar de zwarte bal in zit iets aangeknepen. Schakeld weer super strak en ik hoefde niks aan te passen aan de carrosserie.

Het plan was om er een complete polo 1 van te maken. Het dashboard laat ik voorlopig nog ff lekker zitten. Eerste maar eens rijdend maken en APK er op.

Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.096
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #47 Gepost op: do, 21 nov 2019, 17:55:03 »
Ook heb ik een koelventilator voor de radiateur geplaatst omdat de originele metalen behuizing met ventilator niet meer past met de spaghettiespruitstuk. Tussen spaghettie en radiator zit net geen cm ruimte. Hoop dat dit geen problemen geeft met de koeling.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.817
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #48 Gepost op: vr, 22 nov 2019, 21:47:54 »
Zo h, lekker aan het klussen geweest  -klus-  -thumbsup- (en dat buiten in de kou?)

Jammer van al je foto's.

Als ik het goed zie kan je nieuwe foto's wel weer op forum uploaded.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.349
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #49 Gepost op: vr, 22 nov 2019, 23:15:18 »
Lekker bezig, Jorpmans!

Ook heb ik een koelventilator voor de radiateur geplaatst omdat de originele metalen behuizing met ventilator niet meer past met de spaghettiespruitstuk. Tussen spaghettie en radiator zit net geen cm ruimte. Hoop dat dit geen problemen geeft met de koeling.

Wel duw-fan ipv trekfan, neem ik aan? SPAL?

Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.096
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #50 Gepost op: za, 23 nov 2019, 08:53:31 »
Ja een fan welke je kunt draaien. Nee geen Spal.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.096
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #51 Gepost op: di, 18 feb 2020, 10:57:32 »
Er is een hoop gebeurt aan de polo.
Stuur is naar links gegaan.

1.6AEE op originele injectie draait.


Zelfgemaakt uitlaat van Simons er onder gehangen.


FK schroefset gemonteerd.

Corrado stoelen er in gezet.



Inmiddels een klein rondje gereden in de BR-X-IT. De AEE pakt lekker vlot op. Het resoneert wel behoorlijk in de polo. Eerst volgende keer de motorsteunen en uitlaat maar ff nalopen.
Wat kleine puntjes op de I zetten en klaarmaken voor de APK.


« Laatst bewerkt op: di, 18 feb 2020, 11:03:21 door Jorp »
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.700
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #52 Gepost op: di, 18 feb 2020, 12:24:37 »
Netjes en dan nog verder n blauw maken of andere kleur?
Power sat hne kat.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.096
  • Geslacht: Man
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #53 Gepost op: di, 18 feb 2020, 14:21:19 »
Gewoon lekker blauw.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.349
  • Geslacht: Man
  • Geert Oude Luttighuis
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #54 Gepost op: di, 18 feb 2020, 15:07:06 »
Ziet er goed uit, Jorp! Lekker bezig?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 225
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ DH-NL-26 ] Polo 1F LX Brexit
« Reactie #55 Gepost op: za, 22 feb 2020, 10:38:17 »
gaaf project!
And still rolling with the times. (89' coupe NZ)