Auteur Topic: NCAP... 86c  (gelezen 3297 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: NCAP... 86c
« Reactie #1 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 21:36:01 »
brrr

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: NCAP... 86c
« Reactie #2 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 21:42:04 »
directe link

Vergeleken met kleine auto's uit dezelfde periode valt 't wel mee.
Neemt niet weg dat je bij dergelijke ongelukken niet prettig zit.....

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: NCAP... 86c
« Reactie #3 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 21:50:29 »
Damn?! Ik zou zweren dat ik de rechtstreekse link had gebruikt?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: NCAP... 86c
« Reactie #4 Gepost op: do, 21 jan 2016, 11:39:26 »
En daar rijdt ik dus elke dag mee D:
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: NCAP... 86c
« Reactie #5 Gepost op: do, 21 jan 2016, 11:58:46 »
Daarom is bv een simpele veerpootbrug altijd een goed idee bij dit soort oude autos. Kan een hoop schelen!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: NCAP... 86c
« Reactie #6 Gepost op: do, 21 jan 2016, 12:41:01 »
Daarom is bv een simpele veerpootbrug altijd een goed idee bij dit soort oude autos. Kan een hoop schelen!
Zo'n aanrijding recht op de neus van 86c, nou dan gaat een veerpootbrug echt niet veel schelen.

Je kunt je zelfs afvragen wat dat soort toevoegingen doet met de originele kreukelzone.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: NCAP... 86c
« Reactie #7 Gepost op: do, 21 jan 2016, 13:18:43 »
Ja toch heb ik daar een andere mening over. Ik ben van mening dat elke vorm van versteviging de krachten verdeeld over de rest van de carosserie. Nou ben ik met je eens dat op dit of hogere soort snelheden niet extreem veel zal schelen máár tot bv 50 of 60 zal dit absoluut verschil uitmaken denk ik.....magoed das mijn gedachtengang. Of het werkelijk zo is weet ik niet -nana-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: NCAP... 86c
« Reactie #8 Gepost op: do, 21 jan 2016, 16:00:30 »
Wat van belang is is energie-absorptie. Hoe meer energie geabsorbeerd wordt door de auto (bijvoorbeeld door opvouwen van het dak), hoe minder energie er over blijft voor de passagier. Een veerpootbrug werkt in dit soort gevallen juist averechts, verwacht ik...

Loop maar eens met 10 km/h tegen een muur, of tegen een matras...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: NCAP... 86c
« Reactie #9 Gepost op: do, 21 jan 2016, 17:10:49 »
Gewoon er voor zorgen dat er weinig energie geabsorbeerd hoeft te worden ........  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: NCAP... 86c
« Reactie #10 Gepost op: do, 21 jan 2016, 17:36:29 »
Precies! Preventie is de beste passieve veiligheidsfeature, anticiperen de beste actieve...
Mijn mantra luidt dan ook: je bent een goede chauffeur als je te allen tijde ook de fouten van de andere weggebruiker kunt opvangen.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: NCAP... 86c
« Reactie #11 Gepost op: do, 21 jan 2016, 17:44:40 »
Zoals een fietser op je motorkap! Dat is vandaag de dag warmer dan op de grond ....
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: NCAP... 86c
« Reactie #12 Gepost op: do, 21 jan 2016, 18:00:47 »
Beter maar niet botsen met een 86/86c.....gaat ie stuk van en als 't flink hard gaat, de inzittenden ook......
Kan nog wel wat foto's van Thijs z'n Polo heugen.....word je niet vrolijk van.

Even terugkomend op 't voorbeeld van de veerpootbrug: die doet de veertorens links en rechts met mekaar verbinden,
in die richting zou ie 'iets' kunnen betekenen, dus bij een botsing zijwaarts, niet van voren.
Ik zeg expres 'iets', want net als GG zet ik mijn vraagtekens erbij of dat wel een positief of negatief effect heeft.

Stel dat je dmv extra verstevigingen 't voor mekaar krijgt dat bij een gelijkwaardige botsing je stuur slechts een 0,25m
naar je toekomt ipv een 0,5m, maar je klapt wel met meer snelheid tegen dit stuur......tsja, ik weet niet wat erger is.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: NCAP... 86c
« Reactie #13 Gepost op: do, 21 jan 2016, 20:21:38 »
Daar heb je inderdaad wel weer een punt. Gelukkig heb ik met al mijn polo's in de loop der jaren het genoegen gehad dit NOOIT aan den lijve te ondervinden. Was ook de bedoeling dit zo te houden -thumbsup-

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: NCAP... 86c
« Reactie #14 Gepost op: vr, 22 jan 2016, 09:55:53 »
Combinatie van beide lijkt mij de beste oplossing?  -dunno-
Dan denk ik ook even aan de 'veiligheidskooi' van een Smart, of monocoque van een F1 auto... Alles om het deel waar je zelf zit mag kapot en kan/moet zoveel mogelijk van de energie opnemen.

Of je moet Vin Diesel heten, dan stap je overal levend/lachend uit... Zelfs als je met je auto net uit een vliegtuig bent gedonderd of een helikopter hebt gekopt.   -uitlachen-  *heeft deze week F&F7 gezien*  -sturen-
« Laatst bewerkt op: vr, 22 jan 2016, 09:59:07 door Merijn »