Auteur Topic: compleet (custom) uitlaatsysteem  (gelezen 3432 keer)

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
compleet (custom) uitlaatsysteem
« Gepost op: za, 10 sep 2016, 19:10:12 »
Weet iemand waar ik een compleet uitlaat systeem kan laten maken?
Liefst RVS of zo.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #1 Gepost op: za, 10 sep 2016, 22:08:04 »
Je zou je meer kunnen afvragen wat een custom uitlaat aan meerwaarde heeft tov een gewoon voor polo verkrijgbare gruppe N of gruppe A?

Doel meer op de vraag wat voor jou de reden is om een 'custom' uitlaat te willen?

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #2 Gepost op: za, 10 sep 2016, 22:32:03 »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #3 Gepost op: za, 10 sep 2016, 23:37:30 »
Groep A is overdreven voor een GK met 75pk.
Groep N kan prima: spaghetti-spruitstuk op eBay scoren en daarachter middenpijp + einddemper van Powersprint.
Scheelt een boel centjes.

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #4 Gepost op: zo, 11 sep 2016, 00:06:07 »
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #5 Gepost op: zo, 11 sep 2016, 08:54:25 »
EPS inderdaad!

dit is hun site

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #6 Gepost op: zo, 11 sep 2016, 17:40:56 »
bij mij op het werk zat eerst ook een afdeling voor custom rvs uitlaten. Dat was eigenlijk op de motorsport gericht en dus niet op de tjoeners zoals wij dat noemden. Wij vroegen voor alleen een spruitstuk meestal al rond de 900 euro. Dan kreeg je een volledig op maat gemaakt spruitstuk wat helemaal naar specificaties van de motortuner(indien gewenst) werd gemaakt. Dus met de juiste diktes en lengtes en 4-1 of 4-2-1. Maar voor 900 euro kun je bij powersprint een complete uitlaan lijn van voor naar achter kopen. Levert misschien wel een paar pk minder en misschien ook minder strak gelast enz. Maar het kost wel maar de helft. En als je dus niet alles doet om het maximale uit een motor te halen zou ik je ook niet gaan aanraden om zo'n custom rvs uitlaat te laten maken. De racesport is eigenlijk de enige plek waar zo'n uitlaat nut heeft en de prijs ook nog te verantwoorden is.

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #7 Gepost op: ma, 12 sep 2016, 09:32:18 »
Ik denk dat Julion zich gewoon afvraagt waar iemand zit die universele pijpen en hi flow dempers enz. in elkaar kan beunen.
Neem aan dat hij niet iemand nodig heeft voor de spaghetti ofzo.

'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #8 Gepost op: di, 13 sep 2016, 23:34:14 »
dank jullie wel voor de tips👍
Mijn uitlaat is 32 jaar oud en ik denk dat het goed zou zij  om.er een geheel nieuwe onder te gooien.
Zou ik.daar meer vermogen uit halen met een custom.made?, zo te horen niet ha ha.
GruppeN lees ik, wat is dat en waar kan ik die het  beste kopen dan?
« Laatst bewerkt op: di, 13 sep 2016, 23:40:17 door Julion »


Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #10 Gepost op: di, 13 sep 2016, 23:57:37 »
Dit is een groep a systeem dit bedrijf levert ook groepn systemen
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #11 Gepost op: zo, 18 sep 2016, 17:48:39 »
dankjewel Ramon.
Ik lees alleen dat deze onderdelen niet goedgekeurd zijn voor de openbare weg.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #12 Gepost op: zo, 18 sep 2016, 19:24:02 »
Succes met het vinden van een systeem dat dat wel heeft... Alleen het typegoedgekeurde uitlaatsysteem is officieel toegestaan.
Als je die toestemming wil moet je dus óf origineel, óf naar Lelystad.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #13 Gepost op: zo, 18 sep 2016, 19:34:22 »
Succes met het vinden van een systeem dat dat wel heeft... Alleen het typegoedgekeurde uitlaatsysteem is officieel toegestaan.
Als je die toestemming wil moet je dus óf origineel, óf naar Lelystad.
remus en sebering hadden ook altijd een E keur en dus typegoedkeur. Maar die vind je niet makkelijk voor een polo denk ik. Daarbij zijn dat vaak van die lelijke sjappie pijpen.
En als het op een nederlandse auto gaat is het opzich geen probleem. In belgie denk ik wel bij de keuring?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: compleet (custom) uitlaatsysteem
« Reactie #14 Gepost op: zo, 18 sep 2016, 20:22:52 »
E-keur =/= typegoedkeuring

In Duitsland is dat heel anders, is de toestemming er niet, dan krijg je geen TÜV. Moet je documentair ondersteunen, dan kun je het laten 'eintragen'.

In Nederland wordt hier nauwelijks tot niet op gehandhaafd. Daarom denken ook alle Sjonnies dat hun blèrpijp mag. Vaak is er niets aan de hand, maar als je goedgekeurd wil heb je in Nederland maar 2 keuzes: origineel of speciaal laten goedkeuren.
Voor dat laatste moet je (nu nog, inside-info ;) ) naar Lelystad...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!