Auteur Topic: G40 verzuipt behoorlijk  (gelezen 4390 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
G40 verzuipt behoorlijk
« Gepost op: do, 27 okt 2016, 08:33:27 »
Heb ik een van mijn polos dus een ander g40 blok ingebouwd. Heeft paar minuten stationair gedraaid. Daarna startte die niet meer en kwam er overal benzine uit. Via de uitlaat, op de cylinders stond een laag en bougie waren zeiknat. Zelfs in het carter is 2 liter benzine gekomen. Andere benzinerail incl injectoren erop gezet maar maakt geen verschil. Heb een andere cpu geprobeerd maar die doet helemaal niks dus die zal helemaal kapot zijn.

Heb de rail ook los gehad maar zodra ik op contact zet nevelt deze BEHOORLIJK was benzine eruit. Nevel/inspuitpatroon is gewoon goed.

Nu is mijn vraag wat kan behalve de cpu de oorzaak zijn dat de injectoren contant en vanaf t moment dat je em op contact zet zoveel benzine blijven inspuiten???

Heb 2 complete rails erop gehad dus ook drukregelaars maar beide t zelfde verschijnsel.
Haalt de computer behalve de benzinemappen nog ergens anders een signaal vandaan?
« Laatst bewerkt op: do, 27 okt 2016, 08:39:56 door Hanf »

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #1 Gepost op: do, 27 okt 2016, 08:38:27 »
Bougies vonken trouwens perfect en olie heb ik ook alweer nieuwe erin gedaan. Compressietest ga ik vanavond doen.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #2 Gepost op: do, 27 okt 2016, 09:00:54 »
Lijkt wel of de injectors direct aangestuurd worden. Ik zou even de stekker van de injectors loshalen en dan beginnen te meten of je kortsluiting heb met +15 of dat de computer gelijk de injectors aanstuurt.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #3 Gepost op: do, 27 okt 2016, 09:24:55 »
Bedoel je de hoofdstekker van de rail of een stekker van een losse injector?

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #4 Gepost op: do, 27 okt 2016, 09:38:06 »
hoofdstekker is het makkelijkst om mee te beginnen.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #5 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 08:49:15 »
Gister 3 uur lang de hele kabelboom tussen accu en injectoren uitgepluisd en doorgemeten. Ik kan nergens een sluiting vinden.
Ipv constant worden ze nu helemaal niet aangestuurd. De 2 relais naast het regelapparaat werken iig wel. Enigste wat ik nog kan bedenken is dat het in de computer zit....

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #6 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 08:58:59 »
Ik weet niet waar een G40 zijn toerentalsignaal vandaan haalt maar in principe gaat die dan inspuiten en ontsteken. misschien hall gever van de ontsteking?

Wel zou het heel raar zijn als dat het is..

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #7 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 09:03:46 »
Toerental signaal volgens mij via de bobine

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #8 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 10:20:29 »
Toerental krijgt ie via hallgever

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #9 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 10:43:54 »
 withstupid
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #10 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 10:45:11 »
Dan gaan we er eens een andere hallgever opzetten en opnieuw proberen -thumbsup-

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #11 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 17:58:58 »
Andere halgever zit erop. Geen verschil...

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #12 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 18:00:51 »
Alle massa-aansluitingen goed vastgezet?
Had een keer de aansluitingen rechts op het inlaatspruitstuk vergeten (waar 1x afscherming van lambda + 1x bruin van kabelboom op gaan), auto liep daarna ook heel rijk (zwarte rook uit uitlaat).

Wel vreemd dat ie eerst een paar minuten goed gedraaid heeft..

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #13 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 18:40:07 »
Massa aansluiten zitten allemaal vast.

Ik vermoed nog steeds een sluiting ín de computer.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 verzuipt behoorlijk
« Reactie #14 Gepost op: vr, 28 okt 2016, 18:47:59 »
Heel ver gezocht, maar tis mogelijk om de stekker van de co-poti te verwisselen met nog een stekker, euhhh de klopsensor ofzo?