Auteur Topic: POLO MK177 stelt zich voor.....  (gelezen 9871 keer)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #15 Gepost op: ma, 01 feb 2016, 17:35:55 »
 -welkom-

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #16 Gepost op: di, 02 feb 2016, 04:11:35 »
 -welkom- Mooie foto's  -thumbsup-
Eindhovuh de gekste

Offline criminelis

  • L86C-0233
  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
  • Niels Janssen
    • Deurbloazers Daeventer
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #17 Gepost op: di, 02 feb 2016, 06:44:32 »
Welkom, en mooie verzameling autos!
Proud Polo Steilheck Driver [NZ-34-TD]

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #18 Gepost op: wo, 03 feb 2016, 19:22:51 »
Dankjewel voor de leuke reacties allemaal -thumbsup-

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #19 Gepost op: zo, 20 mrt 2016, 18:45:42 »
Polo uit de stalling gehaald en meteen gewassen was behoorlijk stoffig en smerig. Tevens ben ik nog bezig met de bumpers de achterste moet er ook nog op. Zit ook een trekhaak achter maar die laat ik eerst even zitten.


Ook de motorruimte in de dasty gezet. Nu weer mooi schoon. Nu is ook goed de originele kleur te zien. Wat zou de originele kleur zijn? Malagarood? Je ziet het weinig op een Polo1 volgens mij.



Tevens ben ik langzamerhand wat onderdelen bij elkaar aan het zoeken.

Wat ik nog zoek is,

- Keienvanger voorfront
- Nieuwe radiateur , deze lekt een beetje.
- Asbak , die zou ik open doen toen brak die in tweeen :(
- Deurpanelen sky (zonder boksgaten) die hebben de mijne namelijk al :)
- Inlashoekjes Hoekjes achter 2x
« Laatst bewerkt op: zo, 20 mrt 2016, 18:48:09 door Polomk177 »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #20 Gepost op: zo, 20 mrt 2016, 20:06:08 »
Wat zou de originele kleur zijn? Malagarood?
Of brokatrood -dunno-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #21 Gepost op: zo, 20 mrt 2016, 22:04:35 »
Goed bezig!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #22 Gepost op: di, 22 mrt 2016, 12:16:21 »



Chrome bumpers zitten erop (achter moet nog even wat rechter afgesteld worden en mistlamp achter moet nog aangesloten worden) tevens zoek ik nog een bumperkapje aan rechtervoorzijde. Deze bumper heeft overigens 2 kentekenlampjes ipv van 1. Dat heeft de auto standaard ook omdat er bedrading zit voor 2 kentekenlampjes achter. Op internet zie ik deze bumpers alleen met 1 kentekenlampje het midden.

Ook wil ik de achteruitwisser eraf hebben. Neem aan dat voor een goedkope Polo niet standaard was. En dat deze aftermarket is.

Ook wil ik het ruitensproeier voetpompje weer aangesloten hebben , heeft iemand ook een voorbeeld foto's van hoe dit aangesloten heeft gezeten? Ik heb nu tapijt ipv de rubber vloermatten en er zit een elektrische pompje op.




Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #23 Gepost op: di, 22 mrt 2016, 15:36:31 »
Mooie Polo !  -cool-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #24 Gepost op: di, 22 mrt 2016, 16:13:39 »
Deze bumper heeft overigens 2 kentekenlampjes ipv van 1. Dat heeft de auto standaard ook omdat er bedrading zit voor 2 kentekenlampjes achter. Op internet zie ik deze bumpers alleen met 1 kentekenlampje het midden.

Toch hoort er bij jou 1 op met 1 kentekenlampje. Al vroeg in 1975 is het tweede kentekenlampje vervallen bij de Audi 50, op de Polo heeft zelfs nooit een dubbel lampje gezeten... Het lijkt ook of je misschien links de bevestiging behorend bij de bumper hebt gebruikt, en rechts die bij de Polo hoort. Ten tijde van de dubbele lampjes zat de achterbumper namelijk ook dichter op de carrosserie (20mm). Dat is toen gewijzigd omdat de bumper te snel schade aan de carrosserie veroorzaakte bij een 'tikje'.
Ik wil deze bumper graag met je ruilen voor een juiste. Kan ik goed gebruiken voor één van de '75-er Audi 50's... Krijg je er van mij een bumperkampje bij!

Ook wil ik de achteruitwisser eraf hebben. Neem aan dat voor een goedkope Polo niet standaard was. En dat deze aftermarket is.

Aftermarket denk ik niet, ik denk dat de achterklep ooit vervangen is? -dunno- Standaard zijn ze er zeker mee geleverd, maar dan zit er volgens mij in je linker-C-stijl ook een sproeiertje...

Ook wil ik het ruitensproeier voetpompje weer aangesloten hebben , heeft iemand ook een voorbeeld foto's van hoe dit aangesloten heeft gezeten? Ik heb nu tapijt ipv de rubber vloermatten en er zit een elektrische pompje op.

