Auteur Topic: Luchtaanzuig vraagje  (gelezen 2292 keer)

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Luchtaanzuig vraagje
« Gepost op: do, 15 sep 2016, 20:14:50 »
Dames en heren,

Ik zou bij een van men projecten, de luchtfilter door de opening willen steken waar normaal gesproken de koolstoffilter steekt.  Ik ga dan men bumper voorzien van luchtinlaten daar waar de plaats voorzien is om de mistlampen te steken.
Nu is de vraag gaat die dan nog lucht genoeg krijgen, of zou ik nog extra gaten moeten maken  aan de zijkant van de bumper ?
 
Ter info de motor is een g40 en de filter wordt een kelk aka sportfilter
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Luchtaanzuig vraagje
« Reactie #1 Gepost op: do, 15 sep 2016, 20:23:14 »
Ik heb geen idee, maar t klinkt cool!!
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: Luchtaanzuig vraagje
« Reactie #2 Gepost op: do, 15 sep 2016, 20:29:36 »
De rede dat ik dit vraag is ook dan is de filter "weg" uit het warme motoruim
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Luchtaanzuig vraagje
« Reactie #3 Gepost op: do, 15 sep 2016, 20:36:50 »
De rede dat ik dit vraag is ook dan is de filter "weg" uit het warme motoruim

Maar is het bij slecht weer dan niet zo dat je filter zeiknat word?
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: Luchtaanzuig vraagje
« Reactie #4 Gepost op: do, 15 sep 2016, 20:42:56 »
Dat is dan idd de keerzijde, maar ik denk als je een beetje schippert met de hoogte en er voor zorgt dat er niet te veel water binnen kan maar wel genoeg lucht dat het wel moet lukken   -dunno-
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Luchtaanzuig vraagje
« Reactie #5 Gepost op: do, 15 sep 2016, 20:44:24 »
Ik denk dat-ie voldoende lucht krijgt, als-ie echt achter het gat hangt (mistlamp eruit dus)
Sleuven aan de zijkant zullen helpen.

Onderkant afsluiten, dan valt het met het water ook wel mee. Bovendien kunnen dat soort filters wel tegen een spatje
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Luchtaanzuig vraagje
« Reactie #6 Gepost op: do, 15 sep 2016, 22:18:36 »
Normaal pakt een G40 z'n lucht vanachter de koplamp en de doorgang richting luchtfilterkast is niet zo gek groot,
maar schijnbaar voldoende => dan is de oppervlakte van een mistlamp ruim voldoende -thumbsup-

Kleine 2 jaar terug ongeveer dezelfde update gedaan bij m'n groene:  -uitlachen- eindelijk dat koolstoffiltergat nuttig besteed :)

Note: nooit meer door een diepe plas oid rijden. Maatje van me ooit es gedaan => water gehapt => einde motorblok.....

Offline sonic_striker

  • L86C-0134
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.321
  • Geslacht: Man
  • Perrin van der Sluys
Re: Luchtaanzuig vraagje
« Reactie #7 Gepost op: do, 15 sep 2016, 23:26:54 »
Note: nooit meer door een diepe plas oid rijden. Maatje van me ooit es gedaan => water gehapt => einde motorblok.....

dat dus xD

Maar als t zit:  -foto-
'85 Tizian Rot met. Polo 1.3 Coupe CL
'19 Flash Rot Polo 2.0 GTI
'11 Ford Fiesta 1.6 TDCi