Auteur Topic: Vierwielaandrijving  (gelezen 4645 keer)

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #15 Gepost op: do, 13 apr 2017, 11:28:30 »
Denk dat het een gevalletje gezichtsbedrog is dat die niet meer rond is Sjon.
Aan beide zijdes zijn bakjes(bevestiging van de dif) aangelast waardoor de as afgevlakt lijkt inderdaad.
Waarom de bakjes eraan worden gelast ipv de originele bevestigingen moet je mij overigens niet vragen.
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #16 Gepost op: do, 13 apr 2017, 17:47:47 »
Daar twijfel ik over: leuk hoor al dat extra gewicht, maar om dat op gang te houden
is een groter blok ook wel fijn..... en dan gelijk maar iets met meer als 4 cilinders ofzo -naughty-

Ik vraag me zoweizo af wat de beweegredenen zijn van iemand om dit te bouwen tenzij je niet wekelijks op een circuit te vinden bent of actief in de racerij bent.
Begrijp me niet verkeerd. Super stoer zo een projecten en repect voor mensen die eraan beginnen. Maar er zijn zat autos te koop waar al 4 wielaandrijving onder geleverd zit en waar veel meer vermogen uit te halen is voor t zelfde geld als wat de ombouw in een polo kost....

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #17 Gepost op: do, 13 apr 2017, 19:01:11 »
Als dit alleen maar een show-auto is, snap ik dat ook niet, ik zou 't wel weten -naughty-: spulleke mot rijden.... en hard ook -sturen-  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #18 Gepost op: do, 13 apr 2017, 20:52:05 »
Met techniek bezig zijn, en iets werkend krijgen wat niet standaard te krijgen is is ook een technische uitdaging, toch?
In mijn geval is het én de uitdaging, én met een beperkt budget proberen inderdaad een circuit-/rally-Audi 50 of Derby te bouwen.

De donor heeft een onderstel op 4x100-basis, met dwarsgeplaatste motor, wielbasis scheelt 35mm, de spoorbreeedte scheelt 70mm, dat zijn waardes waarvan ik geloof dat ik ze op ga kunnen vangen.
« Laatst bewerkt op: do, 13 apr 2017, 21:30:45 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #19 Gepost op: do, 13 apr 2017, 23:58:30 »
*crappy phone-pics warning*

Voorste diff/versnellingsbak:


Achterste diff:




 -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #20 Gepost op: vr, 14 apr 2017, 09:58:51 »
Een justy?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #21 Gepost op: vr, 14 apr 2017, 10:54:42 »
Yup
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #22 Gepost op: vr, 14 apr 2017, 12:06:58 »
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Vierwielaandrijving
« Reactie #23 Gepost op: vr, 14 apr 2017, 14:25:32 »
Bekende foto... :D

Maar dit betreft het model hiervoor (het zogeheten koekblikje). Ik heb zeg maar de Swift-versie. Volgens mij biedt dat nog minder aanpassingswerk voor de achteras...
Daarnaast een typ86 staan met al ingelaste kooi, die ooit al is omgebouwd naar achterwielaandrijver (met Kever-techniek). Daarbij is de bodem eigenlijk al volledig vervangen door een buizenframe.
RDW-goedkeuring is wat mij betreft pas een vervolg, is zeker niet een eerste doelstelling.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!