Zelf weten natuurlijk, maar waarom? Het is een bron van roest (want lekkage, het sproeiwater loopt letterlijk via slangetjes door dit pompje). Bovendien krijg je een pisstraaltje, want puur mechanisch...
« Laatst bewerkt op: di, 22 mrt 2016, 16:26:41 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #25 Gepost op: vr, 25 mrt 2016, 14:21:17 »
Dankje voor de reactie :)

De bumpersteuntjes zijn even lang lijkt zo omdat die niet recht zit , maar meen dat ik nog korte bumpersteuntjes los heb liggen die dan volgens jou bij de vroege modellen horen die zijn veel kleiner. Overigens heb ik ook nog een bumper van een Polo die kentekenlampjes op dezelfde plek heeft. Zou dit van een hele vroege Polo zijn?


Ik heb er ook nog andere achterklep bij , die heeft een ruitenwisser en ook een sproeiertje op de achterklep. Of die van deze Polo afkomt geen idee het is wel dezelfde kleur in ieder geval  -dunno- (waar ik nog steeds niet achter ben welke) . Misschien dat ervoor is gekozen om in 1991 andere achterklep erop te zetten. Volgens de vorige eigenaar was het een hele simpele uitvoering. Maar zal hem eens navragen of het origineel op deze auto hoorde.
(staat in spiegelbeeld...)

Ja je hebt gelijk over ruitensproeierpompje , misschien laat ik het ook wel zo. Soms kun je inderdaad beter iets moderniseren. -klus-
« Laatst bewerkt op: vr, 25 mrt 2016, 14:24:24 door Polomk177 »

Offline Polomk177

  • Non-Register lid
  • Berichten: 72
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #26 Gepost op: vr, 17 jun 2016, 13:49:28 »
Afgelopen tijd wat wezen rond touren. En wat meetings afgegaan. Maar onlangs zal het toch een project worden de Polo.









Eigelijk was het nog niet de bedoeling om er nu mee te beginnen maar deze plek bij het voorfront , waar ooit een flinke deuk ingezeten heeft werd opeens een heel gat... Nooit opgevallen omdat hier de kunstof bumper overheen zat. Er vielen flinke stukken plamuur uit... -boehoe- ik schrok hier wel even van toen ben ik maar begonnen aan de voorkant verder te inspecteren waar ook gelast moet worden.



Toen ook verder het voorfront afgestoken enigste postieve was dat de originele kleur weer naar boven kwam.


Nog een plek waar het voorfront minder word.


Tevens heb ik ook het rechter spatbord eraf gehaald om te kijken hoe erg de schade was.
Het binnenscherm viel mij mee bij een Golf1 heb ik het veel erger gezien. Het spatscherm was ook nog nooit los geweest deze was nog gekit. De vorige eigenaar heeft er een binnenscherm ingemaakt dat heeft er waarschijnlijk wel voor gezorgd dat de binnenschermen nog redelijk hard zijn.



Ook alvast wat plekken kaal gehaald waar beetje roest zat of coating wat losliet maar dit is niet verrot.




Slechte plekken die ik tot nu toe heb gevonden waar wat gelast moet worden.



Ook heb ik kwart Polo voorfront weer passend gemaakt , die ik ooit eens opgehaald heb.
Deze komt er ook in , tevens weet ik niet of ik alleen de frontplaat hoef te vervangen of het hele voorfront. Ik moet wel van 2 voorfronten weer 1 zien van te maken aangezien bij deze de rechterhoek ook gebruikt is.



Plannen zijn verder de hele wielkast kaal te halen. Andere kant spatscherm gaat er ook af en daar ook idem dito.
Nieuw voorfront of frontplaat erin te lassen en de rotte stukken vervangen.
Binnenschermen opnieuw behandelen.
Complete restauratie zit er nog niet in , maar ik wil stap voor stap de slechte delen vervangen en als dit allemaal hersteld is.
Daarna zal deze ook compleet overgespoten worden. Waarschijnlijk toch weer in deze kleur ik vind het wel iets hebben , originele kleur vind ik saai en de auto heeft de kleur al vanaf 1991 dus het hoort ook bij de auto vind ik.













« Laatst bewerkt op: vr, 17 jun 2016, 13:51:19 door Polomk177 »

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #27 Gepost op: vr, 17 jun 2016, 15:42:21 »
 -thumbsup-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #28 Gepost op: vr, 17 jun 2016, 18:49:42 »
Onder de A-stijlen valt inderdaad reuze mee: modderkappen zullen daar een groot aandeel in hebben

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: POLO MK177 stelt zich voor.....
« Reactie #29 Gepost op: vr, 17 jun 2016, 18:58:34 »
Valt idd mee. Leuk om te zien dat je er toch mee bezig gaat! Nu maar snel fixen want anders krijg je vrouwtje afkick verschijnselen 😊
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..