Auteur Topic: Nieuwe POLO Color  (gelezen 2876 keer)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Nieuwe POLO Color
« Reactie #15 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 15:07:17 »
Citaat
nee waarom zou dat strafbaar zijn???


Omdat dat in de wet staat?

Je gaat geheid vragen krijgen als je aan de kant wordt gezet en de dienders zien dat de kleur van de auto niet overeenkomt met die op de papieren.

Denk niet slim te zijn met dat je je papieren niet bij je hebt, het wordt ook gewoon gecheckt in het RDW-systeem  -moon-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Nieuwe POLO Color
« Reactie #16 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 23:25:54 »
Ehm..  Geloof niet dat daar heel erg streng op gecontroleerd wordt.  
De multikleur starlet van mijn broertje (reclamebak van schadebedrijf met elk paneel in andere kleur) wordt al zeker 3 jaar goedgekeurd bij de APK, de laatste keer met steekproef.

Trouwens; andere zaken zijn ook strafbaar....

 -nana-  -moon-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Nieuwe POLO Color
« Reactie #17 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 23:33:50 »
-naughty-

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Nieuwe POLO Color
« Reactie #18 Gepost op: do, 04 jan 2007, 03:30:08 »
:D

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Nieuwe POLO Color
« Reactie #19 Gepost op: do, 04 jan 2007, 16:40:18 »
Gelukkig staat ie niet op mijn naam  :P
Ach en die agenten van tegenwoordig onderscheiden ook geen 1.0 van een 1.6 joh!  :D


Maar hij is wel groen he!!

Maar ontopic:
Bij de APK wordt er ook niet op gecontroleerd. Maar ik check elke auto na in het systeem en als de kleur niet overeen komt gaan er soms wel wat alarmbelletjes rinkelen. Kleur veranderd kan ook duiden op andere (ernstigere) praktijken...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Nieuwe POLO Color
« Reactie #20 Gepost op: do, 04 jan 2007, 16:44:08 »
zolang de ruimte zoals motorruimte en chassis nummer in het originel vermelde kleur staan is er niks aan de hand .

kun je die politie pet niet op het werk laten ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Nieuwe POLO Color
« Reactie #21 Gepost op: do, 04 jan 2007, 16:53:50 »
Ach en die agenten van tegenwoordig onderscheiden ook geen 1.0 van een 1.6 joh!  :D

Wat is nou 600cc... ??  :)
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Nieuwe POLO Color
« Reactie #22 Gepost op: do, 04 jan 2007, 17:48:38 »
Citaat
kun je die politie pet niet op het werk laten
-nana-

Wees blij met wat info van de vijand  -moon-



Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Nieuwe POLO Color
« Reactie #23 Gepost op: do, 04 jan 2007, 19:15:29 »
zijn we ook hoor!!!!

altans ik wel
het is trouwens wel zo dat veel dingen aan te vechten zijn omdat je met apk ook al aan de wet voeldoet!!

dat er alarmbellen gaan rinkelen als de auto niet de kleur is die aangegeven is is logisch.


jaap volgens mij is het intrieur van nl-harlekijn swart met van die stoelen met kleine streepjes rose groen en blauw maar zeker weet ik dit nie.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Nieuwe POLO Color
« Reactie #24 Gepost op: do, 04 jan 2007, 21:59:46 »
Citaat
het is trouwens wel zo dat veel dingen aan te vechten zijn omdat je met apk ook al aan de wet voeldoet!!


Dat is dus niet waar. Bij een APK wordt er niet op alle punten van het voertuigreglement gecheckt. Dan zou ie iets duurder zijn dan 45 euries. Dus jij kan rustig de garage uitrijden met een verse APK terwijl er best nog wat mis is met dat ding (lees 1.6 16v onder de kap  :D )
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nieuwe POLO Color
« Reactie #25 Gepost op: do, 04 jan 2007, 22:02:32 »
Politie-pet op d'r werk laten?? Das zonde! Ik wil Marjo wel eens zien op een treffen,. in vol oornaat (uniform dus :))

En, nee, niet per-ce wegens deze uitrusting..  :)  :)  :)

Maar goed: Als de kleur niet overeenkomt met het kenteken,. en de oranje auto in kwestie is bijvoorbeeld een 'panama bruine' derby... dan gaan er waarschijnlijk geen alarmbellen af.

