Auteur Topic: Afh 16v vraagjes  (gelezen 2435 keer)

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Afh 16v vraagjes
« Gepost op: ma, 22 aug 2016, 00:15:18 »
Na veel wikken en wegen ga ik toch doorbijten om de polo bijtehouden en rijdend te krijgen.
Voor degenen die de 16v swap al hebben volbracht. Is het normaal dat je de rempomp moet demonteren om de verdeler te plaatsen? Of is er iets misgelopen met de motorsteun?
Welke aansluiting moet ik hebben voor de versnellingsbak? Die van een 5bak of is die van de 4 hetzelfde?
Is het voldoende om de looprol overteplaatsen van de multiriem naar de dynamo of moet ik spelen om het haaks te krijgen?
Mvg Jerry

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: ma, 22 aug 2016, 11:42:53 »
Oude rembekrachtiger + oude lange hoofdremcilinder = lastig qua ruimte om de ontsteking op de inlaatnokkenas te monteren.
Bij m'n 84'er classic heb ik om die reden de remmerij geupgrade naar 1986+

084 en 085 hebben dezelfde aansluiting aan onderblokzijde.
Bovenste baksteun is wel anders en moet je mee overnemen.
(en bij de latere bakken is 1 van de 3 startmotorenbouten een hele lange)

Uitlijnen multiriem spanrol dynamo weet ik niet.
Ik heb de keuze gemaakt om de v-snaar te behouden, 86c krukaspouly verlast zodat ie gemonteerd kan worden
met die ene 6N/6N2 krukasbout. Alsnog de dynamopouly ietsje uitgelijnd, maar dat scheelt niet veel.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: ma, 22 aug 2016, 13:27:50 »
084 en 085 hebben dezelfde aansluiting aan onderblokzijde.
Bovenste baksteun is wel anders en moet je mee overnemen.
(en bij de latere bakken is 1 van de 3 startmotorenbouten een hele lange)

Klopt helemaal, maar ik lees de vraag anders: 084 past niet op het vliegwiel van de 16V => 085 => als bak van 16V meekomt dient bovenste baksteun geupgrade te worden naar 5-bak-steun.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: ma, 05 sep 2016, 21:51:59 »
Van de versnellingsbak bedoel ik het potje. Weet niet hoe de normale naam ervoor is eigelijk. Ik ga er 1
Vd dagen nogeens verder aandoen en de looprol proberen overplaatsen zien of het uitkomt. Lassen is niet voor mij weggelegd :).rempomp mss dan ook ineens upgraden. Remmerij moest zoizo nog onderhanden genomen worden.
Alvast weer bedankt voor de response  -thumbsup-

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: wo, 28 dec 2016, 18:57:30 »
Sjon ik heb dus een dunne bekrachtiger en kleine hrc aangeschaft.
Nu het volgende de stang die naar de pedaal gaat is korter. Met als gevolg dat de rempedaal al in de helft staat.
De originele is verstelbaar maar deze niet. Hoe heb jij dit opgelost?
Mvg

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: wo, 28 dec 2016, 19:06:49 »
Bij de andere bekrachtiger hoort wss ook de andere pedalenset...
Als je die niet ook mee hebt genomen (waarschijnlijk), zou je nog kunnen proberen om een extra gat te boren (uitmeten!)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: wo, 28 dec 2016, 19:39:43 »
Inderdaad ook 1986+ pedalenset, alleen al vanwege de remlichtschakelaar (op hrc komt ie te vervallen)
Zelf heb ik ook met de slag van 't rempedaal zitten klooien, ik vermoed doordat ik allerlei bouwjaren
door mekaar heb gebruikt en er schijnbaar na 1986 ook nog kleine verschilletjes zijn -dunno-
Uiteindelijk opgelost door een nieuw gat te boren in 't rempedaal:

Rood gemarkeerde was 't oude gat, die dichtgelast en ernaast een nieuwe geboord.

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #7 Gepost op: do, 29 dec 2016, 17:34:52 »
De persoon die tege mij had gezegd plug and play  -gert- . Eens benieuwd waar ik als volgend ga vastzitten. Dus pedaleset ook veranderen. Het extra gat boren zal dan geen optie zijn door het remcontact.
Bedankt alweer voor de feedback  -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #8 Gepost op: do, 29 dec 2016, 18:19:28 »
Als je alles van hetzelfde model & bouwjaar monteert moet 't plug&play zijn ja: hrc, bekrachtiger + pedalenset.

Gezien je nickname ben je de 16v in een type 86 aan 't bouwen: mogelijk kom je hierdoor een verschil tegen,
bij mijn 16v avonturen was 't allemaal type 86c.

De persoon die tege mij had gezegd plug and play  -gert- .
Als je hiermee mij bedoeld, wens ik je veel succes verder...

Als je afwijkt van origineel, kom je welles iets tegen: niet denken in problemen, maar in oplossingen -koffiedrinken-

Offline jerrymk1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 281
Re: Afh 16v vraagjes
« Reactie #9 Gepost op: vr, 30 dec 2016, 06:48:47 »
Ik bedoel zeker u niet sjon maar een vriend van me die mij helemaal gek was aan het maken van de ombouw en de looks enz..
ik ben net blij met behulpzamen mensen als jij op dit forum die de ombouw alreeds heeft gedaan. Bespaart mij al vele uren denken voor oplossingen. Ik ben de 16v in een 1f aan het bouwen opzich nietveel verschil denk ik dan een 86c. Pedalenset besteld bij mathieu en het einde zal nu wel nabij zijn  :)