Auteur Topic: A3 wielen  (gelezen 1916 keer)

Offline la bucka

  • Non-Register lid
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
A3 wielen
« Gepost op: wo, 17 okt 2007, 11:23:28 »
Ik heb een paar 15 inch A3 wielen gekocht -naughty- Maar NU wil ik ze op me steilhech maken maar nu is mijn vraag of dat ook kan zonder adaptors? Ik heb wel eens gelezen dat je ze ook vrij makelijk op maat kunt boren???? En wat zou een goeie banden maat zijn?

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
A3 wielen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 12:00:11 »
165/50-15

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
A3 wielen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 13:16:20 »
Area51 (is niet heel erg actief hier) heeft ze ook op z'n polo gehad. Die had volgens mij z'n naven (+schijven) idd omgeboord. Anything is possible, maar tis wel een precisieklusje.

Serge heeft ze ook (gehad?) maar ik weet niet hoe hij ze gemonteerd had...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
A3 wielen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 13:16:45 »
Hell! What's wrong met de server? Elke keer witte schermpjes en daarna elke keer een dubbelpost -computer-



Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
A3 wielen
« Reactie #4 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 14:55:26 »
ik heb inmiddels de audi wielen, deze zijn omgeboord naar 4x100 steek met 185/45/15 banden...

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
A3 wielen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 15:23:29 »
De wielen zijn omgeboord?
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
A3 wielen
« Reactie #6 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 16:50:53 »
gebeurd vrij vaak dat de wielen worden omgeboord. Check de search anders even van het volksforum dan vind je wel het 1 en ander erover. Adresjes hiervoor zou ik zo niet weten.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
A3 wielen
« Reactie #7 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 16:52:18 »
Hmmja, dat wel, maar of het er mooier van wordt? 9 gaten in je wielen? Of 8 als je het goed doet -arno-

Kun je toch beter je naven omboren imho
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
A3 wielen
« Reactie #8 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 17:43:09 »
Server is niet zo lief de laatste tijd.

we zijn er nog niet achter of de server zo traag is, of dat het forum iets 'te groot' begint te worden. (Search functie is vooral traag door de afmeting en het formaat van de database)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
A3 wielen
« Reactie #9 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 17:44:04 »
Hmmja, dat wel, maar of het er mooier van wordt? 9 gaten in je wielen? Of 8 als je het goed doet -arno-

Zie je niks van, zit een kapje overheen.

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
A3 wielen
« Reactie #10 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 20:00:54 »
Radnabe


Ik vind dit persoonlijk de beste oplossing, dan het wiel zwakker maken.
GROTER is niet altijd beter

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
A3 wielen
« Reactie #11 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 20:28:21 »
is het allernetst inderdaad. Als je toch geld uitgeeft, kan je er ook nog wel een setje naven bijkopen.

Ik zou er alleen niet voor terugschrikken om het wiel om te boren. Als je het echt netjes doet maak je ook nog 4 proppen, waarmee je de oude (niet te gebruiken) gaten dicht. Dan verzwak je je wiel minimaal. Het is echt niet zo dat het wiel ineens bezwijkt.

Voor het zicht maakt het niet uit, er zit toch een kappie over.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
A3 wielen
« Reactie #12 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 22:59:17 »
Elluk voordeel heb ze nadeel (of was het nou andersom)

Nadeel van adapters is dat je nogal afhankelijk bent van de ETwaarde van de velg. Als die al niet zo hoog is, komen de wielen nog 's een keer 2 cm naar buiten (toch wel de minimale dikte voor wat stevigheid). Dat moet wel passen. Plus dat je ze altijd wel blijft zien.

Maar ja, wel steviger dan 8/9 gaten in je naven of wielen...


-wtf-



Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
A3 wielen
« Reactie #13 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 23:20:24 »
stevig bestaat in dit geval niet; het is stijf óf sterk.

Een adapter is heus niet beter dan het omboren van de naaf/velg.
Je bout dan in een (vaak alu) adapter, die weer met 4 bouten aan de naaf vast zit. Dan heb ipv een velg met 8 gaten een adapter met 8 gaten. Ik zie het verschil niet;  afgezien van het feit dat er een extra onderdeel tussen zit dat je liever niet hebt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
A3 wielen
« Reactie #14 Gepost op: do, 18 okt 2007, 04:20:26 »
idd liever 8gaten in een velg(daarbij hoe zit het dan met een velg met dubbelsteek -nana- )dan 4 bouten die ik niet zie en dus ook niet weet of ze loslopen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .