Auteur Topic: Tellerhuis  (gelezen 618 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Tellerhuis
« Gepost op: di, 28 dec 2004, 15:47:00 »
Hallo mannen,

Ik ben eindelijk begonnen met het demonteren van mijn grijze polo Elan.

Mijn vraagbaak heb ik in Groningen laten liggen -gert- , ik zit in Delft.

Problemo:
Tellerhuis uitbouwen... Dit is een preciezie werkje, maar ik heb zonder geweld te gebruiken het huis er nog niet uit. Kan iemand mij een tip geven hoe deze te demonteren is, zodat ik niets beschadig??

 -hug-  -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Tellerhuis
« Reactie #1 Gepost op: di, 28 dec 2004, 15:57:25 »
twee schroefjes los gooien (als je van boven naar beneden naar je tellerhuis kijkt) om de omlijsting te lossen.

Omlijsting naar je toe trekken: zit geklemt aan de onderkant (ongeveer in het midden van de kilometerteller-reset-knop en aan de andere kant ook)

Stekker van lichtschakelaar lossen, en telleromhulsen omhoog weg draaien (mistlamp/achterruitverwarming/alarmlichten hoeven niet los)

2 schroeven lossen: links en rechts van tellers, terhoogte van 80 km/u en gespiegeld.

Met je rechterhand links langs het tellerhuis grijpen en de kilometertellerkabel lossen: zit met een klik klimmetje vast op je tellerhuis: Knijpen = lossen

Tellers voorover kantelen (let op 'reset-dagteller-pinnetje!!) en multistekker lossen rechts achter.

Tada!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Tellerhuis
« Reactie #2 Gepost op: di, 28 dec 2004, 16:39:24 »
ik heb hem al! De multistekker deed het hem.. Toen kon ik de teller door het gat wurmen!!

Iemand nog belang bij blauwe deurpanelen? Rechter is total-loss, de rest prima in orde!!

Zo niet, dan gaan ze mee naar de sloop..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Tellerhuis
« Reactie #3 Gepost op: do, 06 jan 2005, 07:50:44 »
Martijn,

Betekent dat dat je nu een cocpitje van VDO met toerenteller voor mij tekoop hebt?  -naughty-

Groet, Jan.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Tellerhuis
« Reactie #4 Gepost op: do, 06 jan 2005, 17:29:40 »
beetje late reactie.. Maar, nee, het is een complete standaard tellerbak. Geen toerenteller, wel chokelampje etc.

Daar heb je niets aan, die heb je al -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983