Als het echter een vrij nieuwe Mercedes SL is.. toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Nieuwe POLO Color
« Reactie #26 Gepost op: do, 04 jan 2007, 22:04:46 »
Jij snapt het ;)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Nieuwe POLO Color
« Reactie #27 Gepost op: do, 04 jan 2007, 22:26:57 »
Citaat
het is trouwens wel zo dat veel dingen aan te vechten zijn omdat je met apk ook al aan de wet voeldoet!!


Dat is dus niet waar. Bij een APK wordt er niet op alle punten van het voertuigreglement gecheckt. Dan zou ie iets duurder zijn dan 45 euries. Dus jij kan rustig de garage uitrijden met een verse APK terwijl er best nog wat mis is met dat ding (lees 1.6 16v onder de kap  :D )

vertel mij dan eens:
Waarom jij boete mag uitschrijven voor een band die onder de 2.5 mm is. Die volgens de wet nog nie eens afkeur is???? ben het wel met je eens als je zecht dat het niet helemaal veilig is enzo.

waarom je een bekeuring krijgt als je bij duplikaatcode geen 1tje op je kenteken heb staan die wel op de papieren staan en tot voorkort GEEN afkeurpunt meer is???

en zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes!!

gr maikel

Owhja eff helemaal oftopic wat wel met auto's te maken heeft:
Wat zou jij doen marjolijn als je een skoda (evbentueel audi) tegen komt, en die z'n knipperlicht naar bv recht aan heeft waar dan ook de rechter mistlamp brand??
ik ben benieuwd

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nieuwe POLO Color
« Reactie #28 Gepost op: do, 04 jan 2007, 22:53:13 »
Ehmz..

Maikel,.. de APK is geen heilige keuring he..

Zie het als een Technische en Milieutechnische minimum keuring.  Als de auto aan de APK eisen voldoet betekend dat, dat de auto op een minimaal aantal punten veilig is bevonden.

Om de rompslomp te verminderen zijn bepaalde checks uit de APK gehaald: of er nu wel of niet een 1-tje staat op het kenteken maakt de auto niet direct veiliger. De profieldiepte is ook echt een wettelijke minimum eis. Maar dat wil niet zeggen dat het verantwoord is om met 120 door te kachelen in een stortbui met nog zeker 1,7 mm profiel.....

Net zoals je met een verse APK ook gewoon een boete krijgt als je met 120km/u door de bebouwde kom gaat rijden.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Nieuwe POLO Color
« Reactie #29 Gepost op: do, 04 jan 2007, 23:12:22 »
Ik dacht al dat dat niet waar was, maar ik heb het voor de zekerheid ook nog ff opgezocht. Ik kan echt niet schrijven voor een band tussen de 1,6 en 2,5 mm. 1,6 mm is het wettelijk minimum, en wettelijk is mijn ding.

Zie hier de tekst van de feitcode (voor de duidelijkheid, categorie 2 is een personenauto)

Citaat
de profilering van een band/de banden voldoet niet aan de gestelde eisen (cat. 2, 5, 13,
cat. 3 T 100-bus, overig [cat. 3 en 12 (KLEINER OF GELIJK AAN) 3500 kg] min. 1,6 mm;
cat. 4 min 1,0 mm; cat. 6 en 10 profilering moet aanwezig zijn over de gehele omtrek en
breedte) (NB cat 3 en 12 3500 m.u.v. T 100-bus geen profileringseisen)



Citaat
Wat zou jij doen marjolijn als je een skoda (evbentueel audi) tegen komt, en die z'n knipperlicht naar bv recht aan heeft waar dan ook de rechter mistlamp brand??


Mistlicht achter of voor? En knippert ie mee of niet?

Well whatever, in alle gevallen; het hoort niet. Als je aan mij vraagt of ik ervoor zou schrijven? Weet ik niet, hangt van de situatie af. Dat geldt voor elke diender en het heet discretionaire bevoegdheid. Maw, het is mijn keus of ik schrijf of niet.



Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen