Auteur Topic: POLO MK177 stelt zich voor.....  (gelezen 9873 keer)

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
POLO MK177 stelt zich voor.....
« Gepost op: zo, 31 jan 2016, 17:13:50 »
Ik dacht stel mij voor ik ben Gerben.
Ik woon in Bolsward , Friesland.
Autoschadehersteller / automonteur van beroep.
Momenteeel bezit ik 5 auto's namelijk 2x Golf2 2x Golf1 waarvan ik 1 volledig heb gerestaureerd en de Polo1 waar het hier omgaat.

Per toeval ben ik deze Polo1 uit 1977 tegengekomen , ik was er niet echt opzoek naar.
4 jaar geleden had ik een advertentie geplaatst dat ik Golf1 onderdelen zocht , toen heeft de man mij gebeld dat hij wat ik zocht wel wat liggen , want deze had nogal wat onderdelen afgelopen jaren verzameld , of ik er belang bij had.
Omdat ze moesten opruimen en kleiner wouden gaan wonen.
Vervolgens de onderdelen opgehaald en toen ook maar gevraagd of de Polo te koop.
In eerste instantie niet , maar na lang twijfelen uiteindelijk wel. Mits die bij liefhebber terecht kwam.
De man was richting de 70 en had geen zin meer om de auto op te knappen , en ook niet op internet te adverteren.

Over de auto.
Ze hadden de auto sinds 1984 in het bezit , en gekocht bij Speerstra in Wolvega, en deze heeft altijd rondgereden in die buurt.
Is ook wel als dagelijkse auto gebruikt later als 2e auto erbij.
Origineel is deze donkerrood maar in 1991 overgespoten in Audi 80 kleur toen deze in 1991 uitkwam. (en dat blijft deze ook :))
De eigenaar was zelf automonteur en heeft wat kleine dingen veranderd (zoals chromen lijstjes) en wat verbeteringen.
Toen ze auto kochten was de meest simpele uitvoering die ook maar kon krijgen.
De auto heeft waarschijnlijk overleeft omdat deze dinitrol behandeling heeft gehad en de eigenaar hem er wel zuinig op was en ook alles bijhield.

Maar werk heeft ie wel , ik rij er dit jaar gewoon mee want er zit nog APK op tot 2017.
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar deze restaureren. Dit jaar ga ik wat kleine dingen opknappen.
De auto is niet heel slecht , heeft wel zijn plekjes en beschadigingen , maar het is nog niet heel ernstig dat alles verrot is. Voor een Polo1 is die nog vrij hard.
Als je eraan gaat beginnen kom je vast wel meer tegen.






Het interieur is overigens zwart Sky , er zitten originele stoelhoezen van VW overheen wat niet raar is. Beter dan skybekleding.
Tevens zoek ik het originele stuur weer. (als iemand deze heeft liggen hoor ik het graag  -thumbsup-)



Originele 900 motor , waar je niet harder dan 100 mee moet gaan rijden -gert- , hier is de originele kleur ook te zien (die ik overigens niet bijzonder vind)


Nu staat deze in voorlopige stalling. Om erin Maart weer op te weg te kunnen.


Dit is overigens mijn andere trots mijn Golf1 uit 1976 die ik 4 jaar heb gerestaureerd , alles is werkelijk nieuw. De auto is precies nog zoals nieuw werd verkocht. Moet nog wat afgemaakt worden , maar bedoeling is dat deze dit jaar de weg weer opgaat :) Na deze zal waarschijnlijk de Polo aan de beurt komen.




De vorige eigenaar heeft er een tapijt in gezet , wat ook veel mooier is , maar hieronder lagen de rubberen matten nog , die heb ik weer omhoog gehaald. Moet nog wel even schoongemaakt worden.


Ook had deze auto origineel een voetpompje (de eigenaar heeft er elektrisch pompje opgezet) alleen nu vraag ik hoe moet deze ruitensproeierpomp bevestigd worden?? iemand voorbeeld foto's?


Ook had de beste man paar Polos gesloopt , nu wel wat onderdelen op voorraad maar niet alles (maar ik zoek nog wel 2 voorschermen links en rechts) en een nieuwe keienvanger , origineel stuur , asbakje. Nieuwe radiateur) als iemand wat heeft liggen hoor ik het graag.


Ook heb ik een set chromen bumpers gekocht (de voorste al gemonteerd) de achterste moet nog. Staat stuk mooier en past ook erg mooi bij de kleur.




Ook vraag ik me af welke deurensloten bij dit bouwjaar horen (bij Golf1 weet ik het wel) maar Polo1 moet ik 1 het andere leren  :). Auto komt uit Oktober 1977.



