Auteur Topic: Wie is 1.5 g40  (gelezen 11927 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #30 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 12:07:56 »
Ligt er ook een beetje aan wat je wil kwa vermogen/toekomstige plannen.

Zie de meerwaarde niet van een 1.6 onderblok niet. Want als je dat wil bouwen ga je met de glader al heel snel richting de 200+pk en dan zijn er ook weer andere mogelijkheden.

Mijn tip. Pak gewoon een 1w onderblok met 1e of 2e overmaat zuigers. Dan kun je er een heel leuk blok van maken zonder dat er al te veel reken en zoek werk bij komt kijken.
Hou er wel rekening mee dat op de 1w nog geen gaten zitten voor je laderhouder of klopsensor. Ook je carterontluchting moet je omzetten.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #31 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 12:34:21 »
Welke basis je ook pakt: als je afwijkt van de G40-krukas, kun je geen standaard zuigers van 't schap pakken.
Als er toch geboord gaat worden ivm overmaats zuigers, tsja, waarom dan niet meteen grotere zuigers:
3e overmaat houdt op bij 75,75mm en dan mot Gijs z'n nickname aanpassen naar 1.4 G40 :)

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #32 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 17:33:52 »
Mis je weer de zuigerbodemkoeling, juist de reden waarom de 1W wordt genomen...

aee heeft toch zuigerbodemkoeling of zit ik er naast?
Audi 50 GK

VW Derby

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #33 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 19:06:36 »
volgens mij niet, alleen de arc en avy hebben die standaart erin zitten..
Als er dan toch geboord en gehoond moet worden zijn die oliesprietsers er ook zo ingefreest!

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #34 Gepost op: wo, 08 mrt 2017, 19:12:06 »
Doe 't nou es onthouden -nana-: laatste sleeptuimelaars 1.0 GL 40pk / 1.3 HK 55pk / 1.3 GK 75pk hebben dezelfde vlakke kop,
alleen de ouwe sleeptuimelaars t/m max 1983 hebben een holle kop.
Nooit in verdiept :)

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
« Laatst bewerkt op: wo, 08 mrt 2017, 19:22:26 door Lewis-coupe »

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #36 Gepost op: za, 11 mrt 2017, 06:28:24 »
Naam veranderd in 1.3 g40 zie ik  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #37 Gepost op: za, 11 mrt 2017, 10:15:06 »
Haha jaa hij is inmiddels verandert geloof ik.
Ik zal jullie hier even up to date houden.

Inderdaad is het 1.5g40 plan voorlopig even van de baan.
Vanwege 2 redenen, de eerste reden is dat mn zuigers en onderblok nog in zo een nette staat zijn dat ik het zonde vind om die niet te gebruiken.
En de 2de reden is dat het me gelijk zo veel gaat kosten als ik een 1.5 wil gaan bouwen.
Ander zuigers, Drijfstangen, en aangezien je meer inhoud hebt moet er meer lucht is dus een g60 lader.

Kortom dat doen we nog even niet.
Dus heb het py onderblok inmiddels weer in elkaar staan. Uiteraard overal nieuwe pakkingen keringen en lagers.
De cilinderkop gaat Serge voor me bewerken dus ben erg benieuwd naar het resultaat.
G-lader wordt bewerkt door Arno lader.

Over de inlaat zit in nog te twijfelen, of zelf een inlaatspuitstuk maken met een g60 klephuis of een aftermarket ding,
Of de orginele inlaat en gasklep laten bewerken.

Verder ben ik bezig met een vrij programmeerbaar motormanagement systeem. Verdeelkap en ontsteking worden dus ingewisseld voor een krukas positie sensor en dis ontsteking.
De stationair en volgas schakelaars zullen plaats moeten maken voor een gasklep positie sensor.
Inlaat temperatuur en lucht druk meter komen in 1 in het inlaatspuitstuk.
Moet nog wel even kijken welke injectoren ik wil gaan gebruiken. Denk dat de oude g60 injectoren lang niet zo netjes vernevelen als de injectoren van tegenwoordig.
Uiteraard komt er wideband lamba sensor op.
En verder nog de kleine dingetjes als verligt vliegwiel enzo en zal vast nog wel het 1 en ander vergeten zijn.

Bedoeling is om met dit alles toch wel tegen de 200 pk te gaan draaien.

Dus jullie zijn weer een up to date. Foto's komen nog wel een keer als ik achter de laptop zit.

Iedereen in iedergeval bedankt voor de hulp



Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #38 Gepost op: za, 11 mrt 2017, 10:27:00 »
Ook een mooi plan: goed geflowde G40 loopt ook al stukken beter.
Misschien een idee om een 3F-inlaatspruitstuk (dikkere buizen) zien te bemachtigen:
kan Serge gelijk de inlaatpoorten daarop netjes laten aansluiten -dj-

Spaghetti-uitlaatspruitstuk: mot ook goed kunnen 'poepen' he
Nokkenas: kan ie ook beter 'kauwen'

Verlicht vliegwiel zou ik bij een G40 achterwege laten: snel wisselende toerentallen is nou juist niet heel fijn voor de lader.

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #39 Gepost op: za, 11 mrt 2017, 10:41:16 »
3f inlaat heb ik al naar zitten kijken maar kan ik nergends vinden.
Spaghetti uitlaatspruitstuk staat zoiezo ook op de planning en welke nokkenas hangt een beetje van serge af dus dat overleg ik even met hem.

Dat vliegwiel hoor ik verschillende verhalen over.
Ruud 16v g60 rijdt met ern vliegwie van 2.1 kilo ofzo. En volgend hem kan het niks geen kwaad.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #40 Gepost op: za, 11 mrt 2017, 12:51:53 »
Ik ben ook bezig met een mms. Alleen schiet het niet erg op maar misschien staan hier nog een paar interessante dingen op mijn projectpagina: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=15913.0

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #41 Gepost op: za, 11 mrt 2017, 21:33:16 »
ik heb nog wel ergens zo'n 3f inlaat liggen volgens mij , ik zal morgen eens zoeken tussen mijn polo spullen

Offline 1.3 g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #42 Gepost op: za, 11 mrt 2017, 21:48:34 »
Dat zou super zijn

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #43 Gepost op: za, 11 mrt 2017, 22:48:41 »
vliegwiel ben ik eens met sjon, een lader houdt niet zo van snelle toerenwisselingen waardoor als gevolg de verdringer kapot kan slaan tegen de wand..

(citeren lukte niet)

en indien mogelijk, zolang mogelijk bij ori g40 injectoren blijven. kleiner dus vernevelen idd beter. en eventueel brandstofdruk omhoog schroeven is voldoende. g60 injectoren is meer voor de simpele die rijker wilt zonder al te veel gevaar op kapot lopen.. ik draai 1.4 bar met een g40 motortje met een turbo en meer aanpassingen en ik zit "pas" op 78 cycle rate van de injector, die kunnen met gemak tot 85 gaan.
« Laatst bewerkt op: za, 11 mrt 2017, 22:52:06 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Wie is 1.5 g40
« Reactie #44 Gepost op: zo, 12 mrt 2017, 07:41:34 »