Ik hoor graag van jullie.!
« Laatst bewerkt op: zo, 31 jan 2016, 17:23:35 door Polomk177 »

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #1 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 19:18:19 »
Nooit zien rijden vroeger...  -dunno- Garage Speerstra ken ik dan weer wel.  :)
Mooi exemplaar! Zo te zien heeft de man chromen strips van een Derby geplaatst, van een Polo lopen normaal aan de achterkant omhoog met de vouw in de carrosserie.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #2 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 19:51:02 »
Oktober 1977 is met grote sloten (de onderste).
Begrijp ik dat jij deuren hebt met kleine sloten? Die lust ik wel voor m'n Audi 50...
Origineel stuur heb ik dan vast nog wel voor je liggen.

 -welkom- trouwens, eindelijk gelukt...

De sierstrips waren me nog niet eens opgevallen.
« Laatst bewerkt op: zo, 31 jan 2016, 19:54:15 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #3 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 20:02:59 »
Dat kan kloppen , die man heeft ook een Derby1 gesloopt , hier heb ik nog een motor en kofferklep liggen. En stripjes om de grille komen weer van een Audi 50 af , die op de sloop stond vertelde hij me) zal wel jaren geleden terug zijn geweest...             De mensen woonden in Oldelamer paar km vanaf Wolvega. Ze hadden voorheen ook zorgboederij maar nu inmiddels gestopt , omdat ze gaan verhuizen.

Ik heb grote sloten , maar de deuren zijn slecht die er nu in zitten en moeten nieuwe in. Ik heb wat reserve deuren staan met kleine sloten waarvan ik uiteindelijk de beste zoek. Die wil ik eerst nog niet weg doen. Maar mocht ik ze wegdoen dan laat ik het je weten.
Ben blij dat aanmelden gelukt is , had beetje hoop opgegeven. Maar eindelijk op dit forum. Begin steeds meer te leren of de Polo1. En ook dat ze best schaars zijn en overal wel roesten kunnen. Wonderbaarlijk dat deze dan nog bestaat...
Nee ik vind het niet raar staan die rechte stripjes.



Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #4 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 20:04:01 »
en het stuurtje heb ik wel belangstelling in!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #5 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 20:33:36 »
 -welkom-
Blij te zien dat er weer stalen bumpers opkomen.

Oktober 1977 is met grote sloten (de onderste).
Wanneer is de overgang?  -dunno-

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #6 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 20:54:13 »
Ja veel mooier ze al eens vervangen ergens in de jaren 80. Wat veel gebeurde in die tijd. Originele waren t zilvere (waarvan ik de achterbumper nog heb) maar chrome bumpers past veel beter bij deze auto.
Dat zit ik mij ook af te vragen , kan ik aan de hand van chassisnr erachter komen uit welk jaar deze is? Wel is mij verteld dat dit soort Polos niet in showroom bleven staan en later op kenteken kwamen , maar gelijk verkocht werden.
« Laatst bewerkt op: zo, 31 jan 2016, 20:59:27 door Polomk177 »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #7 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 21:16:48 »
Aan de hand van je chassisnr is meestal wel te achterhalen van welke maand & jaar ie is.
(als je flink zoekt in de ome edgar is dit te vinden)
Wil je 't exact weten: oorkonde opvragen in Wolfsburg.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #8 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 21:33:35 »
Bij mijn weten is de overgang in augustus bij modeljaar 77, waarbij er af en toe natuurlijk heus nog wel een voertuig met de reserves is uitgerust. Dat zijn echter wel echt echt echt uitzonderingen. Vanaf sept 1977 volgens mij allemaal grote sloten. Aldus ook de Audi 50 IG...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #9 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 21:46:42 »
Leuke polo! Stuur heb ik 2x liggen.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #10 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 21:58:12 »
Welkom! Aparte kleur. Zeker niet mijn smaak maar top dat er aan gewerkt wordt. Heb zelf ook een Golf 1 (gti, w64 Pirelli). Ben benieuwd hoe dit vordert!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #11 Gepost op: zo, 31 jan 2016, 22:27:20 »
 -welkom- en inderdaad eindelijk gelukt  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #12 Gepost op: ma, 01 feb 2016, 00:45:38 »
Oke dank. Ja de kleur is wennen maar ik vind het toch ook wel een coole kleur :P Die kleur die de auto origineel heeft vind ik niet bijzonder. Verder ben ik ook meer thuis in Golfjes. Maar na deze nu ook in de Polo's1.

En oorkonde opvragen kan ik weleens doen in de toekomst zou wel leuke aanwinst zijn voor de auto.

Offline Puppy*Power

  • L86C-0221
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.758
  • Geslacht: Man
  • Mathieu Timmermans
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #13 Gepost op: ma, 01 feb 2016, 14:23:38 »
 -welkom-nette wagen
Polo 1f 1979
Polo Coupe 1987
Polo Sedan 1987
Caddy 2004

Polo 86(c) Service Brabant 🚙

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #14 Gepost op: ma, 01 feb 2016, 16:46:34 »
 -welkom-